Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1536 ggr
[Pirkkolino]
0

"Spöke i hissen.."

Idag vid 3 tiden hörde jag alarmljud från trappuppgången. Först fattade jag inte vad det var. Men efter en stund kom jag på att ljudet måste komma från hissen. Innan jag hann gå ut och kolla ringde min dörrklocka. Bakom dörren var en ung kille som bor här i trappan. Jag försökte höra vad han sade för att alarm ekade ordentligt. Han bad mig ringa till hissmontören för att "det är inte säkert att de trodde på mig" sa han. Jag frågade inte mer utan ringde. Men då ville jag gapskratta. Kvinna som svarade avbröt mig när jag hann bara säga namnet på gatan var jag bor. "Gäller det samma hiss var finns en spöke i och hissen har fastnatt i mellan våningar." Jag kollade på killen och han flinade. Då fattade jag vad som hade hänt. Ja, svarade jag utan att veta, om det finns någon levande i hissen eller inte. Kvinnan sa i alla fall att montören är redan på väg. Det dröjde inte länge när han kom. Killen och jag stod i trapputgången och mötte honom. "Jag ska släppa ut spöken",sa han. Det gjorde han. Han fick tyst alarmet och hissen på gång. Men, hur allting hände, är en gåta. Alarmknappen ligger inne i hissen. Vem hade tryckt den när hissen stannade mellan våningar. Och varför den stannade överhuvudtaget när ingen hade åkt med den. Men, en somSkrattande är säkert ,jag skrattade flera timmar efter händelsen.

Bemydream
0

Men vart fick den unga killen, spöket ifrån då? HUr kunde han veta att det inte var någon i hissen?? Hade han sett någon/något?

*nyfiken*

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

[Pirkkolino]
0

Han hade kikat genom hissfönstren som syntes i ena våningen. Han hade kunnat se att det står ingen där inne på golvet. Och, han var snabbtänkande när han ringde till montören. Det måste vara spöke i hissen eftersom han inte ser där någon levande.

[Pirkkolino]
0

I morse fick jag mera förklaring vad som hände med hissen igår. En fastighetsskötare gick runt här och berättade. Det inte var första gången när hissen i detta hus stannade mellan våningar och alarmet satt på gång dock ingen människa har funnits inne i hissen. Därför var det inte så konstigt, enligt hissmontören heller, att "släppa ut spöke". Han har varit med på samma sak förut. Den saken visste jag ingenting om. För att jag har bott här bara några månader. Jag frågade om de verkligen tror, att det finns en spöke som använder hiss, och får den stanna mellan våningar och sedan trycker alarmet på. Mannen sa "vad den kan annars vara, för att hissen har undersökts på flera tillfället, och alarmknappen ligger inne i hissen". Då så. Det är en spöke då. Vad skulle jag kunna påstå nåt annat. Glad

luxplyr
0

Är han kvar där änn?

om han är det så kunde du ju kunna ta kort i hissen  så kance han fastnar på bilden.

[Pirkkolino]
0

Skrattande Juste. Jag kan prova att fota. Man vet aldrig……….

luxplyr
0

mm, det är spänadeGlad

[Pirkkolino]
0

Den som är roligt i såna sammanhanget, att människor börjar ha mer och mer naturlig inställning mot "det okända". Men, bara att den inte blir överstyrt, och spökar få skulden på saker vad de inte har gjort. Glad

Choklad
0

Hahaha härhemma skyller grabbarna på spökena när det är något som försvunnitGlad

Det där med hissen låter kuusligt..jag hade inte vågat åka i denFörvånad inte ensam i allafall

U R us

[Pirkkolino]
0

#8 Ja jag vet, så säger mina söner också när det försvinner nåt. "Nä, det är bara morsans spökar som har tagit saken med sig". Men, den här hissen är kanska intressant historia att höra. Att den har hänt flera gånger och i en och samma trappuppgång. Jag har inte tänkt på saken än nu när jag själv hörde hissalarm och sedan såg att det fanns ingen i hissen. Jag ska känna efter nu när jag åker i hissen, om jag kan förnimma nåt. För att jag är inte rädd för spökar. Glad

Choklad
0

# 9  hahaha så där sa mina grabbar också! Att det var jag som dragit in spökena ..Men det har jag ju inte gjort mer än de själva har…

Jag brukar säga till dom att det är elakt att skylla på spökena..det är det ju…

U R us

[Pirkkolino]
0

#10 Mina söner säger att spökar har humorsinne, i alla fall de som hade den inne i levande kropp. Roligaste saken upplever jag med mina söner. För deras påståendet "Vi tror inte på spökar" låter så kul. Ändå pratar de om spökar som de skulle vara en del ut av deras liv. Jag kan bara Skrattandeåt de.

Frejzan
0

Får väl säga till barna att dom inte ska skylla på någon som inte kan förklara sig.

Jag brukar säga ibland: Skyll inte på katten när du ingen har…

[Pirkkolino]
0

#12 Exakt……..man kan göra allting lätt för sig om spökarna få ta skulden för ofta. Skrattande Eller katten…som inte finns………

[Jeremina]
0

Jag ser en gammal man som mår dåligt av att han drack för mycket..han bodde i huset och dog också där…..Jeremina!

[Pirkkolino]
0

Tack Jeremina. Du är inte ute och cyklar. En man som bor här i trappan sa idag. Att cirka 5 år sedan bodde här en äldre man som dog i trappuppgången. Han hade problem med alkohol. Han bodde på våning 4 och jag bor på 3. Hissen hade stannat mellan 3-4. Det var bra att jag fick begreftelse av dig också. Jag känner efter nu om den här mannen vill ta kontakt med mig. Det skulle vara bäst att han "flyttar" härifrån. På den här gatan finns över 40 år gamla 5 st 7 våningshus, fyra ingång i varje hus. Och, här har hänt massa olustiga saker. Den betyder att det finns en och annan irrande ande lite där och var. Kram. Pirkkolino

[Jeremina]
0

Härligt pirkkolino…vad stolt jag blir över mig själv….fniss….du ska nog kanske se till att han kommer iväg dit där han hör hemma…

Kram Jeremina! Flört

Mammi
0

Oj, vad du är duktig Jeremina!! Skrattande

[Jeremina]
0

Åh..tack Mammi….Skrattande

Mysan59
0

Vad du är duktig Jeremina!

[Pirkkolino]
0

Jeremina….är duktig. Glad Kram.

Jag återkommer om det händer nåt mera med ande-mannen.

[Jeremina]
0

#2o

Pirkkolino, det måste du absolut göra….och tack för att du skriver att du tycker att jag är duktig….kram Glad

[Pirkkolino]
0

Såklart Jeremina jag säger vad jag känner på mig. Kram. Glad

TantAlma
0

Vad duktig du är Jeremina! Jätte intressant läsning Pikkolino hoppas ny lyckas hjälpa mannen…

Alma

[Pirkkolino]
0

#23 Tack. Jag avvaktar nu om det händer mera vad andra har upplevt med hissen och trappuppgången. Än så länge jag själv inte har känd någonting tydligt just där, men däremot andra platser i området har gjort det. Kram. Glad