Lekfull spöke...
Jag har besök igen av en spöke som vill leka med mig. H*n har låst min spis nu tre gånger under 6 timmar. Jag satt på spisen en kastrull och gick till ett annat rum. En stund efter hörde jag klickljudet, men fattade inte först vart den kom ifrån. Sedan skulle jag kolla min soppa. Nä, men spisen var inte på. Jag trodde först att proppen hade gått sönder. Men, sedan upptäckte jag, att hela spisen är låst. Man måste vrida ordentligt på den knappen innan den ligger på lås läge. Jag låste upp den och försökte koka min soppa. Men, nej det gick inte. Spisen låste sig två ggr till. Jag gav upp och kokade min soppa i mikro. Spöken får behålla spisen. H*n tröttnar väl på spis-leken och hittar på något nytt i stället. 
Det var ett lekfullt spöke i såfall
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
#1 Ja, jag vet vem h*n är. 
Det är ju tur att du vet vem det är, så att det inte är en ond ande som busar med dig. Bra att det är på skoj, så att h*n inte gör det för att vara dum med dig.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Lät riktigt positivt busigt. Nästan gulligt faktiskt. H*n kanske inte tyckte om soppa… 
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag tyckte det lät roligt, skrattade för mig själv här.
Busig en! 
Nej , h*n ville ha nåt festligare än min tråkig soppa.
H*n skulle haft födelsedag i lördags och jag inte gick till kyrkogården..så..fick jag besök idag istället. H*n vet att h*n är dö. Gör bara besök hos sin älskade moster som uppfostrade h*n. H*n dog av diabetes för 11 år sedan. Var 36 år.
Ja, men va kul och behålla relationen så där verkligt..
jag skrattade också.
det är ju som han säger - ingen riktig födelsedag - ingen tråkig soppa
skoj!
Vill berätta er, att innan h*n dog, gjorde vi överenskommelse. H*n kommer att göra besök hos mig, och fixa saker vad jag kommer att känna igen som h*s bus. Så h*n har gjort och jag vet att h*n har övertygad även mina biologiska barn, att själen vandrar.
Men, de vill behålla ämnet bara som "morsas busiga spökar". 
Sådär skulle jag vilja känna med nån gammal kompis
#7 Jag har skrattat mkt under dessa år vad h*n har gjort sina spökliga bus hos mig, men även i andra platser. På h*s begravningsdag började det. Efter kyrkogårds ceremonin ville kvinliga prästen komma att dricka kaffe med oss sörjande anhöriga. När prästen sträckte sin hand att lyfta upp sockerskålen närmare henne, välte skålen omkull innan hon hann röra på den. Hon kollade med stora ögon när strösocker gjorde ett hög på bordet. Min äldsta son viskade åt mig. "H*n är här och vill skydda prästen av diabetes". Jag kunde bara skratta och gråta samtidigt. Prästen däremot var mkt tystlåten när hon åkte hem. 
Vad fint allt det där. Mycket speciellt och värdefullt!!! 
Ha en bra dag! // Pernilla
#11 Tack det är så. 
Vilken härlig bekantskap och vilken lustigkurre
.
Herregud!! Den ena sajten värre än den andra. I en sajt så är dom inkarnerade änglar, i en annan utomjordingar som väntar på 2012 och här springer spöken omkring och sätter på spisar åt folk…Jisses
#13 Ja, h*n sa i dialysavdelningen dagen innan jag hittade h* dö i h*s bostad. "När jag dör, kommer jag själv trösta, hjälpa och roa min älskade moster." Personalen skrev h*s ord på en lapp och satt upp lappen på deras anslagstavla. Jag har upplevt alla delar av h*s löfte under dessa år. 
#14 Tänk…var du lever i värld. 

Vilken härlig berättelse Pikkolino! Han måste ha älskat sin moster väldigt mycket, tror jag.