Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2402 ggr
Elisabeth-J
0

Fullmånen 11 mars

Har ni börkat märka av att fullmånen är på gång? Den här gången har jag en förväntasnsfull känsla i kroppen, jag är piggare men ändå trött på något vis. Min son märks det tydligt på nu, han påverkas väldigt lätt av fullmånen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

Ja, jisses jag har märkt av det i ett par dagar redan. Jag känner mig lite överkänslig och har svårt att sova.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja månen är så vacker nu.

Men står den inte för fullt den 10/3 bara en undran.

Lena.P är jag i verkliga livet.

madeilene87
0

jag har alltid problem med att sova när det är fullmåne och jag vaknade flera gånger inatt.. då vet jag varför haha

någon som vet VARFÖR man har problem med att sova under fullmåne? jag vet att många drömmer mardrömar under denna period också :/

spiritedaway
0

Jag brukar drömma jättemysko då.

madeilene87
0

ja det är konstigt minst sagt… har alltid undrat varför man gör det bara.

Soffe
0

Jag märker ingenting speciellt, men vi som inte gör det är ju inte okänsliga för det :-) Jag har så mkt annat som tar min uppmärksamhet att jag nog inte har plats att påverkas av fullmånen..

spiritedaway
0

Hoppas nån har svar på det :)

madeilene87
0

jag önskar att jag inte påverkades av månen heller haha

[GunillaF]
0

Jag märker aldrig av vilken fas månen är i.

Bybo
0

Aha..då fattar jag *S

tong
0

Jag påverkas inte utav månen i varje fall inte vad jag tror.

Därimot min far som inte tror på något övernaturligt tycks påverkas utav månen… Men det är ju en helt annan sak Flört

Marina2
0

Aha! det är alltså därför jag har svårt att sova. Vaknar som regel varje natt vid ca 03 å framåt. Drömmer jättekonstigt också.

Kan ni tänka er iförrgår så drömde jag att en katt stod och slet och bet i Trixies mjukisdjur(som hon har en viss ovana att spri ut i trädgården),jag stod och titta på detta genom glasrutorna på altanen,då plötsligt får jag se en nisse (en utav småfolket) som försöker ta ifrån katten mjukisdjuret.Katten spottade o fräste men nissen vann!

Ja så där tokigt kan jag drömma!

[Hellas]
0

Hehe. Hela min familj har varit halvvakna en vecka nu på nätterna så visst är det starka energier just nu

Ayena
0

För det mesta har jag svårt att sova en sammanhängande sömn om fullmånenätterna. Sen märker jag också att jag reagerar mer på saker och händelser när det är fullmåne, oavssett om det är positivt eller negativt.

Och visst känner jag att energierna stiger i takt med månen. Men så är jag ju också kräfta Glad

Månkramar!

LinnB
0

Jag blir överkänslig när det är fullmåne. Jag gråter lättare och skrattar lättare. För mig är det också omöjligt att få en god natts sömn då det är fullmåne, det går bara inte… men jag vet ju vad det beror på Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

wolfie
0

Jag har sovit dåligt ett par nätter..i dag är jag piggare men ändå trött på något vis..inte vet jag om det beror på fullmånene eller inte..

Eija
0

Aha…..då är det kanske därför som jag har drömt mardrömmar om ormar, som jag fråga om i en annan tråd här…..sen kan man ju undra vad för slags utslag det ger på EKG, som jag skall göra den 12:e, dagen efter…..Obestämd

luxplyr
0

Jag med har känt av det, när det blir full månne blir jag dyng pigg så då kn jag inte sova, man är som en magnet säger jag som tar all energi och ström. så känner jag migGlad

[Pirkkolino]
0

Jag har varit gift, länge sen, med en "måntokig" man. Det räckte för min del att veta när är fullmåne. Skrattande

[Jeremina]
0

Jag har haft sådan energi och jag har satt om och förberett mina pelargoner b la att våren är på väg…..jag har 76 krukväxter just nu…Skrattande

Tatsu
0

Inte får jag någon extra energi när det är fullmåne, men det skulle jag behöva. Sover oroligt och drömmer mardrömmar och en massa knas.

Hildur7
0

Jag jobbade natt på ett sjukhus i många år,och jag kan lova att MÅNGA har svårt att sova vid fullmåne.

