Vad är healing?
Hej
Jag undrar vad healing är egentligen? Jag vet ju att det betyder att man hjälper någon att läka men hur gör man och vad är det som händer egentligen? Handlar det om energier eller vad är principen med healing?
Hur gör man egentligen? Kan vem som helst lära sig healing?
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Kan man göra det på avstånd också? Och isf hur?
Ja man kan hela på avstånd, har själv fått det..men tyvärr vet jag inte hur man healar, men har som mål att en gång lära mig…hoppas du får fler och bättre svar än detta
Kram
U R us
Puttar upp denna för jag vill gärna veta lite mer!! 
Healing ligger mig varmt om hjärtat:-)
Det finn många olika tekninker för att förmedla detta - men i grunden är all healing från samma kärleks källa!
Som healer är du ett redskap/kanal för den helande kraften/energin(liskraften) som kanaliseras via dig till den du ska heala - det gör att det startas en helande prosess i motagerens kropp. Alltså man hjälper till att starka en läknings process!
Vi här på Ramsbergsgården praktiserar Andlig healing- Spiritualistisk healing!
som är lite info som nedan;
En kort men riktig förklaring hur healing fungerar, som healer är du en länk emellan den stora Anden (Skaparen) och klienten. Alltså den stora Anden transformerar den helande energin, livskraften, kärlekskraften igenom Healern som är instrumentet - till klienten som väntar som mottagare av kraften. Det som sedan utmärker den andliga eller spiritualistiska healern är att du arbetar i ett nära samarbete med din Healing guide eller doktor, som är en diskarnerad ande som arbetat som läkare eller alternativ läkare eller inom annan helande form på vår jord tidigare. Och fortsätter att hjälpa med större kunskap ifrån andra sidan. Som arbetar i nära samarbete med sin healer!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Himmel vad genomgående. Nu fick jag verkligen svar på min fråga. Tack så mycket Jane. Nu vet jag vad det är. 
Kan vem som helst lära sig att hela?
Hur går processen till? Alltså lägger man bara sina händer på någon? Isf helar man ju vem som helst genom att skaka hand om man nu har förmågan att hela.
#5 Ja vem som helst kan heal - men alla blir inte fantastiska healers - för det behövs det lilla extra - gåvan eller hängviengheten:-)
Du frågar om processen och som jag skrev finns många olika tekniker - men gemensamt för alla är att du igenom ditt Kronchackra(hjässan) tar ned det helande ljuset som går igenom ditt sinne ner igenom nacke och ut i genom dina armar ned till händerna (som reprecenteras av sju chackror i handflatan) som energin strömmar ut igenom till klienten!
(Den nya(new age) healing formerna vet jag inte riktigt om det gör på detta sättet - för mig är det lite flummigt och lummigt!)
Ja du lägger händerna på din klient och sedan låter du din healing guide/doktor skötta vart dina händer ska placeras!
Vist kan man ge en helande tanke i ett handslag - det är vackert tycker jag!
Vänligen Jane
Men hur styr man den här kraften? Är det genom tankarna? Och på vilket sätt genom tankarna isf? För som jag förstår det så är helande inte bara något som händer utan på något sätt måste man väl själv anstränga sig?
#7 Allt mediumskap sker sinne till sinne:-) så även healing - du visualiserar hur du öppnar upp för healing energin så som jag skrev ovan! sen är de endast en passiv länk och din andevänn /doktor sköter helandet- du är endast verktyget!
Vänligen Jane
Visst kan du lära dej att ge healing,jag tror att vi har den förmågan medfödd. Vissa kan ha lite bättre förutsättningar,men förmågan kan alltid utvecklas för den som vill.
Om du kikar in på sajten"healing ifokus" så finns det flera intressanta artiklar, och mycket annan intressant information om olika healingmetoder.
Lycka till
~ mayolica ~
#8 Min lärare på detta sa du ska göra vad du känner är det rätta för just dej. Det rätta för mig måste då vara att heala via auora, när jag skannar känner jag felet och om det går att heala får jag en stark genomströmning i mina händer. Då healar jag på stället tills flödet genom händerna upphör därefter skannar jag igen då märker jag om förändring skett i auoran. Blir det ingen förändring ser jag som att felet kvarstår, och gör en annan infallsvinkel, och vid normaliserat skickt har det hjälpt. Jag vet att denna metod ej rekomenderas men den känns rätt för mig.
Om det känns rätt och blir bra,vad är då problemet?
Ibland känns det som att det finns alldeles för många pekpinnar och regler om ditt o datt omkring healing. Olika människor kan ha väldigt olika syn på hur man ska ge healing,men vem har egentligen förmågan att bestämma att olika sätt är rätt o fel att ge healing på?
Jag tycker att det är bättre att följa sin inre känsla och lära sej att lita på den,än att bara lyssna på vad andra säger.
~ mayolica ~
#11 Vist det är därför det finns lika många olika tekniker som det finns healers - men mekaniken i healing är endå den samma för alla - hur energin en kanaliseras:-)
#10 Det som är bra för dig - kör på det - det är du! Och i min regelbok är det mycket psychic heling du arbetar på då - du styr healingen själv som healer - istället för att du är ett passivt redskap och låter andevärlden styra healingen!
Ha en trevlig kväll!
Vänligen Jane
#1 Vist kan du sända på distans - samma prinsip som annars:-) dock inte lika lång tid!
Vänligen Jane