Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 833 ggr
Ulrika091101
0

Observationer av andar

Av hänsyn till de som varit människor en gång och deras integritet i såväl jordelivet som andelivet som vi så lämnar jag inte ut för mycket detaljer i den här tråden men eftersom mina upplevelser är så många nu för tiden och jag ändå betraktar mig som ovan vid det här så vill jag dela upplevelserna. I förrgår fick jag "besök"/en närvaro som stod precis bredvid min säng. Jag blev även visad ett litet svartvitt fotografi/avbildning/etsning för det var svårt att se exakt vad det var förutom att det var litet och mycket detaljerat i profil. Det var min uppfattning att det var den närvaron som var där. Kunde inte sova inte pga rädsla men för att närvaron var för påträngande och stark.

Ulrika091101
0

I realtid när ovanstående skrevs hörde jag ett "spöklikt" ljud som jag inte finner förklaring på eftersom det i övrigt var knäpptyst, sent på natten och ljudet var så overkligt men ändå tydligt. Jag var fullständigt klarvaken och befann mig i lugnt tillstånd. Det var som ett vibrerande röstljud (inget jämmer) och inget jag hörde i mitt huvud utan i verkligheten. Var ganska kusligt och första gången jag hör något sådant. Ett antagande jag gjorde var att det jag skrev ovan kanske inte gillades. Innan vi skulle sova bad jag den/de ev. närvarande att de skulle lämna oss ifred den natten för att sova och inte störa på det sättet som gjorts och förklarade samtidigt att jag respekterade närvarons integritet och att inte lämna känsliga uppgifter om den och att söka sig till ljuset. Precis strax efter det kände jag under en kort minut en varm konstig känsla i ansiktet som när man blir generad utan att jag var generad. Det var mycket märkligt. Efter det var jag helt lugn och kände inte av någon ytterligare energi.

Jennyw
0

Jag brukar…eller faktiskt flera gånger per dag, känner jag den känslan…att jag blir jättevarm i hela huvudet och precis som du skrev, som att jag är generad, utan anledning.

Har haft så under flera år till och från i perioder lixom, men det senaste halvåret har jag fått för mig att det är av andliga orsaker, trodde från början att jag hade fel nånstans.

Men, nu när jag arbetar med gamla människor och flera gått över till andra sidan, så har det ökat till flera gånger per dag, därav att jag tror att det har med själar att göra, men jag vet inte säkert så det blir intressant att se om nån faktiskt vet.

Har aldrig hört talas om att nån varit med om detta innan du skrev nu…

Den där vibrationen har jag oxå varit med om, men kanske 10 gånger under mitt liv.

jag känner tillåmed av vibreringen mot kinden och örat, det är alltid höger sida, ungefär som om en humla är precis där…bsssss…som en enda lång ton…

Var hos ett medium och frågade just om vibreringen, hon sa att hon tror att man kan känna så när en själ från andra sidan försöker ta kontakt. Hon hade själv varit med om det en gång.

Du behöver absolut inte vara rädd för vibreringen,jag är inte det,  se det som att du kanske blir mer och mer mogen att verkligen själv kunna "kopplas" upp. Vi säger nu att det faktiskt är nån som försöker ta kontakt med dig, det måste juh betyda att du är mer och mer mogen lixom. Försök, om det återkommer, att söka kontakt. Jag har försökt, men lyckades inte.

Hoppas nån annan vet mer…

Ulrika091101
0

Har inte varit inloggad på ett bra tag pga det här. När jag skriver om de här upplevelserna känns det ibland som om den andliga världen inte samtycker till det. Som jag skrev ovan respekterar jag deras integritet även på den sidan och lämnar inte några detaljer här om de inte godtar det förstås.

Själv är jag inte färdigutvecklad i min andliga resa men det har hänt en hel del. Jag har nu ytterligare en gång bett en "spökröst" att lämna oss ifred.

Den här gången var det ett annat slags ljud. Lät mer som en mänsklig röst i ett i övrigt knäpptyst rum. Ett halvsvagt utropsliknande läte utan vibration som jag skrev ovan. Det lät mer naturligt och som det kom från en kvinnoröst. Jag sade till anden vänligt men bestämt att vi tyvärr inte har möjlighet att hjälpa henne/honom och att det är bättre för den att gå mot ljuset.

Den här gången fick jag kämpa lite mer med den, dvs det tog åtskilliga minuter och det kändes i hela kroppen, till skillnad från förra gången då jag "bara" blev varm i huvudet och dessutom kändes det som om något skar av min andningsfunktionalitet för en stund, en något kvävande känsla. Hela tiden det pågick så kom den där varma, krypande känslan tills den flera minuter senare under det att jag var tyst, stilla och koncentrerad försvann. Den rör sig/flyttar sig liksom genom kroppen, nedifrån och uppåt ut genom huvudet.

Jag var inte rädd men det var lite otäckt det med att det var svårt att andas/svälja. Belöningen efteråt kom i form av att det kändes som jag hade gjort något bra för den och dessutom infann sig en väldigt lugn, harmonisk känsla för min egen del och jag sov ovanligt bra efter det.