[Jeremina]
0

Kom på att nu är det dags för mig att bli mångalen och då vet en del av er hur jag blir…hi..hi…Skäms

[Pirkkolino]
0

Min gubbe planterade också blommor som Jeremina. Det var värst att han gjorde den på nätterna när var fullmåne. Ni förstår, hoppas. Att jag fick nog om hela månen undet 17 års tid. Skrattande

Zelma
0

Jag blir oerhört känslosam, lätt till tårar, både glädje men också sorg. Mardrömmar verkar vara standard…..Glad

Soffe
0

#23 Hjälp.. Bäst att passa sig för dig då Flört Kram!

Lilj-an
0

Ja ,då var det snart dags ut och yla igen…. Wolf 

Mysan59
0

Fast jag påverkas inte av alla fullmånar, bara vissa, beroende på i vilket Tecken den befinner sig, tror jag i alla fall.

joooossan
0

Jag hade jättesvårt för att somna inatt, annars. Nej, jag brukar inte märka något vid fullmåne.

Josefinejumpforjoy.blogg.se

cillaj
0

Någon undrade VARFÖR man blir påverkad av månen.

Jo, för att den i det tillståndet av fullmåne står närmare jorden och vi påverkas av dragningskraften emellan planeterna.

Det har alltså med EBB och FLOD att göra.

Det blir då Flod och vår vätska i kroppen trycks upp mot huvudet.

Man kan känna som ett lätt övertyck i kroppen, och blir då rastlös och orolig.

En läkare jag arbetade med sa alltid det till mig;

Jaha nu har hon för mycket vätska i huvet igen. F

Fullmåne och PMS är de största orsakerna till det tillståndet.

Cilla.

Mysan59
0

#30 Tack för en bra förklaring!

cillaj
0

Varsågod!

HannahHannah
0

#0 Ibland är det fullmåne i 10 dagar och ibland bara en ynka dag.

Allt beror på fullmånen. Är jag glad, så beror det på fullmånen. Är jag ledsen, så beror det på fullmånen.

Jag säger bara: Arton(18).

chik
0

Vill bara visa hur vackert det är på himellen, här nu.

[Hellas]
0

#34 Åh så magiskt, vilket vackert foto.
Hos mig syns ingenting av månen, den gömmer sig bakom alla snötunga moln.

chik
0

Jag tycker det är så vackert när månen lyser, vilket ljus det blir..Man bara står o njuter..

Mads
0

Jag vaknar minst en gång i timmen på natten…så lite tröttsamt är det Skrattande

Men vackert! Kramar

Amor Vincit Omnia

[Hellas]
0

Ja det är vackert och otroligt energigivande.
Man känner en sådan vördnad inför alltet och inser samtidigt vad liten man är i det stora hela.

[Jeremina]
0

Pirkkolino…du tycker väl om mig ändå? Gråter

Låter jobbigt gumman…..Obestämd

Visst är det bara så vackert! Glad

felixifokus
0

*känner mej lite för livlig nästan 12 en vardagskväll*

felixifokus
0

Ystra fingrar tryckte in det där 2 gånger…. bara det…

Bybo
0

Ska ta en promenad nu i den nyfallna vackra snön, och förhoppningsvis en måne som tittar fram….

[Jeremina]
0

Tänk om man kunnat gå ut utan att stöta på meterhöga drivor av snö….snyft…

Bybo
0

#43 Men det e ju mysigt tycker jag… :-) Värre om jag möter på dumma vildsvin!!

[Jeremina]
0

Ja dem är väl farliga?

Bybo
0

#45 Ja, kan vara, men de är rädda med…så jag får tjoa och skrika :-)

linhof
0

jepp…. pensionärerna på jobbet har blitt "mångalna"…. o jag är supertrött men kan inte sova….

[Pirkkolino]
0

Förvånad Jag är väl också mångalen trots allt……………..Glad åtminstone klockan tycker så.

sven-g
0

Äldre ramsa. Mars mars måne jag kan lura dej till skåne.

felixifokus
0

Marskatter…

chik
0

11/3  En sådan här Måne har vi nu i N.Halland.

[Jeremina]
0

Såå magiskt och vackert…Flört

Fonrims
0

Jaha… det kanske är därför jag har drömt så konstigt de senaste nätterna… men att mitt vardagliga liv skulle påverka… Hmmm.

[Pirkkolino]
0

Jeremina…….Du får "lov" att plantera blommor även på nätterna när det är fullmåne. Och jag lovar. Jag tycker om dig ändå. Du behöver inte gråta. SkrattandeSkrattande

[Hellas]
0

1, 2, 3,  100, 1000 Gäsp