Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1318 ggr
tong
0

skrämsel dröm "igen"

Nu är jag här igen och tjatar om mina drömmarSkäms

Fortfarande denna skräck när jag vaknar upp med hjärt klappning. Denna gång var det ingen brandvarnare (som jag skrivit om i en annan dröm förfrågan) som kom farandes genon luften men spöket var med.

Drömmer att jag sover och när jag i drömmen försöker sätta mig upp så är det en stark kraft som trycker ner mig i sängen (ande spöke) igen samtidigt som jag skriker (inte högt) försvinn… vik hädan (gammalt konstigt ord som jag inte brukar i vardagen). det blir lugnt och jag står nu i en hall där spelar någon upp en film på en film duk, de spolar tillbaks filmen så man såg vad som varit. Tycker själv att det låter väldigt förvirrande men hoppas det finns någon som kan ge mig en liten tolkning.

Ha det så bra denna härliga vårdagGladCarola

Choklad
0

Vad spelades upp på filmen ? De vill dig verkligen något….

Hallen är du ( hur ser den(du) ut?

U R us

tong
0

Hej.

Filmen var något som hänt, typ mig själv fast tidigare.

hallen är lång, i ett gammalt hus, i vilketfall så är möblerna äldre. Jag iakttar andra människor som håller på med film uppspelningen.

Gick upp i natt och skrev ner drömmen så som någon här sa att jag skulle göra, men jag blev inte klokare än då, fast de kanske kommer. Tack för att du försöker Carola

Choklad
0

Du är regissör i ditt eget liv, ta tag i din roll och spela den. Men det måste vara något mer som de vill ha sagt…Obestämd Mycket att du känner rädsla inför att ta de första stegen i ditt nya liv…Är du rädd att upprepa gamla misstag?Obestämd

Filmen bör ju representera ditt liv…och du står bara och ser på utan att delta…det känns som att säger att du ska göra något, NU! Och sedan samtidigt att "spöket" ju ( din okända rädsla) håller dig fast…du upprepar dina rädslor hela tiden…Obestämd

Hmm hoppas att du kan få ut något av det här..något litet iallafall..

U R us

tong
0

Ja, jag kommer att läsa det du skrivit om och om igen. Och försöka få lite förståelse för dessa drömmar.

Tackar dig så jätte mycket.kram carola

Choklad
0

Jag läste härinne i en tråd att man skulle lägga en ametist ( en lila) under kudden så hjälpte den till att minnas drömmen klarare . Jag testade inatt..och jo för mig stämde det! Jag drömde mycket mer ( eller jag kom ihåg mer av drömmen) och känner mig dessutom mera utsövd!

(Men man kanske inte ska ha stenen undr kudden jämt, för de kan ju ha starka vibrationer , man får känna sig fram)

Du kan ju även lägga en annan kristall som gör dig lugn så att du slipper vara rädd i drömmen…kanske en sten med grönt eller blått i?

Ta bara inte en bergkristall eftersom den förstärker andra stenar

U R us

tong
0

Ok.

Jag har nog inga stenar men min dotter har en lila "taggig" sten, stor. Kan det vara ametist?

Kanske jag skall be henne att få låna denGlad.

ikna
0

Drömmer att jag sover och när jag i drömmen försöker sätta mig upp så är det en stark kraft som trycker ner mig i sängen DU HINDRAR DIG SJÄLV (ande spöke) igen samtidigt som jag skriker (inte högt) försvinn… vik hädan = NÅGOT DU VILL SKA UPPHÖRA/FÖRSVINNA (gammalt konstigt ord som jag inte brukar i vardagen). det blir lugnt och jag står nu i en hall  HALL = VÅRA PERSONLIGA MASKER där spelar någon upp en film på en film duk, de spolar tillbaks filmen så man såg vad som varit DU SER DET SOM VARIT = DET VAR DÅ, SLÄPP DET OCH GÅ VIDARE.

DU HINDRAR DIG SJÄLV FRÅN ATT SLÄPPA DET SOM VARIT.

tong
0

"7

Tackar även dig för din tolkning.

Så jag hindrar mig själv från att gå vidare, hmm Ja så kan det ju vara. Och om jag skulle klara av att gå vidare kanske de hemska skrämsel drömmarna också försvinner, jag hoppas verkligen det.Glad

[Hukanson]
0

Jag fattar egentligen inte varför du vill ha en tolkning av drömmen när man inte får veta hela drömmen. Men för övrigt om du har drömmar som är avancerade så skulle du kanske öva upp dig att använda dem i ett högre syfte och god intention . Jag tänker på Allison Dubois om du har sett serien Medium , starta eget och leta reda på borttappade bilnycklar t ex .

Choklad
0

# 5 Ja det kan va en ametist..kanske bäst med en som inte är taggigGlad akta huvudet..hehe

Men pröva med något annat som är lila..har du en lila glasbit, eller något annat lila?

på sommaren kan man ta en lila syre´n under kudden och då drömmer man ocksåFlört

Egentligen är det ju färgewrnas vibrationer som är viktiga, men i en kristall blir det ju förståss allra bäst…

U R us

Choklad
0

# 9

Det går så bra så att tyda så här…ibland behövs inte så mycket …bara man får diskutera med drömmaren under tiden så går det bra.Glad

Dessutom är det roligt att få tyda.

U R us

tong
0

"9

Så du tycker inte att jag är tillräckligt tydlig med att klargöra mina drömmar? Nä det är jag kanske inte men jag försöker att berätta det lilla jag minns, om det inte räcker för dig så finns det ju andra som tycker det är tillräckligt, samti

digt när man disskuterar sin dröm ett flertal gånger minns man ju lite mer hela tiden.

Det finns ju en tråd som heter drömtydning, då är det väl meningen att vem som helst skall få be om lite hjälp.

Fast du kanske bara vill knäppa mig på näsan?

"10

Tack choklad, så du tror att jag kan minnas mer av mina drömmar bara jag har något lila under kudden?

Jag tror jag provar med min dotters lila sten även om den är lite taggigGlad. Ha det så bra. Carola