barnbarn
Vi är barnvakt åt vårt äldsta barnbarn som är 6 år…idag sa han när jag frågade honom vem han pratade med i rummet: Jag pratade med den osynliga…..
Hans pappa hade just en osynlig kompis som han kallade Jojansson….
när han var i samma ålder!
Det är så härligt när barn får det att låta så naturligt..
Go kväll från Jeremina!
hihi visst är dom naturliga de små =)
Min son brukar också ha livliga diskussioner med ngn. "Jag har den här bilen och du får ta den här" typ…
Men när jag frågar vem han pratar med så svarar han: Ingen. Han vill tydligen inte dela med sig till sin mamma, vilket jag tycker är lite synd

Ja,det är härligt :-)
Min lilla tjej kom ut från sitt rum en kväll och sa - mamma,säg åt morfar att sluta tjata på mig att jag måste sova nu!! Hon har aldrig träffat min pappa för han gick bort innan hon föddes. Han ville nog hjälpa mig för hon "trillskade" väldigt mycket ett tag vid läggdags. 
#1 Kul med ungar när dem har sina kompisar att leka med även om dem inte syns så väl…..
kram
#2 Din pappa ville hjälpa och tänk vad kul att dem gör det även efter dem gått över…..kram 
Barnbarnet som är här sa idag när han satt på ett trappsteg i hallen där mina stora Orber brukar uppträda: Farmor är det någon bakom mig nu? 
Jag frågade varför han frågade det? Det kändes så svarade han…hm….

#3 såå öppen liten krabat
o sån tur att han har sin farmor som stödjer honom…(inte förklarar bort)
visst är de härliga barnen med sina kompisar? min lilla märker fortfarande av… men det försvinner mer o mer för den största killen… vilket jag tycker är tråkigt…
#4 Vi måste hålla det igång så att dem inte glömmer utan det förstärks om dem inte mår dåligt av det och blir rädda förstås!

#5 jaaa, jag har förstått det…tösen pratar gärna men jag tror min store kille har blivit retad och därför bestämt sej för att "det inte finns"… mellan killen är lättare…. o lillkillen (nr3 i skaran) förstår inte riktigt….
Barnen kan ju inte berätta för vem som helst och allra helst inte för kompisar som inte förstår för då kan dem bli illa behandlade..så jag förstår vad du menar…..
Min lilla sondotter kom idag och hon fick en rosa ryggsäck av sin mamma och pappa som dem köpt i Prag i helgen. Flickan hade inte varit hemma men hon sa till mamma att ryggsäcken låg i hallen i natt.
Du har ju varit hos moffa i helgen så det kan väl inte du veta sa mamman. Jo, den låg i hallen för jag såg det.
Märk väl att flickan varit hos sin morfar som bor 5 mil från hennes hem. Hon såg ryggsäcken i hallen på ett annat sätt…förmodligen som jag hennes farmor. Kram Jeremina 
Han kanske hittat på Den 'onsynliga' själv :S