Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2164 ggr
anvandarnamn
0

Mörkrädd medium?!

Alltså en sak som jag verkligen reagerade på när jag kollade på Akademin för det Okända, var att Jessica som faktiskt har gåvan och är väldigt duktig när hon arbetar som medium att hon var fruktansvärt mörkrädd??!

Detta förstår jag inte riktigt..
Jag har alltid trott att om man är mörkrädd men man har medial potentiell så betyder det bara att man inte är redo att utvecklas till nästa fas än (att kunna få kontakt alltså).. Jag vet inte varför jag har fått för mig detta, men så har jag alltid trott..

Sen så ser man Jessica som kan få riktigt bra kontakt, hon kan se, känna, höra etc andarna, men sen är hon Mörkrädd som tusan och inte kan sova själv för  att hon är rädd för spöken??

Alltså detta går inte ihop för mig.
Hur kan det bli så egentligen?

Finns det någon mer här inne som är väldigt medial/är medium men som är mörkrädd/rädd för spöken??

Happyspirit
0

Jag var väldigt mörkrädd innan jag började utveckla mig medialt, då försvann min rädsla för mörker helt och hållet. Kan bara svara för mig själv.Skrattande

anvandarnamn
0

ok men under tiden som du var mörkrädd kunde du se, höra, känna andar?

Happyspirit
0

Ja visst! Men jag var rädd för andevärlden då. När jag skaffade mig mera kunskap så försvann min rädsla helt och hållet.

CatarinaJ
0

I mörkret kanske det inte är andevärlden man räds för? Det finns ju levande människor på vår jord också som kan agera knasigt så man blir rädd om natten Skrattande

Choklad
0

ja..jag är mörkrädd, tycker att mörkret trycker på mig närjag går i det. Men jag har känt närvaron av andar i det, men dom blev jag inte rädd för, snarare blev jag trygg när jag kände att dom fans där hos mig. Så jag vet inte vad jag är rädd för egentligen.

U R us

Choklad
0

oj..glömde säg att är inte något medium , förlåt.Skäms

U R us

Mads
0

Jag säger som Happyspirit, var en smula mörkrädd innan jag började utvecklas medialt. Nu är jag inte mörkrädd alls, kanske om jag sover någon annanstans än hemma men det är nog mer förknippat till att jag inte är lika bekant med miljön.

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Jag var också mörkrädd innan jag utvecklades riktigt i det mediala men nu är jag inte mörkrädd..skulle jag gå ensam ute i en stad då skulle jag nog vara mörkrädd för levande människor…Flört

[Matildejmd]
0

Hej, såg det här med att vara mörkrädd har att göra att man är medial men inte utvecklat detta?

Är det något som stämmer?

Jag har varit mörkrädd sedan jag minns, lyckades få bort det under tonåren men det återkom. Har tidigare bott i en annan lägenhet och jag var tvungen att göra en vägg med kuddar så jag slapp se dem mörkaste vrårna i mitt hem. Jag fick sådan panik, men sen flyttade jag och det blev bättre. Nu har jag även min pojkvän och är van att sova med honom så det minskar definitivt stressen.

Men på senaste tiden så har det återvänt och det har inte spelat roll att jag har min pojkvän vid min sida, får panik ändå. Jag känner någons närvaro och jag gör allt för att inte somna, spänner mig , ligger under täcket tills jag knappt kan andas, väcker killen…kanske får 3 timmars sömn.

Nu till helgen så åkte killen iväg för helgen och jag sov kanske 3 tim per natt. Haft tv:n på hela nätterna.

Jag har länge funderat på att kanske fixa hjälp för detta.

/m

Roam
0

jag har också haft perioder då jag varit extremt mörkrädd och ej kunnat sova. har du försökt känna efter vad det är för närvaro du känner? eller kan det vara oro/stress som utlöser detta?

jag är inte så duktig inom dessa ämnen men varför inte prata till närvaron… fråga vem det är eller helt enkelt be denne att lämna ditt rum om du inte vågar ta kontakt. _jag har flertalet gånger fått säga till för att jag inte vågat. vill inte ha kontakt i mitt sovrum i mörkret…

jag sover alltid med en ljuskälla på.

ibland försöker jag lugna ner paniken som kommer genom att stå still och andas lugnt. många gånger är det min fantasi och rädsla som stressar upp mig mer..

när jag är mörkrädd är jag mer rädd för själva mörkret inte för det övernaturliga, så självklart kan man vara mörkrädd även om man är medial tycker jag

kram