Det okända 18/3
Kopierat från Tv-planeten:
Del 8 av 12. Jenniefer Johansson hade uppfattningen att det övernaturliga var något som hörde sagorna till. Men plötsligt började hon se människors dödsfall i sina drömmar, och snart såg hon även samma saker i vaket tillstånd. Först trodde hon att hon blivit galen men när vänner och bekanta som hon varit i kontakt med också började se samma saker förstod hon att det var något annat. Caroline Giertz och Terry Evans försöker ta reda på vad andarna vill henne.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Terry Evans! Härligt! Då ska jag sitta klistrad ikväll 
Åh….min parabol gick sönder inatt av snön som rasade av taket.
Får väl titta på webben då!
gääääkh! Jag som inte kan titta ivkäll! När är reprisen?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Då vet jag vad jag gör 20.00 ikväll
Är inte reprisen på söndagar? tror jag

Det skall jag försöka att inte missa. Missade förra avsnittet. Då jag var hos en kusin där på kvällen på lite mat. Har heller inte sett någon repris av det programmet.

#2 kan man kolla på det på webben? Vilken kanal går det på?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det låter intressant! Ska kolla - absolut :-)
#6 Det går på TV4+

#4 på lördagar kl 17.00 är reprisen på TV4 plus, kan även kolla det på webben

Aha, men det kostar pengar för oss som inte har tv4 + eller hur?
Vet inte. Det står säkert där i informationen någonstans.
Terry Evans vill jag inte missa
Tack och lov, det är inte hockey ikväll. Jag kan se och ska se på Terry Evans.
Jag missar nästan aldrig något program av " Det okända " om inget annat viktigt kommer i vägen förstås … Jag ställer in mobilens väckarklocka till att ringa fem minuter i åtta så jag hinner göra iordning kaffet innan, sedan sitter jag med koppen och tittar på programmet och "myser".
Det låter spännande så de ska jag titta på.
#10 Det är gratis att titta på anytime på datorn.

Terry vill man inte missa.

#15 jag har kollat det nu och har man inte tv4 + så får man betala för att se det i anytime. Det är de vanliga repriserna från tv4 som är gratis. Åtminstone var det vad jag lyckades läsa ut av deras hemsida. Man måste vara kund och ha lösenord osv för att kunna logga in och se exempelvis det okända. Det lät lite för bra att en betalkanal skulle sända sina program gratis via webben.
Äntligen Terry igen!
#17 Jag blandade ihop reaplay och anytime. På reaplay är det gratis att kolla på datorn. Kolla så får du se.
Det stavas Replay, jag stavade fel
Oj vad spännande det verkar vara ikväll! Har sett första "delen" innan första reklamen… Snart får vi se vad Terry säger…

Terry var bra..som vanligt. Synd att namnen inte gick att bekräfta. Undrar om han kan ha tagit fel på årtalet för försvinnandet av den flickan? Det var ju inte så länge sen så det borde ha uppmärksammats?
Mycket bra avsnitt!
#22 Ja, det kan han ju ha gjort, fel århundrande kan det ju vara.
Jag har kollat på det ikväll och satt som fastklistrad på sängen i sovrummet. Såå spännande var kvällens avsnitt. Tyvärr kunde jag inte sitta i vardagsrummet, då sambon satt och kollade på hockeyn på tv4 sport kanalen. Tur att man har 2 tvapparater
Terry Evans har svar på allt för det mesta. Nä nu ska jag snart slita mig från datorn och fortsätta läsningen på en spännande bok av James Van Praagh och boken heter " Himlen på jorden - Hur man skapar andlig kontakt".
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
#24 Oj, den boken låter spännande! Jag ska också lägga mig och läsa nu, fast det blir Camilla Läckberg - Olycksfågeln 
Mysan59: Den boken är så bra att jag inte ville lägga ifrån mig den igår kväll när vi skulle sova.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Någon som vill diskutera kvällens program?
Jag blev väldigt konfunderad över att man inte själv skulle kunna bestämma om sin medialitet, att det inte skulle kunna gå att helt stänga av sig.
Kvällens program har jag nyss sett på webben och det gick ju på något sätt det med. Nöden har ingen lag, som det heter. 
Ganska bra avsnitt tycker jag.
#27 Det var riktig kaos av energier i kvinnans hem. Jag hoppas att hon på något sätt kan skydda sig av de, dock jag vet själv hur svårt det är. Om man är som magnet som suger mot sig olika typ energier, vad gör man. Pirkkolino
Dagens "Det okända" är det häftigaste jag har sett!
Om inte tidningar och annan massmedia tar upp detta program på något sätt anser jag att vi alla ska påtala det för respektive redaktioner!
Kommer det inte någon kommentar från dem är det en underlåtenhetssynd av enorma proportioner!! Vi bör kontakta alla ansvariga redaktioner och ställa dem mot väggen. Vi måste få bort den "naturvetenskapliga religionens blöta filt" som ligger över detta land!!
Bojkotta eller skriva insändare, protestera etc. Vi får inte längre blunda för den inre världen!!
(Arbetar med reinkarnationsterapi sedan 20 år så de inre världarna är en realitet för mig.)/ Be (regression.nu)

