Vit häst
Jag drömde en natt om min dotters arbetskamrat o vän. Hon red på en gigantiskt stor vacker vit häst. mankhöjden var ca 2m. Hon såg stolt ut. men jag tyckte ändå att drömmen gav mej obehag. Kan inte släppa den. Vad kan den betyda.
Jag kan bara säga vad häst symboliserar enligt Solöga.
-Frihet börjar inifrån. Min gåva till dig är att känna dig fri. Låt inte negativa tankat eller rädslor hindra dig från att göra det du vill. Hästallergi/rädsla för hästar, egna inre låsningar som sätter stopp i tillvaron. För att bota din allergi och rädsla, ta itu med dina egna inre hinder, det kan vara tankar som begränsar dig eller rädslor du har som hindrar dig från att göra det du vill.
Hästar stärker friheten hos dig själv och du hjälper hästarna i din tur genom att själv ta itu med dina egna inre hinder.
Någon annan här inne har kanske ett bra svar.
Min tolkning ser ut så här:
Din dotters arbetskamrat = en av dina sidor/egenskaper. Häst = starka krafter. Häst kan också stå för vad en häst är för dig. Vit = ditt sätt att uttrycka dig, oskuldsfärgen. Hon såg stolt ut = du är stolt. Du känner obehag.
Känner du obehag inför att bli fri? Kom ihåg att du har all makt du kan bemästra. Du har din frihet, och du ska inte skämmas för den, du kan ta dig till alla platser du vill, samarbeta med ditt inre barn och ge det den frihet och den lycka det förtjänar.
Eller; arbetskamraten är sann, och du känner dig inte bekväm inför hennes frihet och lycka.Hon skrämmer barnet i dig, eftersom hon är så stark och självständig. Ta din frihet och din egen makt!
U R us