Böcker i byrå!
Hej på er!
I förrgår natt tror jag det var så drömde jag detta..
En massa saker där jag var i mormors stuga och inte minns allt som hände, jag har drömt att jag varit i hennes stuga många gånger förut, men andra drömmar.
Men sen iallafall var jag i ett hem.. Pratade med en vän om en annan person som vi tycker är slarvig, kan inte beskriva mer om det utan att avslöja andras privatliv så det får vara, sen iallafall så var min storasyster där. Hon var tydlig med att berätta att hon hade skickat post till mig.
Jag kollade då där jag tydligen brukade få min post - i en byrålåda (byrå med 4-5 lådor), det var den längst ner.. Ingen post där, bara andra saker. Hon var smått ivrig o ville få fram att hon Faktiskt har Skickat, det måste finnas nånstans. Så jag letade i de övriga lådorna. I mittenlådan tror jag det var så fanns det lite saker till vänster, men till höger var min post, det var bara böcker där som jag fått. vet ej alla böcker men de jag reflekterade o tog upp var någon som hette "livslust", det fanns 2-3st av den, samma bok. Resten vet jag ej. Sen slutar det.. Just de böcker var slusa, vit/ljusblåa, såg ut som såna där tunna skolbäcker, använda.
Någon som har någon tolkning?
Har du kollat där du letade i drömmen? I verkliga livet så att säga?
U R us

Choklad.. Nä, det har jag inte. Lägenheten såg annorlunda ut än min. Den var i hallen, jag har en byrå i hallen, men den ser helt annorlunda ut och där har jag bara kläder. Om jag tänker efter så såg byrån ut som en jag hade när jag bodde hemma, men den har jag gett bort för länge sedan..
kan du komma på om det är något som är i samband med den byrån som drömmen ville säga?Vem har den byrån nu?
U R us

Nej, jag har svårt att tro att det har med byrån att göra. Den var kanske bara lik. Jag gav bort den till någon loppis som jag bodde granne med, så jag blev av med den när jag skulle flytta..
Drömmen kändes mer fokuserad på att jag hade fått post, o dessa böcker "livslust".
Drömmen säger att du har varit slarvig, eller tycker att du är det. Jag tror att det har något med din mormor att göra,( något du ska få av henne ?) eftersom du var i hennes hus först. Det andra huset kan vara du, så som du ser ut just nu. Inuti i ditt känsloliv.
Du har ett nytt meddelande att hämta från ditt inre, eller ditt högre Jag.Du ska leta i dina gömda upplevelser, de finns bland ditt logiska sinnelag.
När du löst gåtan och vunnit denna kunskap så kommer en ny livslust och det kommer i 3 .."tredje gången gillt"( eller så kan du befinna dig på nivå 3 )
Det finns något i ditt förflutna som du ska forska i och lära dig av."Lär dig av dina erfarenheter i livet", ska du börja studera kanske? Kanske det som har med 3 att göra?
Blått betyder lugna känslor, kan vara andligt. Eller melankoli, det kan ju vara lite skönt att få "dra sig tillbaka" innan man påbörjar något nytt, men jag ser det som att du får ett nytt meddelande ang. gamla kunskaper som ska komma upp till ytan och behandlas på nytt…( gamla kunskaper från din mormor)?
Det är bara du som vet det innersta av din dröm, men jag hoppas att jag har kunnat ge dig någon liten ledtråd 
Kram! Laila
U R us

Tack för ditt svar. Min mormor frågade faktiskt idag om vi vill ha ett bord av henne.. Men det kändes som att drömmen i hennes stuga var en dröm för sig, inte i samband med böckerna, men jag vet inte. Den stugan betyder väldigt mycket för mig.
Vad menar du med nivå 3?
Jag försöker att utveckla mitt intresse av det andliga nu… Tänker på sådant hela tiden och läser böcker. Kan det ha något med det att göra? Jag har väl inte alltid haft den finaste bild på livet, men jag börjar ändra uppfattning och ser allt som mer positivt.
Hmm.. Jag sitter på dina ledtrådar och mina tankar, jag ska försöka hitta det innersta i drömmen..
Tack igen!
Drömmar inatt:
1. Drömde om min hund (levande). 2 av hennes tassar var vad jag såg. Den ena var välvårdad (klippta klor), men den andra så var det långa oklippta, ovårdade klor på. Ska tilläggas att jag sköter hennes tassar och klor i det verkliga livet
Vad kan drömmen betyda?
2. Ormar, ormar, ormar.. Var med människor jag inte fått kläm på vilka det var, såg inte riktigt det. Såg ut/kändes som en djungel eller en vanlig skog. Det var ormar överallt.. De såg ut på olika sätt men låg liksom tillsammans, de som såg lika ut låg bredvid varandra.. Flera olika. En kvinna åkte på marken mot ett gäng av de ormarna. En orm öppnade gapet, kändes läskigt och oroande, rädsla, men innerst inne satt vi med vetskapen om att inget hemskt skulle hända. Just det gänget ormar var stora o mäktiga, annorlunda. Mörka ormar tror jag det var, men miljön var väl mörk, men ändå lite färgglatt, grönt osv.
Kan inte säga att jag har ormfobi, men jag gillar dom inte, är små rädd o ryser när jag tänker på dom och ser dom.
Tankar om dessa två drömmar?
nivå 3, att du har nått till "utbildningsstadie" 3? jag vet inte riktigt, men det är ju något med 3….eller att du ska göra något 3 ggr?Böckerna var ju 2-3, kan inte sätta fingret på det riktigt. "tredje gången gillt"eller allt kommer i tre"
böcker kan ju betyda kunskap
lärdom…något du har svårt att lära dig? eller att ta till dig? En livsläxa?
Annars innehar siffran 3 betydelsen av treenigheten: Kropp, sinne och själ. Tre är expansion, uttryck, kommunikation nöjen och självuttryck. öppenhet och optimism. Ge ut
U R us

Okej… Jag tror att jag börjar få en liten hum om vad det kan betyda. Det känns för mig som att det kan betyda två olika saker, så det är kanske så då..
Tack tack!!
Du kanske kan tyda lite själv ang. ormdrömmen
?
Ormarna ligger i en ormgrop på våren, då de parar sig. Det ligger en kvinna ( du)? i mitten. Ditt kvinnliga Jag emottar det manliga som ormarna representerar…allt är grönt, en bördig skog..grönt betyder växtkraft, healing, kärlek.
Skogen är även beskydd, jorden en evig cirkel av liv…
Du är rädd och tvekar inför detta som är stort och överväldigande ( känslor) och som tycks sluka dig, äta dig…En dröm om fruktbarhet, makt och styrka.
Vad drömmen om din hund kan betyda är lite tvetydigt, den kan helt enkelt vara en sanndröm. Något kanske är fel på tassen ?
Men hundar är trohet, att vara pliktttrogen och sann vänskap.
U R us