typiskt att jag missade (vi håller på att renovera köket hehe) men jag vet vad jag ska göra på tv4anytime snart då =)
"Vi måste få bort den "naturvetenskapliga religionens filt" som ligger över detta land". Jag håller med dina ord på 100 %. Jag arbetar inte som du, men reinkarnation ändå är realitet även för mig. Pirkkolino
Jag måste tydligen titta på detta avsnitt, jag har inte varit specfiellt imponerad på länge av det okända måste jag nog få erkänna men jag får ge det en chans.
Jag har tröttnat på TV´s sätt att alltid vinkla saker och ting och själva inspelningen där det blir effekter till höger och vänster.
Visserligen är det inte lika illa som många andra utländska program men ändå för mycket för min smak.
Det är tråkigt för de medium som arbetar är ju jätteduktiga så det skulle inte behövas dessa effekter.
Kram och nattinatti
Det okända inte har varit min favorit heller på flera olika andledning. Har ändå kollat snuddar av vissa avsnitt. Den som var ikväll råkade jag se helt. Jag upplevde nåt speciellt i detta avsnitt. Det är värt att kolla i alla fall och sedan göra egen uppfattning som jag gjorde. God natt. Kram.

Jag var imponerad av "Det okända" Då Lena Ranehag var medium. Men förra och programmet tidigare då Jörgen jobbade tyckte jag var så dåligt!! Jag var så besviken …I Kväll missade jag, men jag ska ladda ner det och titta på det imorgon.
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Det här avsnittet var bra. 
Det har var ett av de häftigaste (kommer inte på nåt bättre uttryck just nu) avsnitten jag har sett och jag har sett nästan alla.
Ni som inte såg det borde verkligen försöka se reprisen på lördag(?) eller kolla på nätet. 

Ja, igår var det riktigt spännande, Terry fick ju in många fullträffar, även om sånt som hon inte hade talat om för Caroline. Jättebra.
Jag har förresten beställt biljetter till Terry Evans storseans, någon som varit på en med Terry?
//Maria
ja det var ett spännande avsnitt! Tjejen borde verkligen satsa på bli medium. Kanske får hon ett erbjudande av Terry att börja på hans skola. Om hon själv vill förstås.
#38 Jag har varit på några storseanser med Terry. På den senaste fick jag hälsningar från två anhöriga som gått över plus några råd om hur jag ska förhålla mig i livet. det var stort.
Du kommer att få en upplevelse för livet!

Såg programmet igår och tyckte det var bra. Men jag tyckte det lät konstigt att hon inte skulle kunna stänga sig helt från detta som hon var med om. Men det är kanske nått hon måste lära sig. Måste vara jobbigt att ha det så där runt sig hela tiden. Jag kan tycka det är jätte mysigt med en liten lätt smekningen på armen eller känna en doft.
Har varit på Terry vid 3 tillfällen. Och det är en upplevelse.
Jag missade det, vad synd! Men ibland är detju bra o ibland inte. 

Har sett Terry 1 gång, men jag kan bara hålla med Britt-Marie att det är en upplevelse. En liten nackdel är att det är så mycket folk, men han är ju populär.

#19 På replay går bara de program som annars går på vanliga tv4 alltså inga av de program som går på tv4+ eller de andra betalkanalerna tv4 har. Ingen skulle väl köpa kanalerna om de ändå kunde kolla på programmen gratis lite senare…
#44 Jaja.. jag har själv sett på det okända på replay när jag missat (Gratis)! Jag ville bara tipsa dig.

Tack det var kanonbussigt… det funkar inte för mig bara, jag får upp en fråga om jag redan är kund och annars måste jag registrera mig och betala. Kanon om dte funkar för dig!
Men har du kollat Kvasers tråd då? Ja det är ju synd att det inte funkar för dig.
#27 o #41 När målet är viktigt för att utveckla sina gåvor - (då man förnekar o förnekar) blir det på detta sättet tillslut:-)
som medium har du alltid en liten slinga öppen - men mestadels av tiden är du mer avstängd - en då du arbetar medialt - annars skulle man bli tossi i huvet:-)
såg detta avsnitt - och tycker det är synd att inte detaljerna stämmer vid efterforskningarna - det hade ju givit resten kredibilitet!
Blir irriterad på tvs alla efektet, gr gr.gr
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

# 48
Jag håller med dig om det där med TV:s efekter. Endel kan nog nästan bli skrämda då de visar det så här.
# 48 - Jag förstår.
Jag uppfattade det också så att hon egentligen ville detta själv och omedvetet sände ut signaler som andevärlden uppfattade, och att hon drog till sig dem som en magnet. På samma gång som hon förnekade allting.
Och jag håller med om effekterna………. De behövs inte.
//
Han sa inget om klösmärkena hon fick på armarna, som hon berättade om innan.
# 51 - Det har du rätt i! Det där var ju inga trevliga andar!
Fast det kunde ju vara ett sätt att de ville bli uppmärksammade på också………

äntligen ett lite mer annorlunda avsnitt!
Det här avsnittet gillade jag :-)
Funderar hur mycket tid de läger ner på efterforskningarna..(bara nyfiken)
jättebra avsnitt! Terry imponerar……och även tjejen som det handlade om!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nu har jag tittat på avsnittet och det var en intressant och bra vinkel på det hela, mycket intressant :).
Det stämmer ju även att det spelar ingen roll hur många medium man tar till en plats för att dämpa aktiviteterna om inte de boende till 100% själva vill det.
Terry är duktig men jag håller med Jane i inlägg #48, det är synd att de länkningar han säger sig få inte blir igenkända, det ger ju lite mer tyngd åt det hela.
Han är dock fantastiskt på att läsa av tjejen.
Man ser ju verkligen prov på hur mycket det går att få fram vid just en avläsning på människor som vi ju har pratat om ganska mycket senaste veckan.