Vad tror ni?
Något konstigt har skett och det kan ju finnas någon logisk förklaring och jag hoppas få reda på hur det har kunnat ske i så fall.
En närstående som finns på andra sidan har tydligen lånat en bok på biblioteket
H*n kallades för vandraren, var intresserad av chamanism och samisk kultur och boken som lånats heter: Vandrare i två världar och handlar just om det. Idag kom ett brev från biblioteket att lånetiden har gått ut, boken var lånad januari 2009, personen dog 2006. Brevet är adresserad till en närstående där personen aldrig har varit skriven.
Kollade med biblioteket hur det går till med lånekort och när man lånar en bok. För att få ett lånekort krävs id-handling vilket personen inte hade någon under flera år. För att låna krävs ett lånekort vilket h*n alltså inte hade något. Biblioteket är förstås lika frågande som vi.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Vad mystiskt!
Jag tror att det finns ett budskap i den boken som den närstående vill att ni ska läsa.
Men hur det gått till med lånekortet det tror jag kommer att fortsätta vara ett mysterium. (det är nog inte det som är det viktiga, heller). 

Det var skumt!
Har biblioteket kollat att boken verkligen är utlånad, så den inte står kvar i hyllan?

#2 Den är utlånad.
Elisabeth

oj vad konstigt :O
Ja det är svårt att få en logisk förklaring till detta! Verkligen mysko.
Kanske Gunilla har rätt och ni får läsa igenom boken.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja, kanske det är så att boken skall läsas av någon närstående till personen i fråga. Men det var jätteskumt det här med utlåningen.

Det kan ju finnas en logisk förklaring och då måste någon annan ha kunnat låna i personens namn, i så fall har vi våra aningar men säker är man ju inte. Så om ni vill får ni gärna känna in kring det här :)
Elisabeth

Jag fick gåshud på min högra arm då jag läste detta. Haha, väldigt underligt!
Tror precis som några ovan att ni kanske ska läsa igenom boken.. om jag får komma med en gissning :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#7 Jaa, det var ju just det jag gjorde!

#9 Ok, vad kul! 
Elisabeth

Mycket märkligt! Men jag tror som de andra, att ni bör läsa igenom boken.
Eva
Elisabet. Du vet givetvis samma sak som jag. Att andarna använder oss levande som deras redskap i behov. Den här lonekortet kan vara en ut av andens "fiffel" att få ut boken från biblioteket. Kan ha fått någon att göra det, och sedan "suddat ut" minnet av den personen. Teorin slog mig för att jag har varit med om liknande händelse. 
Kan hans låne kort vara på vift`?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#13 Nej det finns inget lånekort på vift.
Elisabeth
#13 Så kan det vara också.

ja de kan väl fiffla med det elektriska så …. ni har alltså fått brev på att boken ska tillbaka men ni vet inte vart boken är?

#16 Ja det har kommit ett brev om att lånetiden har gått ut och den hade lånats i januari, det märkliga är att det var på personens födelsedag också, h*n dog år 2006 och boken lånades 2009. Nej ingen av oss har aldrig ens hört talas om en sån bok och hur ska vi kunna veta det när personen är död.
Elisabeth

oj :O vad läskigt att det var på personens födelsedag också.. det kan inte vara någon slump :) låna boken och läs den :) måste vara något speciellt eftersom det är just den just nu.
#17 Då är det en ut av de händelser vad vi levande får grubbla och bilda egen uppfattning. Kan vara så också. Att förklaringen dyker upp helt oväntande i något annat sammanhanget. 

#18 Jag ska köpa den boken och läsa den. kan även berätta att från dödsboet fick jag en del böcker och det var två som handlar om chamanism och samisk kultur så vi kanske måste läsa den här boken också :)
Elisabeth

ja spännande som sagt :) återkom gärna om du har något att berätta, om det stod något intressant i böckerna eller något som förklarar denna händelse :)
Det kan ju ha gått till såhär men det känns väldigt långsökt, fast som skeptikerna säkert skulle säga så är det nog inte mer långsökt än att andevärlden varit där och shanghajat en av böckerna.
Men jag som inte är skeptiker vill ju gärna tro på det sistnämnda.
Teori:
Bok lånad 2006 som inte blev återlämnad, samtidigt råkar det sig att Biblioteket vänt på nian i årtalet så att den inte efterlyses förrän år 2009 
#20 Tror han bara vill få er att förstå att han är med er - menar ni kan ju inte missta er på den info som han givit i detta!
Tror inte boken isig har så mycket med vad han vill säga att göra - mera att någon ska lära sig mer……. om hans värld(dit där brevet kom om boken) troligt vis någon som sörjer förmycket! eller på annat sätt behöver bevis!
sätt dig och prata med han Elisabeth och hör vad han vill!
Kram Jane

Spännande… 
Jag tycker att det var väldigt intressant att boken hette just "Vandrare i två världen" och att han hade kallats för vandraren!
Svårt att hitta en logisk till detta.

