Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 2024 ggr
[mia-38]
0

Orb eller annat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lade in denna bilden i en befintlig tråd om annat. Men tror att ingen kollade bilden.
Så jag lägger in en egen tråd om detta.

Är detta en Orb på armen till höger i bild? Eller kan det vara annat?

Ljuset
0

Den är stor.

Har du sett att det finns en orb vid rosorna på väggen och på den blå överdraget på soffan???

[mia-38]
0

Nä de andra hade jag inte sett. Då är det Orber alltså?
Har fått reda på att där den stora orben är, brukar min mormor sitta. Hon är bortgången sedan länge. Men brukar vara här ibland. Kan den då vara min mormor?

pernillaa
0

Tycker detta ser ut som en dammorb men får samtidigt en känsla av en kvinna i högra delen av bilden vid orben….mysko.

Kanske bara inbillar mig eftersom du sa att din farmor brukade sitta där men det kan det säkert vara.

Får höra vad andra säger….

Ha en bra dag! // Pernilla

[mia-38]
0

#3 Mormor är det i sånna fall. det är tydligen hennes hörna där.

pernillaa
0

#4. Ja förlåt…skrev fel. Jag menade mormor.

Pyssla
0

Jag ser flera Orber!!

Pyssla
0

under stolen, och en större på den vänstra datorlådan på golvet. sen en rödaktig liten under soffan ser det ut som. och den vid rosorna och på handen som ni ser.

Ljuset
0

Vilken stol??

Pyssla
0

nu ser jag oxå på det blå överdraget.

[mia-38]
0

Jag ser oxå de som pyzzla nämnde när jag förstorade bilden. Skrattande

Pyssla
0

under den vänstra fotöljen är det..

Aldebaran
0

Ni skriver ju ledande frågor och svar tillvarandra.. Bara att säga att min mormor brukade sitta där så behöver man ju inte vara Einstein för att räkan ut vad svaren i denna tråd kommer att bli.  "Ser ut som en damorb" men. "Jag får känslan av", samt kanske jag inbillar mig "få se vad andra skriver" Är du medial eller inte?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[mia-38]
0

Men jösses..Jag talar om vad JAG ser. Jag tror inte att de andra går efter mina svar och mina tydningar. De kan ju tyda själva.

Aldebaran
0

Inte? Det har ju inte funnits en enda tråd som börjat som denna för att sedan så förutsägbart bli precis vad man kunde list ut från början… Nu var ju mitt inlägg inte så mycket riktat till dig som no#3

[mia-38]
0

En fråga då till dej #14….Varför går du in på dessa trådar när du uppenbarligen retar dej så på dessa?? Det är fritt val. Du är inte tvungen till det.

Aldebaran
0

Jadu, bra fråga… Lite roar dig mig allt..Vilken tur att vi fick digitalkameror som jobbar med pixlar som tillverkar små Orber överallt i rummen där det flyger omkring damm..Blev nästan en kult med dessa damorber som aldrig verkar ta slut.. Det är roande, åtminstone förstunden Glad

[mia-38]
0

Ja du Aldebarar…Tur då att vi gör sånna här trådar så du kan roa dej och så du har nåt att göra.

Aldebaran
0

Jaaa  Skrattande

Aldebaran
0

sedan är det ju som flera andra har skrivit..Det accepteras ju inga andra svar, än att det är någon ande av något slag.. Diskutionen forstätter ju alltid tills målet är uppnått så att säga…

[mia-38]
0

Jag accepterar andra svar.

pernillaa
0

Aldebaran: Jag kan säga helt ärligt att jag inte vet om jag är medial eller inte. Jag försöker hjälpa andra och har hört att man ska lita på sin känsla och i just det här fallet så fick jag en känsla men blev osäker jst p.g.a. att mia-38 skrev innan mitt svar att det kunde vara hennes mormor. P.g.a. att jag är osäker över min medialitet än så länge så ville jag inte säga säkert att det jag "kände" var rätt eftersom jag blev lite osäker över den yttre påverkan i form av hennes kommentar om sin mormor. Vad är det för fel med det?

Måste man vara "stensäker" med en gång? Eller är det inte bättre då kanske att jag gjorde som jag gjorde och förklarade att jag inte var helt säker? Eller tycker du att jag ska låta bli att svara bara för att jag inte är säker? Är någon någonsin helt säker på någonting på ett sånt här område? Hur kan man veta någonting egentligen när detta är något som inte riktigt går att ta på?

