Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1446 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Nån som testat spikmattan?

Är den bra?

Jag är överviktig, har det nån betydelse? Jag har mycket problem med en bortdomnande arm och stel nacke då jag sitter vid ett tangentbord hela dagen. Kan den vara nåt för mig? Jag tycker att "alla" beskriver den som underbar..

Har sökt på nätet och det verkar finnas en uppsjö olika…vilken rekomenderas av er?

Roam
0

hej

jag har inte testat någon spikmatta men funderar på att köpa en.

shaktimattan har fått bra beyg av alla jag har hört. jag är medlem i tränings forumet funbeat.se och där har flertalet kommenterat /skrivit om spikmattan och majoriteten förespråkar för shaktimattan…så pass tom så att de somnar på den redan efter 20 min

den andra mattan har för hårda piggar som gör mer ont har flera sagt.

absolut att du skall testa en…

www.shaktimattan.se

lycka till

övervikten skall inte ha någon betydelse för mattan men för hälsans skull, med tanke på arbetet och sittställningen så skall du kanske försöka köra lite armövningar, nacke, skuldra med lätta vikter. Domningarna tror jag du förstår har med stelet i nacke,skuldra å göra. om domningarna inte skulle försvinna trots matta och övningar och sitter ffa i lill och ringfingret, undersidan på underarmen och upp mot axeln + smärta så ska du kanske kollaupp nacken så att du inte har ett diskbråck… vilket inte är ovanligt.

Elisabeth-J
0

Jag har själv inte provat men har tänkt att köpa en då jag hört flera som berättat om deras positiva erfarenheter Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Magi-cat
0

jag använder shaktimattan dagligen och säljer den också. Alla har positiva erfarenheter!

Om man är väldigt känslig i t.ex. nacken ska man bara ligga korta stunder (max 10 min) i början. För min del kan jag inte ha mattan direkt på nacken alls, utan längre ner. Det hjälper ändå. Men då är jag väldigt känslig.

Har man lite ont i ryggen en dag är det skönt att lägga sig på den en stund, det hjälper  nästan alltid. Mot sömnbesvär också.

Är du mycket överviktig kan du lägga något tunt emellan i början, så du inte ligger direkt på spikarna. Ha tålamod, det känns mycket först, men efter en stund är det bara skönt…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[AnnikaOhlsson]
0

Det är just shaktimattan jag fastnat för när jag läst mig fram i djungeln…

Så det får nog bli den då! tror jag… *s*

BigBear
0

JAg har Shaktimattan sedan något halvår och den är jättebra!Skrattande  Jag är överviktig och väger 110 pannor. Somnar nästan ibland på mattan….och när jag legat länge på den så sitter den fast (fast inte så det gör ont) i ryggfläsket…Flört men släpper medetsamma förstås….

Rekommenderas starkt! 

Jane-Lyzell
0

Ha ha ha - bra e den nog - men gör förbenat on(inget behagligt alls) särskilt om man har lite övervikt:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BigBear
0

#6 - Men det onda går ju över Jane…..och sedan blir det såååå skönt, så skönt.

Eller var det inte lika skönt för dig som för mig menar du? Förvånad

Kram Jerry

Obestämd

Sandidra
0

Hej,

Jag har den svenska spikmattan. Jag ÄLSKAR den. Använder den ca 3ggr i veckan. . De den har hjälpt mig med är en ryggskada som blivit bättre. Jag får en djupare sömn när jag använder den innan jag ska sova.

Min man hatar den dock. Han klarar inte av att ligga på den.

Man måste ha lite vilja i början för de gör ont. Men sedan när värmen sprider sig och hormonerna flödar så är mattan helt beroendeframkalande. Tror jag köpte min på naturprodukter (sök annars bara på svensk spikmatta så hittar du) där hade man 40 dagars returrätt så du har inget att förlora.

lycka till

Indiania
0

Jag har shaktimattan och använt den i ca 5 månader.Tycker den är underbart avslappnande, värmen sprider sig i kroppen.I början använde jag den varje dag numera 3-4 ggr i veckan.Man känner sig pigg och utvilad efter 30 minuters användande,I början skall man bara ligga 10 minuter åt gången

Det kan göra lite ont i början men försvinner efter en stund men det är mer " gottont " Den är en bra invenstering om man har lite muskelvärk och är lite stel i lederna.