Väldigt intressant bok han/hon hade valt att låna just i dessa tider då vi verkligen måste tänka om när det gäller vår hälsa bla.
Shamanism handlar just om basläkekonst, boken är vad jag tror, mycket läsvärd.
Vi får tacka "Vandraren" och Elisabeth för tipset, den här boken blir att läsa för mig.

Vi har försökt att hitta någon logisk förklaring först men det finns ingen förstår vi nu efter en hel dag 
#23 Jag ska ta kontakt med honom. Du har så rätt Jane, det finns en som verkligen vill ha mer bevis och en annan som sörjer för mycket dit brevet kom.
Kram
Elisabeth

Elisabeth

OJ!
Det verkar ju mer och mer som att en logisk förklaring inte är aktuell…
Hoppas ni kommer fram till vad personen i fråga vill säga med sitt boklån 
Oj det är värkligen stor likhet mellan bilderna,

Men åh, vad spännande..och konstigt. Inte lätt att hitta en logisk förklaring till detta. Ska bli spännande att höra fortsättningen på det här. Det verkar ju sannerligen vara en "övernaturlig" händelse.

detta blir juh bara mer och mer spännande :)

Detta var spännande.
Elisabeth, du måste bara läsa boken.
om jag får vara lite tråkig med ..logiska gissninger,en inveckling av Hellas #22 tanke,bok lånades 2006 av ..närstående,och lämnades tillbaka då,men felregistrerades i datamaskinen som ett lån tre år framåt,dvs 2009..togs emot 2006,med en axelryckning då den inte car utlånade enl. datormskinen,den är ju återlämnad .Bok har lånats in o ut under åren,men det är nu datormaskinen får ..spel,den har nu bara registrerat en UT-låning till närstående,men naturligtvis inget återlämnande..
Bok är antagligen utlånad till någon annan,som läser den nu,helt ovetande om all undran.som lämnar tillbaka den o det registreras som återlämnade från någon annan,men inte från ..närstående.
inte _för_ rörigt hoppas jag :- )böcker kan ju halka bakom,ställas tillbaka på fel plats osv,eller blivit stulen (?)
härom året hade en bibblan en .."spök-biblitokarie".som flyttade o fyllde på med "okända" böcker,eller hur det var,minns inte riktigt,det var en följetång i lokalbladet,inte samma men.. :- )
penke
Detta var verkligen märkvärdigt…..den enda logiska förklaringen tycker jag att Hellas har kommit närmast…..annars är ju allt mycket märkligt….
Att t o m denna bild är så likt omslaget till boken…..
Hoppas på att få höra mer om denna historia, och det den avlidne vill säga….
kram/Eija

Personen hade som sagt inget lånekort så h*n kunde inte låna någon bok. Om den trots det skulle ha lånats 2006 och inte lämnats tillbaka skulle den funnits i hemmet vilket inte fanns. För att få ett lånekort krävs id-handling och personen hade ingen under flera år och för att låna en bok krävs lånekort som då inte heller fanns. Brevet skickades dessutom till en helt annan adress där personen aldrig har varit skriven.
Elisabeth
Det är inte samma fjäll på dem båda korten. Så mycket kan vem som helst se.

hon skrev att de LIKNADE varandra ;)
#36 I inlägg #7 skriver du: "Det kan ju finnas en logisk förklaring och då måste någon annan ha kunnat låna i personens namn, i så fall har vi våra aningar…".
Varför redogör du inte för aningarna då?
Det kanske är lätt att registrera ett kort i annans namn , men vilken adress uppgav personen ?
Men det låter väl ändå som en intelligent hälsning från andevärlden till en proffsmedial släkting typ Jag har det bra och är tillåten att vandra omkring både i denna världen och i Astralvärlden .
Försök ta medial kontakt och hör hur han har det ?
# Du kanske ska läsa inlägg 27
Vi har försökt att hitta någon logisk förklaring först men det finns ingen förstår vi nu efter en hel dag
Finns alltså inget att redovisa eller hur.
Det finns mening med allt som händer.
Brevet skickades dessutom till en helt annan adress där personen aldrig har varit skriven.
Det kan vara meddelande från vandraren till den person och svar finns i boken. Det är inte viktigt hur det har hänt med lån mm, svaret är bara boken och där finns svar det är bara att läsa.
#41 Mitt inlägg var riktat till trådstartaren.
Aningarna finns ju. Om en redogörelse lämnas över dem, kanske vi kommer närmare lösningen.
Lösningen kan vara en levande människa, av kött och blod, som vill "hjälpa till" …

#43 Aningarna handlade om att det logiskt sätt skulle kunna vara att en person skulle ha lånat boken i personens namn på något sätt men efter att vi fått reda på att det inte fungerar så försvann den aningen.
Elisabeth
Detta är litet förvirrande - vad håller vi på med ? Ska vi hjälpa ett medium att finna en logisk naturlig förklaring till övernaturligt fenomen så hon kan sova bättre på nätterna ?
Det enda intressanta är väl annars att försöka utröna på vilka sätt det Övernaturliga kan verka mittibland oss . Hur har Vandraren lyckats tillverka ett lånekort? Hur har Vandraren lyckats låna boken ? Vad ville Vandraren uppnå med att skicka påminnelsebrevet till den angivna adressen ?

