Asteroid
Min son ringde häromkvällen och sa att en asteroid stor som ett 9 våningshöghus nästan rammat jorden bara för några dagar sedan. Ingen visste något och Nasa hade hållit det hemligt.
Asteroiden hade gått mellan jorden och månen…
Man känner sig minst sagt omskakad efter en sådan nyhet..
Den skulle ha haft kraften av 9 Hiroshimabomber
U R us
Ingen rök utan eld - minns ni filmen Armageddon ? Eller driver ni med oss ….???
VA?
O fy va hemskt!!!
Jag är inte förvånad sorgligt nog, Nasa vet nog hur mkt som helst som vi inte får ta del av pga rädslan inför världs-kaos:-(
Hmm hur menar du?
Jag såg Armageddon…vill inte va med om det på riktigt, fast det kan man ju aldrig veta. Detta skulle varit i Aftonbladet eller någon annan tidning, jag kan inte sätta in en tråd här annars hade jag gjort det. Inte kunnig på det tyvärr.
U R us
Var frågan till mig Choklad?=)
ca. 70.000 km bort..Månens medelavstånd är ca. 300.000 km bort (en ljus-sekund)
jag hörde om det på nyheterna,i efterhand,inte jättehemligt,men heller ingen jättenyhet.."det är lungt,den är mindre än den som utplånade dinosarierna"(fritt)
det är lite så man duckar/hukar sig,det verkar vara många de inte har koll på …men,det hjälper ju inte att oroa sig..det kanske är en "kompis" som landar 23 december 2012… ?? (maya)
penke
Oj, det var inte illa det. Jag törs inte tänka på vad som kunde ha hänt….

#6 hua,säg inte så där! 

BOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!
Ingen mer töntig melodifestival…….
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

#10 Här oxå…
Det var kanske en liten kusin, den som kom för några veckor sedan och som landade på den danska ön Lolland.
Håller med….

hahahaha
Eleri…frågan var till Hukansson.
Förstod inte riktigt vad han menade.
Ni verkar ta det ganska coolt ändå..jag blev rädd..
U R us
Jag tycker att det är skrämmande, men samtidigt vet jag att det inte hjälper att oroa sig för mycket. Jag måste helt enkelt lita på att vi har teknik att skydda oss om vi hinner se astroiderna i tid eller att vi (forskare, NSA osv) är så pass skickliga på att räkna ut asteroidens avstånd, varpå dom vet när det är dags att gå ut med evt "varning" eller inte.
# 16 Jo det har du rätt i och kanske det var bättre att hålla tyst än att skapa panik…
U R us
#17 Jag skulle kunna tänka mig att de kanske "tänkte" så oxå. När CERN skulle återskapa en liiiten Big Bang. Nyheten om detta och dess risker fick ju otroligt många att bli mycket ängsliga och en flicka tog till o med livet av sig=( Så jag kan tänka mig att NASA är försiktig med att skapa för mycket oro….osv
# 18 usch, jag tycker inte om att de gör en massa experiment med Big Bang osv. Dom sätter ju allas liv i fara.
Kan de inte fatta att allt de behöver göra är att söka inom sig själva så finner de svaren . Andevärlden står säkert redo att visa alla dessa forskare. Tänk vilken fantastisk källa till kunskap de har där.
U R us

Sätta allas liv i fara? Nu skall vi ju inte överdriva det hela ett par ljusår..Jag tor att riskerna med detta är ganska så obefintliga. Å vi jagar upp oss helt i onödan. det är ju faktiskt på grund av liknande expriment som vi börjar inse hur allt ligger ihop..Det är inom fysisken som det stora genombrottet kommer att ske…
# 20. hur då? 
Jag tycker iallafall inte om att de experimenterar hur som helst…
U R us

Det finns alltid religiösa grupper/wackos som inte gillar att vi utvecklar oss frammåt. När vi sköt upp raketer på 50 och 60-talen för att åka till månen bl.a. så skulle vi fördärva jorden med alla hål i atmosfären etc etc. Jag tror att vi kan vara ganska så lugna när det gäller detta. Hade vi lyssnat på alla som ser faror i allt så hade vi inte befunnit oss där vi befinner oss idag.
Den lilla tjejen blev uppskrämd av alla nötter omkring henne som inte hade en susning av vad det handlade om. Nu gick ju exprimentet bra och inget fruktansvärt hände vilket bevisar saken…
Hmm ja man får ju hoppas att de vet vad de gör..men varför vill man veta det som ändå aldrig går att få reda på fullt ut ?
Hmm..men vi har ju hål i atmosfären nu? Inte på samma sätt som de trodde kanske, men ändå..stora hål är det ju …klart att vi ska gå framåt i utvecklingen men..
om de lyckas med Big Bang så har de ju skapat ett helt nytt universum, här på jorden…vilka oförutsedda händelser finns det där tro? ska vi ha ett miniuniversum på jorden?
U R us

Big Bang är ju bara en teori, vi vet ju inte säkert om det skedde så. Jag tror ju som esoteriker att vi är framsprungna ur något högre..
# 24 Kan va så att det är en kombination? Precis som med anden och det fysiska ?
U R us
Aldebaran, vi vet som esoteriker att vi kommer ur det Absolut Andliga . Men hur har våra köttsliga kroppar kommit till i ett universum som har blivit till på något sätt.
Hahaha..ni är otroliga! 
U R us
Hurså ?
# 28 ska man förklara det så får man ju ta hela jordens skapelse….
U R us
Bästa Choklad , menade att hålla med dig . Ser detta gigantiska universa som en process i avsvalnad livstillblivelse. Men vi mäniskor har ett andligt ursprung, anser jag , vi använder oss av naturen för våra egna syften , inklusive de kroppar vi färdas i . Att återvända hem till Anden är kanske den resa som inkarnationen har som mål och syfte .
# 30 Ja…jag tror att jorden är vår "teaterskola", och att vi återvänder hem när vi lärt oss just denna "årskursen" eller "rollerna" i teaterpjäsen..
Kanske forskarna har sitt att lära….
U R us

Läbbigt 

Läbbigt?

Läskigt ;)

Vad är läskigt?

Använd fantasin ;)

Återskapandet av big bang, asteroidnedslag eller aldrig mera melodifestivalen?

De två första, melodifestivalen tycker jag är ganska kul ^^