Jag rekommenderar den varmt! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Inne hos oss på Alternativ behandlingar iFokus finns det flera som har spikmattor och är supernöjda med dem. Tror att de flesta har Shaktimattan, även återförsäljare finns där om man vill fråga om saker.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mabia
0

Hej Hyacinta!

Jag har den svenska spikmattan….och den är helt fantastisk och beroendeframkallande. Till mig är den jättebra i alla fall, då jag har fibromyalgi och ont i hela kroppen. är även skön att ligga på sidan på om man liksom jag har ont i höfterna också. Jag har alltid en t-shirt på mig när jag ligger på den.

Det gör ont de första 3 minuterna…..sedan sätter oxytocinet(kroppens måbrahormon) och endorfinerna(kroppens eget adrenalin) igång och man somnar.

Den är helt underbar och kan varmt rekomenderas!!! Skrattande

Här är deras hemsida; www.spikmattan.se

Lycka till!

Kram, Mabia

Jane-Lyzell
0

#7 Ha ha ha - jo duFlört Det vore väll förväll om mattuslingen hamnade i rätt läge på ryggen när man lägger sig på den dirket - men det gör den ju inte - så man får hålla på och hasa o masa med den innan den är på rätt plats - och det gör oooooont! liksom bräns - sen blir det skönt efter ett tag - men hua innan dess!

Kram Jane

[Chakra]
0

Jag skrattar gott jag också, och tur att ingen såg mig när jag skulle testa första gångenGladInförskaffade en shaktimatta för några veckor sedan.
Trodde inte det skulle göra riktigt så ont som det gjorde, och det vill ju till att man kommer rätt på en gång, och sen ska man ju av mattan också…

Men här ska härdas! Och jag tror det kommer kännas riktigt bra när man fått in rätta knycken!Glad

[Pirkkolino]
0

Jag själv har inte ens sett sådan matta, men några veckor sedan mötte jag en man i affären. (Man till en min väninna.) Han ville berätta en nyhet till mig. "Du vet säkert inte heller att jag har gift om mig". "Nej, jag vet inte ens att du har skild dig" sa jag. Jag hann tänka, att nu kommer det riktigt skämthistoria igen. "Det är nu så här, att jag upptäckte en vecka sen, att en fakir kvinna har flyttat in i huset. Och det innebär, att jag skilde mig och gifte om mig med henne". "Men, först ställde jag till henne en ultimatum. Jag sover i min egen säng." Så småningom fick även jag veta vad är en spikmatta. Glad

BigBear
0

Mmm…Jane! Det gör allt lite ont på mig med ibland…Flört

Mest när man ska av den tror jag…Obestämd precis som chakra säger. Trägen vinner dock, så det är bara att fortsätta med självspäkningen om man vill ha effekten.

Jane-Lyzell
0

Ha ha vi männskor måste vara lite massosister alla - efter som vi gillar att det gör ont……..

Aldebaran
0

mmm jag gillar inte att det gör ont så därför börjar jag med en matta som bara har en spik för att sedan vänja mig vid fler Flört

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Jane-Lyzell
0

Ha ha hihi

[Pirkkolino]
0

Jag har inte ens hunnit fatta riktigt…att vad sådan "fakirmatta" har menad att göra nytta….Förvånad

Shar
0

Hittade den här infon:

Shakti Spikmatta

6000 akupressurpiggar gör Shakti spikmatta till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning. Shakti frisätter stora mängder endorfin (kroppens lyckohormon) samt lugn och ro hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen. Används vid Låg energinivå, hög stressnivå, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression mm
Den oranga färgen är glädjens färg och står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet.
Den gröna färgen ger lugn, harmoni och själslig balans.
Mer information om användning, produkten och forskning finns på
www.shaktimattan.se

Hälsar Shar Glad