#45 Hahaha jag sover otroligt bra på nätterna så det behöver du inte oroa dig för 
Jag skrev det här inlägget för att vi just då jobbade med att hitta en logisk förklaring 
Mer info kommer här senare ikväll när jag har fått reda på mer. Kan ju säga att jag fick en kort kontakt med personen på andra sidan igår kväll innan jag somnade och h*n sa att h*n har något att berätta för mig så det ska h*n få göra senare idag
Jag vill gärna få information om vad h*n vill innan vi läser boken, sen kan det finnas mer i boken som är viktigt eller något annat, så den ska jag beställa och läsa sen.
Elisabeth
Håller med Hukanson.
#46 Det låter enkelt. Du behöver bara fråga så berättar andarna för dig? Men då behöver du väl ingen hjälp av oss andra?
Jag önskar att jag hade en sådan gåva.

#48 Jag tycker att du ska läsa genom allt en gång till.
Är det fel att man delar med sig av sånt här även om man själv är medium?
Är det fel att fråga om fler vill känna in bara för att man själv är medium?
Jag är väldigt fascinerad av den här händelsen oavsett hur det har gått till och många härinne vill träna på att känna in så inte handlar det om hjälp vilket du kan läsa ovan, jag kan prata med personen på andra sidan vilket jag gör ofta också.
Elisabeth

Kan berätta för er som är intresserade av det här att det är mycket aktivitet i våra hus just nu som har pågått en tid.
Hos paret hände det igår att en tavla i ett gästrum hängde snett och motivet på tavlan var fjäll. Visst kan det hända att någon kan komma åt en tavla så den hamnar på snedden men ingen av dom hade varit i närheten av tavlan.
Jag hade besök hemma igår och vi sitter i ett rum intill hallen, vi hör båda tydliga fotsteg och efter en stund börjar en liten sten som låg på golvet rulla iväg med snabb fart, som om någon har sprakat till på den. Golvet lutar inte ;)
Det har hänt mycket mer men det här är lite av det som jag berättar om nu, mer uppdateringar kommer :)
Elisabeth
Jag tycker det här var jätteintressant att läsa och vad är det som är fel med att ett medium delar sina funderingar och upplevelser med andra?
Bara för att man är medium så behöver ju inte det betyda att man har alla svar direkt? Eller?
Jag är inte vidare medial, men älskar att läsa om sånt här och följa utveckligen.
Jag väntar på att få läsa fortsättningen!
Kram på er alla!
Jag tycker oxå att detta är väldigt intressant, å väntar på fortsättningen! 

Jag tycker att detta är jätteintressant, det är ju sånt som ska diskuteras på ÖN. Väntar också på fortsättningen.
Jag har inte uppfattat att Eisabeh bett om hjälp här, hon skrev ju bara "Så om ni vill får ni gärna känna in kring det här :)"

Jag tycker liksom Hyacinda, Puppan och Sofiae att detta är väldigt intressant och väntar med spänning på att få höra fortsättningen. 

#56 Det var väl biblioteket som skickade påminnelsebrevet…
Jag följer den här berättelsen med spänning och undran. Jag förstår inte vad du menar med marknadsföring?
Snedstreck , vaddå marknadsföring …om det nu är så att E har en aktivitet ÖN hemma hos sig och hennes släktingar är aktiva med lappländska shamaner så är det väl intressant att få en inblick . Är det en karmavåg som dyker upp för E. ? Eller drar det omkring "free-wheeling-shamans" i andevärlden som fiskar adepter ?
OK var kan man beställa …?

Vad intressant!! =) Min första tanke var nog att denna person vill ha kontakt eller att du ska utveckla vidare inom det området? Sen kom jag på att jag läst någonstans att den från andra sidan kan skoja, därav händelsen med meddelandet med återlämning av boken? Men som du skrev Elisabeth… att någon sörjer för mycket och en annan vill ha mer bevis… så kanske detta betyder ett Tecken på att du ska visa det beviset och samtidigt säga den som sörjer att personen har det bra nu… ??
VOFF…..
Angående tråden så är det nog någon som iscensatt alltihopa….tack för mig!