Tappa tänder
Jag tillhör inte den skaran som har kritvita tänder…drömde häromnatten den klassiska drömmen att jag tappade en del tänder.
Men den här gången var det annorlunda för jag hade fått kritvita tänder och var så glad…nästa morgon var en del av tänderna lösa och lossnade eftersom.
Jag tänkte i drömmen: Typiskt nu när jag äntligen fått såå vita tänder då lossnar dem, då vaknade jag.
Vad tror ni det betyder?
När vi drömmer om att tappa tänder kan det symbolisera något som hände i 6-årsåldern.
Vit = ditt sätt att uttrycka dig, som du är glad för.
Vid 6-års ålder ramlade jag mellan tunnelbanetåget och perrongen..en man kom och drog upp mig och försvann lika fort som han kom….
Tack ikna….
Du kanske är rädd att du ska tappa kontrollen över en situation i ditt liv? Handlar om stolthet, kamp, självkänsla. Rädsla att inte duga…
Man tuggar ju med tänderna…kanske det är något som du inte kan acceptera? Inte kan eller vill acceptera?
Vitt står för renhet, ljus…du kanske är rädd att misslyckas med något som för dig är rent och heligt?
Kramen.
U R us

Att Pepsodent och Collgate slåss om dina tänder? 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
# 4 Amen va är det med dig nu då? detta är faktiskt viktigt…inget att skoja om

U R us

Precis!! det säger jag till mina ungar varje kväll!! 

hahaha!
U R us

jag drömmer ganska ofta om att jag tappar mina tänder. Helst framtänderna, men jag tror att det beror på att jag är så fruktansvärt rädd att tappa dem. haha
Tänderna är ju mycket viktiga för ens utseende..kan vara att man är rädd för att inte vara tillrckligt "vacker ". Alla är vackra på sitt sätt. Tänk på det.
U R us

Tappa tänder brukar också stå för kommunikation, hur man uttrycker sig. Det kanske är något man håller inom sig som man bör säga eller så kan det vara att man säger saker på fel sätt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har det lite rörigt omkring mig men inget allvarligt..har fått ett förslag på att jag ska skriva en bok om mitt liv..jag har varit med om ganska mycket, inte bara andligt utan så fysiskt som det bara kan vara..
Aldebaran…du är som du är…kram Jeremina! 
Jeremina..skriv en bok om Aldebaran
)…men ..det kanske är det du vill ha fram, alla dina upplevelser i en bok! Som Elisabeth skriver..kommunikation..du kanske ska skriva sanningen om något…vitt betyder ju renhet och även oskuld, sanning
Kram!
U R us

Mmm tror att du vet vad du har och vad du är ändå… 
Kram själv
Du är nog på rätt väg i dina tankegångar…tack o kram 

Ehhhh en bok om mig… Hmmm man tackar 
tappa tänderna..den förklaring jag hört är att det är som att ..förlora pengar (inkomster) att likt ett djur med starkt bett fälla/fånga ett byte.tandlöst blir det magrare med byte..
en fundering kring vad du berättar/drömer: att du skaffat/fått ..falska fina vita tänder,att du tex. skulle ha fått ..ett förbra jobb,som du har drömt om ,ett som du nu är osäker på om du klarar av och är orolig att bli avslöjad på ?????????????
(frågat min tandis varför h*n inte delar ut klubbor istället för bokmärken?) :- )
penke

Ja, tänk så olika vi får höra eller tar till oss som barn.. Och vad viktigt det är vad vi faktiskt säger till våra barn..Vet inte att denna information kom hemifrån egentligen..
På nåt vis hade jag fått för mig /hört: Att drömmer att man tappar man en tand så kommer nån att dö.
Så här efteråt förstår jag mina drömmar om tappade tänder.. Min bror dog vid 21 års ålder och jag var bara 17 år då.
Emellan 20-35 drömde jag många gånger att jag tappade tänder…ibland 5-6 stycken…vilket naturligtvis inte kändes särskilt bra.. Funderar bara på om nån annan hört om detta .för som jag minns var det nåt omen…
Så det känns ju betydligt bättre att få höra Elisabets eller iksas tolkningar om drömmar med lossnade tänder, vilket tycks mer realistiskt
Jag är så tacksam för att jag får ta del av era "utsagor", funderingar och tolkningar…hjälper mig mycket , då jag är en av dem som typ halkade in på ett bananskal på Iforum och sen bad om hjälp, som jag också fick och sen kom igång med meditation mm
Tack för att ni finns till för oss "oupplysta"
Hej Jeremina
Jag skulle tolka det som att du är på väg in i något andligt som du själv ser som något bra - men dina andevänner vill visa dig att det leder till tappad andlighet istället!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
jag som har blivit "tecken och drömgalen" blir salig av lycka när jag läser alla dessa betydelser av just tänder….undrar om jag får låna era sätt att tolka just tänder på ? visste ej att att de kunde betyda död…men det bevisar att olika släkten har olika traditionella betydelser för saker och ting..intressant och spännande detta!!
Tack för en intressant tråd Jeremina!
U R us
#18 Jane, utveckla gärna detta med tappad andlighet….
#19 Varsågod!

