VARNING!
Hej ÖNs Folk!
Jag vill bara ge Er ett Varningens Ord i att "leka" med tankar.
Jag tyckte inte att Min Guide gjorde sitt jobb, så jag "pratade" med Honom! (ja, jag vet att det är en Herre) på mitt egna lilla personliga sätt o bad Honom att söka sig ett nytt jobb, att hitta någon annan att leda här i livet.
Eftersom Vi har mer än en Guide så tänkte jag att det skulle inte vara så svårt att få igenom mina önskemål, men ack…. Sen den dagen har ingenting funkat. Jag vaknar inte av klockradion, så jag är sen till jobb varje dag, mina positiva tankar försvann som en vind tårar föll på min kind samt människor i min omgivning, okända o kända, förändrades till det negativa. Jag menar, alla glada "okända" människor försvann ur min sikt, alla glada "kända" människor hörde inte av sig som de brukar.
Den som inte tror på min varning har som svar att det är jag som ändrat mig o mitt synsätt gentemot andra o svaret är NEJ, jag är precis samma person som tidigare.
Min Guide har verkligen visat mig att det är Han som bestämmer o inte jag. Om jag är missnöjd med honom så finns det ingen Facklig Organisation att gå till eller någon annan hjälp att få gentemot "dom"!
Att Han anser att mitt vägval vore det bästa för Mig är upp till Honom. Om jag kanske vill "leva" i detta här o nu som jag är i just nu, varför ska jag då vika mig inför det?
Svar: Jag har valt innan jag föddes att gå ner på JordeLivet och leva o uppleva det jag bestämt tidigare, innan jag föddes. Om jag motsätter mig det o lever efter hur jag känner, det är då Guiden "rycker in" o påstår att nu är du lite off topic! Jag är din Guide o jag leder Dig utefter vad Du valt att Leva denna gången.
Sant eller Falskt?
Var rädd om Era Tankar
Kram Nizzen
Hej! Jag kan förstå att du är fundersam!
Men det här med andliga guider….för min del skulle jag bara vara glad att bli av med en "guide" som vill bestämma ÖVER mig!
En guide kan/ska vägleda, men aldrig bestämma! Och aldrig aldrig bli sur om man säger ifrån, aldrig aldrig ska en massa negativa saker börja hända för att man säger ifrån!
Kanske har du blivit för bunden till den här "andliga guiden". Lev ditt liv och gör det bästa mest kärleksfulla av det - låt dig inte bli styrd av vare sig människor eller "guider".
Ta det lugnt ett tag, sedan ska du märka att du har andra vägledare som vill dig väl men inte bestämmer över dig.
Och du har helt rätt i att man ska vara rädd om sina tankar……kanske är det dina tankar som "fått" dessa negativa saker att hända? Kanske har det inte alls med någon "guide" att göra?
Vilket det än är kan du få allt på rätt köl igen, med starka positiva tankar!
Kram!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen