Envist spöke?
Hej!
Jag skrev här för någon veckan sedan angående att någon (?) kastade ner en låda med lampor och batterier i vår lägenhet mitt i natten. Har kopierat in inlägget nedan. Nu kom vi hem från en semesterresa på några dagar, och när vi öppnade skåpet är lådan nedkastad igen. Kan inte förstå hur det skulle ha kunnat ramla med sådan kraft själv. Det var ett flertal lampor krossade.
Varför tror ni att det håller på såhär? Är detta nån "viktig" plats för vårt besök? Jag har ställt tillbaks lådan där, känner lite att det faktiskt är jag som betalar hyran och att icke-levande väsen inte har besittningsrätt. ;) Men hur skulle ni göra, skulle ni ta bort sakerna därifrån? Tror ni det blir "bråk" om den står kvar?
Hälsningar,
Annica
Mitt tidigare inlägg:
Hej!
Jag har frågat här tidigare angående hur jag ska bemöta min 5-åriga dotter, som vid flera tillfällen anförtrott mig att hon kan "se". Detta är något som hon ärvt av mig och min farmor, men jag har inte varit med om någonting sedan jag var 10-11 år.
Nu händer det konstiga saker i vår lägenhet, som vi bott i i 1,5 år. Imorse vaknade jag kl 04:20 av en stor duns. Utanför tjejernas rum (där jag också sov) har vi en stor "inbyggd" (tillhör lägenhetsinredningen) garderob med nycklar/lås på. På "övervåningen" i denna, på en hylla långt in, längst upp mot taket, förvarar vi glödlampor och batterier. Nu mitt i natten hade denna låda rasat ner och innehållet låg utsåritt över golvet. Jag kan absolut inte förstå hur denna låda kunnat rasa ner och hur dörrarna skulle ha kunnat öppna sig. att den ramlat liksom "rakt ut" går inte att förklara, den låg långt in och långt upp. Vad hände?
En sak till hände för några dagar sedan och det var att jag "halvstängde" en kökslucka i köket, och vände mig om och gick till köksbordet. Strax därpå gick köksluckan igen med en smäll!
Hur kan det här ha börjat hända så plötsligt? Det enda jag kan tänka på är det som min dotter sagt tidigare och det är att "den gamla tanten som bodde här tidigare saknar sitt hem". Vi köpte ett dödsbo, och tantens dotter bor i porten bredvid. Jag är lite nyfiken på att veta mer om tanten, men jag tror inte att jag vågar ta upp det med henne, trots att vi träffar dottern och småpratar då och då. Den enda förändringen som skett här hemma på senare tid är att ungarna varit sjuka mycket och vi har varit hemma ganska mycket i 2 veckor. Är det tanten som väsnas, och har vi stört hennes "frid"? Hjälp!