Jag vill ju bidra med någonting då jag fick en känsla men jag vill ju inte få henne att tro någonting ifall jag har fel och därav också att vi får se vad andra säger. Jag menar alltså att hon inte ska ta förgivet att det var så som jag skrev, invänta också vad andra säger.

Otroligt vad negativt det var här nu.

Om jag är osäker på min känsla så måste jag ju säga det. Jag kan ju inte säga åt någon som ska köra ut på en tungt trafikerad väg att det inte är några bilar där och att det är lugnt att köra om jag är osäker. (grov jämförelse och överdriven men…)

[mia-38]
0

Jag fattar över huvudtaget inte varför man går in och kommenterar saker i trådar som man inte ens har intresse i. Är det endast för att förstöra eller vad?

Vi har olika tro på olika ting. Varför inte bara acceptera att vi alla är olika. Varför ska det bli sånt tjabb om just Orber? Om deras vara eller icke vara.

Jag är jättetacksam för ditt svar pernillaa…Även om du är osäker eller säker på vad du ser eller känner.

pernillaa
0

Tack för det mia. Börjar bli less snart på det här tjafset. Ids inte kommentera nå mer eller dra igång nå fler trådar om Orber och sånt. Skit samma. Jag drog inte igång min tråd för att få veta om det finns Orber eller inte, jag drog igång den för att jag sett andra trådar där människor "kännt" andar m.m i bilder med Orber och annat oc det var det jag ville höra från folk. Precis som du ville med din bild. Spela roll om de som svarar är extremt mediala eller inte men huvudsaken att dom är seriösa i sitt svar och inte är elaka.

Jag ville bara veta enkelt om det var något positivt eller negativt i bilderna, om de kunde känna kvinnligt/manligt m.m.

Men så ska det bara bråkas. fan alltså, ingen är normen för hela mänskligheten och det mediala, man måste ju för fan få vara olika och man gör fan bara sitt bästa.

(ursäkta mitt djävla språk)

[mia-38]
0

Jag vill samma som dej med min bild. Men jag håller med dej om att man vågar snart inte lägga ut nåt. Det blir ju bara pajkastning hela tiden och ironiska inlägg från vissa.

Aldebaran
0

Pröva lägga in bilder som är mer svårförklarliga.. Än en damm"orb" mot ett väldigt ljust fönster om än fördraget med gardiner som du möter med egen blixt vilket syns på stolen…

Alla vet ju att man skall undvika ta bilder mot ljusa fönster även med vanliga kameror… Som inte får denna effekt då dom kamrorna inte bygger upp bilden med pixlar…Vilket till 99% kan få denna effekt…

[mia-38]
0

Jag har haft "orber" innan där ljuset inte reflekterats. Det var mörkt.

Aldebaran
0

men med blixt….

pernillaa
0

Aldebaran: Tycker att du kan svara på de frågorna jag hade. jag svarade på din. Du som är så otroligt vis och har så bra svar på allt.

Det du skrev sist var väl bra. Börja med det då. Skriv bara enkelt att du skulle tro att det ligger till såhär…utan att vara elak.

Och så tycker jag att du kan ge exempel på en bild som är "svårförklarlig".

[mia-38]
0

Jag har även haft dessa "orber" då jag inte ens använt blixten heller.

Aldebaran
0

Helt enkelt.. sluta med bilder är du medial så kan du väl berätta något om det istället.. Dessa "hightec"- mediala saker som sedan digitalkamererna kom översvämmat oss, hmmm..  Kan du inte fixa en lika tydlig bild med en vanlig kamera? Då kommer min haka att ramla ner Flört

[mia-38]
0

Varför ska vi sluta med bilder Aldebaran? För att du ska sluta irritera dej eller? Fattar inte logiken i detta. Låt oss hålla på med våra bilder om vi vill.

Acceptera att jag inte vill ha en massa tjabb även i denna tråden om eventuella Orber.

pernillaa
0

# 31: Håller med om detta. Sluta skriv nu om detta Aldebaran. Gör detta så ont i dig så behöver du inte se heller. Skriv i en tråd du tycker om istället. Och mår du så dålig inombords så du måste klanka ner på andra när ingen egentligen gett sig på dig så kanske du borde söka hjälp för det. Här vill vi må bra.

[mia-38]
0

Nån annan som kan se nåt?

