Chakran och dess betydelse.
Skulle vara kul och byta tankar/lärdom och erfarenhet om de olika chakran, då i första hand de sju största vi har,
Om vi börjar med rotchakrat nu och sen tar vi nästa efter en vecka osv.
Vad tycker ni?
Det låter som en intressant övning. Jag vill också lära mig mer om chakra.
Jag vet inte om det jag tänker berätta är det du efterlyser i ditt inlägg, men mina egna obalanser i rotchakrat har handlat väldigt mycket om övergivenhet och utanförskap. Jag har aldrig riktigt vetat vart jag hör hemma i för grupper av människor. Svårt att bygga mitt eget hem alltså bona om och så där. Bryr mig inte jättemycket.
#1 Hej! Kul att du vill lära dig mer! Hoppas att fler är nyfikna!
#2 Absolut!! Tack för det du berättar!! Allt detta har med rotchakra att göra..
Kommer att ta upp min lärdom o kunskap om chakran och hoppas att fler deltar med sina erfarenheter. Tips o ideer om hur vi kan arbeta med den aktuella chakran,
OBS! Detta är min och andras erfarenheter!! Alla kan ha olika åsikter om detta och det är just detta som är meningen med hela tråden!
Skrev förut att vi skulle ta en vecka per chakra.. det känns som om vi behöver en månad på oss,
April ut så kommer det BARA handla om rotchakrat..De som vill hänga på är välkomna!!
Kram på er all!! Vill lära mig mer!!
Det låter väldigt intressant! Får en okunnig vara med också?
U R us
#3 Kommer det att vara i en denna tråd eller i annat forum? Jag hänger gärna på
Jag hörde av ett medium att man ska rena sina chakran. Vi kanske kan få tips om hur man gör det och varför man ska göra det.
#4 Det är okunniga som behöver få vägledning att skaffa kunskap. Eller hur? #0 Så ser jag även den här saken.
Jag själv är usel om de "chakrorna". Blandar ihop hela gänget. Måste ha bilden framför mig innan de håller på plats. 
Jag det vore kanonbra. Jag har säkert fel på alla mina chakran heh
#8 Du är inte ensam då. Det har jag också och dessutom de inte håller ens på rätt plats.
Vi ska utmana #0 att lära oss. 
April ut? Du menar inte mars?

Detta låter intressant! Vill också lära mig 
#0 Får jag fråga….vår lärare…var du håller hus? 
Ja..Hallåååå!!
Jag kan skriva lite medan vi väntar…
Rotchakrats färg….är röd
Kallas för stammens makt..Jag har fått en liten broschyr av en vän, så jag har läst lite i den.
Rotshakrat är väl det som kundali finns? Jag har stor respekt för det, vill inte ha någon kundaliniresning….( eller vad det heter)
U R us

Jag har gjort en artikel om det här, den är inte riktigt klar men jag kanske ska göra den färdig och lägga ut den? 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
# 14 Ja det hade varit väldigt snällt!
U R us
#14 Tack i förvägen. 
Jag la in en text om de olika chakrana som jag själv skrivit. Texten finns på existens, alt beh och healing också.
När det gäller rotchakrat..jag undrar om man arbetar med det för att det ska healas, hur stor risk är det att kundalini väcks? Jag är lite nervös för det…eller har det med att göra hur långt man kommit i sin andliga utveckling?
U R us
#17 Tack för det. jag försöker repetera……..
Här var det tyst….
U R us
Vad är kundalini och kundaliniresning??

Kan rekommendera boken: "Energimänniskan - den personliga och andliga utvecklingens dimensioner"
Där står allt man behöver veta om chakrasystemet! Sök på Google!
läste lite på internet. Det låter ju läskigt det där med kundalini-resning.
Tack alla som visat intresse!!
#12 Jag finns i Eskilstuna och är ingen lärare, utan det är vi alla som deltar med vår erfarenhet och kunskap som är lärare till varandra
#6 Har tipps om att rena sina chakran, har gjort detta själv och är väldigt nöjd. Tycker vi tar det när vi är klara med alla chakran..eller?
April ut hade jag tänkt mig med start den första april.
All kunskap och erfarenheter är välkomna!! Kom ihåg att ingen har rätt eller fel!! Vi ska lära och ta lärdom av varandra!
Det har skrivits massor av böcker om ämnet, vissa böcker är helt kass medan vissa är så bra! Vi måste lära oss att sålla i all information och börja lita på oss själva!! det vi upplever och ser kan ingen ta ifrån oss.
OBS!! Kundalinienergin är ganska avanserad!! Den väcks i rotchakrat och slingrar sig uppåt, det krävs ganska stor erfarenhet och koncentration i Meditation för att väcka upp denna kraft. Vi kommer inte att beröra denna kraft på något sätt!
Tusen kramar till er alla!!