Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2750 ggr
MedlemNizze
0

Dating!

Hej Alles!

Jag har varit med ett tag i livet o måste bara spotta ur mig lite i sedvanlig ordning. Men varför här på "IFOKUS" frågar mig många… tja, det är ju här jag tycker dom som ger mig mest klokast svar tillbaks finns så..

På varje tjej går det 44 killar i detta landet (känns det som) på varje datingsajt (ja, jag e en nyfiken individ o checkar runder överallt) (jag har t.o.m. utgett mig för att vara tjej även då jag är en kille, endast i syfte av att se uppvaktningserbjudanden).

Första tanken för mig, som kille, är att vad trevligt för tjejer att kunna välja o vraka mellan alla dessa erbjudanden. Samtidigt som i nästa tanke slår det mig att det är ju inte seriöst. Inser tjejerna det? Dom är ju inte den första o absolut inte den sista som just den killen försökt att erövra. Men med mycket djupa ord och vackra sagor så kanske hon nappar!

Ja, exakt, det är så jag tror att det hela är.. Som fiske!

En kille gör allt för att få "napp" kanske nappar det idag, om inte, så nappar det imorgon. Kanske ska jag sätta på stormasken så hon "tar" betet. Annars får jag kanske ta fram "håven".

Det står 100 fiskare på kajplatsen o bara väntar på att "hon" ska nappa. "Hon" har 100 lockbete som bara ligger o väntar under ytan. Till sist blir "hon" " hungrig" o bara måste hugga… den lycklige drar upp fångsten o visar grabbarna sin fångst o skryter om fångsten.

Jag sålde mitt fiskspö 2001

Mvh Nizzen

bettis69
0

Det var en intressant liknelse med fisket där :)

Men jag tror inte att det är såå lätt. När jag nät-dejtade, så lärde jag mig snabbt sålla ut "dåliga lockbeten", men visst har det ändå hänt att jag nappat och gått med på att fika, men sedan upptäckt ganska snart att det är en idiot. Men tack å lov så blev det bara fika.

Jag tror på att träffas i vanliga livet. Jag tycker att om man träffas på internet och pratar, så har man inget kvar att prata om när man väl träffas. det blir så konstigt och fel.

bettis69
0

Många män, inte ALLA, använder nätdejting för att få sig ett litet nyp, eller rättare sagt flera nyp i veckan med flera olika. Jag kanske låter pessimistisk, men jag var med om det också en gång. Dejtade en kille i två veckor.. upptäckte att jag inte var den enda han dejtade Obestämd

En väninna till mig på msn skrev just:

- I dont need sex. Life fucks me all the time.

Kanske lite grovt här på forumet, flåt, men det passade bra just i ämnet.

Shar
0

#2#

Så sant som det är sagt! Cool

MedlemNizze
0

Tack för svar, o liknelser, det är just det jag är ute efter. Att höra Er erfarenhet av fiskeriet.

Det kan inte undgå en tjej (fisk) att se dessa beten som fladdrar förbi dagligen. Det må vara en mask eller ett glinder (dom kan "komma" förbi i olika skepnader)  Ju glänsigare flöte desto lättare napp = ju mer pengar som syns utåt, ju fortare napp får den som håller i spöet.

MedlemNizze
0

Påstå nu inte att jag har fel, även då jag tål kritik.

"Fiskarna" väljer det dom ser för ögat o "nappar"!

Jag påstår inte att tjejer inte kan tänka.. Men vad tittar Ni tjejer först på?

Vad nappar Ni först på`? JO! GLINDRET!

Allt är inte Guld som Glimmar!!

Mvh Nizzen (född till att öppna sinnena hos Er)

[asamaria]
0

Beteendet! Jag är en mycket svårflörtad person och väldigt medveten om hur karlar beter sig. Ju äldre man blir desto mer luttrad och visare blir man och sparsmakad. För att nå mig måste mannen vara smart och förstå sig på kvinnor. Kunna läsa av mig utan att för den skull "klä av mig". Givetvis spelar utseendet roll. Det måste finnas någon attraktion med. Humor är inte fel heller NizzenGlad Mina sinnen är nog öppna ändå sörruFlört

bettis69
0

"glitter" i ögonen kan jag nappa på :)

Jag går inte så mycket efter utseendet längre, såsom jag gjorde när jag var yngre. Jag ser mer på charm och personlighet, ärlighet osv.

Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att dejta en snygg och självupptagen man.