Aldebaran
0

Jag ser en blekgul häst;och mannen som sitter på den är Döden, och Dödsriket följer med honom. Och åt dem gess makt över fjärdedelen av jorden , så att de skall få dräpa med svärd och genom hungesrnöd och pest och genom vilddjuren på jorden". Glad

Ser ni den???? FlörtCoolSkrattande

pernillaa
0

Trist när människor ska driva med andra. Strunta i honom Mia(ska jag säga som inte själv kan låta bli att bry mig).

Aldebaran
0

Men jag menar allvar.. Ser ni den inte eller åtminstone hör den? Den galloperar fram under soffan. Flört

Sedan har ni missat själsorberna i glas tillhöger om popcornskålen på bordet…. det som glimmar i glaset måste vara förlorade själar. Jag skulle inte dricka ur det glaset om jag vore du… Cool

[mia-38]
0

Orka!!Rynkar på näsan

pernillaa
0

Ja jag håller med mia. Gå och gör någon nytta istället aldebaran. Jag har ingenting emot dig som person men det här tycker jag verkligen inte om. Hur gammal är du? 12?

[Hellas]
0

Usch, nu tycker till och med jag att det börjar låta lite väl larvigt i denna tråd, Alderbran, att göra sig rolig på andras bekostnad är inte roligt allsSkrikandes.

[mia-38]
0

Han verkar bara sitta och vänta på ett bra tillfälle att göra sej dum på andras bekostnad. Att man inte ska kunna få lägga upp en tråd utan att dessa sarkastiska kommentarer flyttar in.

pernillaa
0

Varför kan inte människor vara snälla mot varandra? åååååh, jag blir så ledsen och besviken på mänskligheten hela tiden.

Vi är tragiska. Jag skäms faktiskt över att vara människa! Gråter

[Hellas]
0

Det tips jag kan nämna till er och som ni själva skriver lite om är att det behövs inga Orber för att se om det finns aktivitet på en plats.
Det känner man ändå och ibland får man även en direkt länk till andra sidan och kan kommunicera.

För min egen del så struntar jag helt i om det finns Orber, damm eller fukt eller ingenting på ett foto, det behövs helt enkelt inte.

Jag tycker det är mer ovanligt om det inte finns energier på en plats, att det är helt dött Obestämd än att det finns lite folk från andra sidan som springer omkring och grejar lite tillsammans med oss.

Elisabeth-J
0

Aldebaran, eftersom du inte gillar trådar med Orber så tycker jag inte att du heller bör gå in och läsa och göra narr av andra, det är inte ok att du gör så. Alla får ha sin egen tro och sin egen åsikt men att vara otrevlig och skriva kommentarer som du gör här är inte snällt gjort, därför ber jag dig att nu att diskutera i trevligare ton.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Aldebaran
0

Inlägget är borttaget.

Elisabeth

Mysan59
0

Men då ska jag bara säga att här inne är det åtminstone inte som på Familjeliv / Ockult.

Där kommer det skeptiker hela tiden och trasar sönder dom flesta trådarna.

Där handlar det i och för sig väldigt lite om Orber, utan berättelser osv.

Jag la upp en tråd här inne en gång om Orber på facebook, snacka om att den tråden blev helt sabbad!

Jag ville bara att dom som är intresserade skulle kunna gå in där och kika, men fick till slut be värdarna att stänga tråden…Rynkar på näsan

[mia-38]
0

#44,,,Läste du inte inlägget från Elisabeth?? Lämna tråden om du inte kan hålla en bättre ton!

Mammi
0

Kom att tänka på när jag var ny här inne och satte in en tråd ang Orber efterssom jag fått med såna på bild från julen. Förväntansfullt gick jag och väntade på nån respons men inget hände. Jag fick knappt några svar och jag förstod inte vad som var felet. Då sa en vän till mig som har varit med här inne en längre tid att jag skulle aldrig ha skrivit in ordet orb i överskriften efterssom folk här inne var fruktansvärt trötta på dessa orbtrådar.

Efterssom jag inte kommit i kontakt med dessa fenomen tidigare och var nyfiken på vad det kunde tänkas vara, kändes det som att denna sajt var rätt plats för att diskutera detta på, men så var uppenbarligen inte fallet, och det kändes jättetråkigt.

Nu blev det ändå diskussion om dessa till slut ,men nog kändes det att man kom med en fråga som inte var så vidare "poppis" alltid.

Kram på er: Mammi

Mysan59
0

Fast jag tycker det är bra om det står orb så kan dom som vill titta göra det och dom som inte är intresserade kan hoppa över dom trådarna.