Jadu.. det skulle jag åxå vilja ha faktiskt..Tappad andlighet.. Det andliga lever i dig precis som i alla människor..
Jag förstod inte detta med tappad andlighet faktiskt?????

Inte jag heller…

nej inte jag heller

När jag förr återkommande drömde att jag slog ut tänderna så fick jag förklaringen att det stod för kommande förändringar. Googlar man om drömmar hittar den förklaringen (givetvis bland andra förklaringar). För mig stämde det bra, stora förändringar som att göra sig av med gammalt och kunna skapa nytt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#22 Inte svårare en vad jag skriver - att går man in i något(vilket det var då du hadde drömmen) så blir det en omväg istället för genväg - liknelsen med tapad andlighet ligger i tappade tänder:-)
Alltså du var andligen på väg in i något som inte vars så andligt eller hur man ska säga!
#25 tycker jag stämmer bra som vad jag menar!
Vänligen Jane
#25 Och när man är i 6-årsåldern står man inför stora förändringar i utvecklingen!

Jo, fast jag får väl erkänna att det är inte det första jag associerar till när man säger att det "symboliserar något som hände i sex-årsåldern", min tanke går då till specifika händelser som skulle ägt rum vid den tidpunkten. Men det är ju jag det!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Menar du då att min andlighet är falsk eller har jag svårt att fatta för jag förstår ändå inte vad du menar….

mmm allt behöver ju inte betyda något heller Jer…? Klart att du e andlig…
Tycker mest det låter som svammel… men men va vet jag…
Ja..jag tog nästan illa vid mig och blev förvånad då jag har så mycket andlig kontakt. Kul att se dig min vän! 
Är du vaken nu så vi kan retas lite med varandra….du väcker vissa funderingar hos mig..tolka själv….fniss…jag tror att du vet mycket du gubben! Kram Jeremina 

Hej du.. Ja jag é vaken än…

Vad funderar du på då? Om jag vet mycket? Ja, vem vet vad man kan å inte kan 
#29 Nej - det menar jag inte - du bad om en tolkning om vita tänder i en dröm och jag gav en - sen får du relatera den till dig själv bäst du vill:-)
Lycka till
Jane
Jeremina..nu får du väl bli arg på mig om du vill, men..jag tycker att det känns som att du är osäker på om det är någon som tror på dina upplevelser? kanske det är det drömmen vill säga? att du inom dig bär på en tvekan inför vad andra tycker? Eller kanske du tvivlar själv?
Varför ?
Kram till dig
U R us
#33 Jag får för mig att vi känt varandra i ett tidigare liv, helt enkelt..vad tror du? 
#34 Okej Jane….
#35 Nej…du har helt missuppfattat mig då, jag tvivlar inte ett dugg på mig själv och vad andra tror måste stå för dem…..Det är bara så att jag brukade nämligen förr drömma att jag tappade tänderna men denna gång var dem såå vita…fniss…..det är lugnt och jag har ingen anledning att bli arg….
Kram Jeremina!
Ok det ju skönt…
U R us

Det är säkert mycket möjligt…Vi har ju levt mååånga ggr.. Genomsnittsmänniskan reinkarnerar ju i snitt i 100-150 årsintervaller har jag hört… En del ggr med kortare intervall..
Det känns som om du är en av mina tidigare kontakter..jag kan nästan säga att jag är säker faktiskt….ganska nära….vet du något om dina tidigare liv? Kram 

Jadå… det finns en del förnimmelser så att säga… Du fick PM

Du fick PM igen vännen
Har läst Aldebaran och kommer att svara..kul! 
?? väntar nyfiket…
U R us

på vad?? 
era förra liv…
U R us

hahahaha jadu… 
Hmm hemligt?
Kan inte hjälpa att jag är så nyfiken ..förlåt…
U R us

vi får se vad som kommer fram…
Jag och Aldebaran måste samköra våra minnen och sedan kanske vi kan berätta…
Kram Jeremina!
Ok…heheh det här låter riktigt spännande….
U R us
Kan ge en försmak: Jag vet att vi har levt ett tidigare liv i samma trakter under senare delen av 1600-talet….