[GunillaF]
0

Jag håller med Asamaria i det mesta hon skriver. Det första jag tittar på är mannens ögon. I dem kan jag se mycket. Resten har inte så stor betydelse.Flört

Jag skulle inte ens drömma om att nätdejta eller skriva kontaktannonser i tidningar. Inte svara på något heller för den delen.Glad 

Jag tror att finns HAN någonstans därute så hittar vi varandra ändå, om det är meningen.Skrattande

Mads
0

Jag fiskar inte gärna…njuter av livet som singel och välkomnar kärleken när det kommer men söker eller jagar den inte. Kan visst sakna den ibland med så är det ju. Vad gäller internet dating så ger jag inte mycket för det, mycket människor som enbart vill ha diskreta träffar och liknande och det lockar inte alls.

Jag tror på ödet och att vissa människor helt enkelt bara hör ihop och springer på varandra en dag.

Kram

Amor Vincit Omnia

Eija
0

Skulle tro att i denna datavärld görs det möjligt för dessa killar/tjejer som inte kan av en eller annan anledning deita irl, kanske av utseende eller andra besvär…..deita på nätet istället, dom kan vara den där vackra stiliga filmstjärnekillen/tjejen eller muskelknutten/Tjejmodellen inför sina deitartjejer/killar….

Och när det sen börjar närma sig deit irl, då backar dom hela tiden med ursäkter än hit o än dit…tror att det finns en grupp av dessa …..och jag har väl en viss förståelse för detta, men det är ju oxå en falsk marknadsföring av sig själv, och många tjejer/killar  fastnar för denna person och sårar…..

Förr fick ju killarna lita till sitt utseende o charm. Och nog blev tjejerna lurade då med allt….och inte bara tjejer, märk väl….många killar åkte nog dit med kan jag tänka….

Men visst finns det mycket som är helt seriöst och många har funnit kärleken via nätet

Men man skall man vara uppmärksam på att inte tro på allt som sägs där….Jag själv träffa min gubbe via data, men det var iof, inte en daitsait, utan jag sökte mc-vänner…vilket sen utvecklades till intresse även av personen och efter några turer med mc-gänget, uppstod även ljuv musik som består ännu…. man lär ju känna personen mycket via datorn, men då måste det ju vara ärligt….

Oftast så märker man efter ett tag om det är seriöst, men visst finns det dom som kan sin sak med att charma, så därför är det viktigt att i ett tidigt stadium ta en deit, så man både ser och känner om det finns någon personkemi….det är alltid lättare att avläsa direkt…det är min åsikt iallafall..

Mads
0

Och jag kan säga att alla tjejer/kvinnor nappar inte på allt som glimmar. Jag är själv mycket svår och har jättesvårt för att bli förälskad och verkligen fastna för någon precis som jag har väninnor som kan bli förälskade ofta och i flera samtidigt. Det där är nog helt enkelt väldigt olika.

Amor Vincit Omnia

bettis69
0

Jag träffar en man nu i över en månads tid och jag kom in på detta med Numerologi. Jag fixade ett personligt Numerologi utlåtande på oss.

Han är en 11:a (master number) och jag är en 3:a. Jag undrar hur det går ihop.

I mitt numeroligi-svar står det jag har svårt att hitta min tvillingsjäl eller soulmate. Antingen är han upptagen eller för ung eller för gammal.

Det lät ju lagom uppmuntrande Obestämd

Men jag undrar hur en 11:a och en 3:a passar ihop egentligen??

bettis69
0

För dom som är intresserade av att göra ett test själva, så finns det hos…

http://numerologist.com/

Frejzan
0

Jag hör till dom få som fångade en riktig gobit på en internetdating. När jag flyttat från mitt X gick jag med i en blinddate och då kom det upp några killar som skulle passa mig i intresse o dyl. Bland dom var Peter, han kom upp flera gånger innan jag skickade ett mail till honom. Sen började vi skicka till varandra och sen blev det långa telefonsamtal varje kväll så vi kände varandra ganska bra den dag vi tog en fika tillsammans.

Innan dess hade jag tre till killar som jag mailade med men tänkte högt till mina guider att är det någon av dessa som kommer att bli den som jag ska ha då kommer dom andra att försvinna från emailboxen och bara min kommande kommer fortsätta. Så blev det. Fick direktsvar. Fick inget mer mail från de övriga men Peter återkom.

Vi träffades, sen flyttade jag upp till honom och nu är vi gifta och har köpt hus tillsammans. Vi vet att vi kommer att höra ihop till the end. Vi vet att vi hade "våra vänner däruppe" som hjälpte oss att finna varandra. Hela vårt liv har egentligen följts åt intressemässigt upptäckte vi när vi gick igenom tidigare levnadshistoria. Vi känner att det var meningen vi skulle träffas och hade inte internet funnits så hade vi säkert träffats ändå på något vis även om vi bodde nästan 40 mil från varandra.

Wargmane
0

Tja…Fiskeri….blir man ju ganska snabbt trött på….

Jag har vart inne då och då på dejtingsajter, men tröttnar snabbt…en massa tomma fraser blir det bara …ganska trist…jag söker själ och hjärta och det tror jag vid det här laget är väldigt svårt att se hos alla de som står där på kajkanten….

Nä jag hoppas att "han" står där på hemköp en dag och säger hej bara …kan en tro det??? *S*

Det är väl just enda stället om man inte ränner på krogen …

Eller finns han här kanske ?? *blinkar med ögonen*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[asamaria]
0

Nu fick du många fiskar att läsa om NizzenFlört

Annisangel
0

Hmmm, intressant liknelse… Då är jag den där fisken som inte vågar nappa på några beten för jag har alltid fått kroken i ryggen istället, tsss…

Nä, jag håller mig väldigt lågt o simmar numera…Skrattande *asg*

Många Goa Kramar

Annisangel

Imasy
0

För några år sedan så hade jag en användare på nån av dessa sajter mest för skojs skull.

Det "värsta" var att det var bara slemma påflugna karlar som hörde av sig, en del var äldre än vad min egen pappa hade varit om han vart i livet Förvånad

inte fattade dom heller när man snällt talade om att det inte fanns något intresse från min sida.

En bekant till en vän hade en pinsam nätdejt bakom sig.

Hon bodde i stad A, och en kille hon pratat med över nätet skulle hon nu få träffa på riktigt.

De hade stämmt träff i stad A, och när dejten står och väntar på denne tjej smiter hon iväg utan att han vet vem hon är, för hon tyckte inte att han var snyggt nog eller nåt.

Hon nätdejtade vidare och skulle nu träffa kille nr 2. Denne bildade hon senare familj med.

Kille nr 2 bodde i stad B, och när hon var där i början av förhållkandet för att träffa kille nr 2, springer hon på kille nr 1 på stan.

Kan lova att det var någon som fick skämmas ;)

Frejzan
0

Har även hört på radion här i går att det är många karlar som blir lurade av kvinnor som påstår sig vara något annat än dom är. När dom ska träffas så börjar kvinnorna låna pengar av killarna för att kunna komma till dom. Dom påstår sig komma från ett annat land. Sen säger dom att det strular med biljettinköpet osv. Dom kan låna väldigt mycket o avslutar kontakten sen dom fått pengarna.

[GunillaF]
0

Jaa, det finns nog både manliga och kvinnliga fiskare av den dåliga sorten. Kan man kalla det för "Tjuvfiske"?!Obestämd

[asamaria]
0

#20Skrattande

Glömde att om en man överhuvudtaget ska ha en chans på mig måste han förutom det jag skrev förut vara både intellektuell, intelligent och allmänbildad också. Inga små krav precisFlört

[GunillaF]
0

#21 Håller med dig där också! Skrattande Det måste vara någon som går att diskutera och bollplanka med bl.a.

Frejzan
0

#21 Då får du skaffa dig en kvinna !  Flört

lapri
0

Jag kan nog bli lätt bländad av attraktion i början,

men

sen kommer lyssningen på vem denna person är

Han måste vara fridsam, humanistisk och ren i sitt hjärta

kommer jag att falla

Och sen kommer jag bli ännu mer attraheradKyss

[asamaria]
0

Han får inte vilka kläder som helst hellerFlört

sven-g
0

Har aldrig sökt någon via nät eller press. Men de förhållanden jag har haft som varit mer än 1 år. Då har jag träffat på följande sätt. Syster till en kompis, på spelmansstämma, på ett fik, på jobbet, vän som blivit mera. Och alla dessa förhållanden beror på att vi har pratat och blivit dragna till varandra. Dom jag träffat på krog pub, samt dans, har blivit mycket tillfälliga och gort både dom och mig besviken. Det är mycket en ung man kan säga utan att tänka på att någon blir ledsen för att få det han just då vill. Man tänker liksom med fel huvud.

[GunillaF]
0

Skrattande#26 Vad roligt att höra det erkännandet om huvudet, från en man! Klarsynt Flört

Bybo
0

Har träffat 3 st från nätet. Underbara män. En av dessa min "själsfrände, den andra var jag tillsammans med i ett år, och den tredje blev en finfin vän.

Har bestämt träff med en man, som jag fått kontakt med på nätet. Länge pratade jag med honom utan att sett nån bild. Skönt att bilda sig en uppfattning utan bild iband :-)

MedlemNizze
0

Ja, sannerligen intressant läsning här inne. Tack för att Ni delar mer Er ifrån havets djup.

Jag minns inte att jag sett en fisk i ögonen innan den har huggit. Ska försöka åstadkomma det en vacker dag Skrattande

Mvh Nizzen (född till att få mina sinnen öppnade av Er) Flört