mardröm
Hade en lustig eller snarare otäck dröm i natt.
Drömde att jag var i ett hus, stod i entre plan…
så kommer en brandvarnare i från övervåningen nedfarandess i mot mig, alltså svävande. Den sirkulerade framför mig samtidigt som den sa något, men jag minns inte vad. Sen svävade den upp igen och la sig på en kudde.
Den kändes som om det var ett "spöke" som ville varna mig för något men som sagt så minns jag inte vad den sa.
Jag vaknade och kände mig rädd.
Va sju…. va det för meddelande?????
Någon som vet?
Tacksam//Carola
putt…putt…
Drömde att jag var i ett hus, stod i entre plan…HUSET = DU. ENTRÉPLAN = HALL = DIN PERSONLIGA MASK/ROLL.
så kommer en brandvarnare BRANDVARNARE = BRAND = KÄNSLOR, VARNARE = VARNING i från övervåningen nedfarandess i mot mig, alltså svävande. Den sirkulerade framför mig samtidigt som den sa något DEN VILL GÖRA DIG UPPMÄRKSAM, men jag minns inte vad. Sen svävade den upp igen och la sig på en kudde.
Den kändes som om det var ett "spöke" som ville varna mig för något men som sagt så minns jag inte vad den sa.
Jag vaknade och kände mig rädd. KÄNSLAN ÄR VIKTIG OCH HÄR HANDLAR DET OM RÄDSLA.
Det verkar som om du ska bli uppmärksam på dina känslor, särskilt rädsla. Brukar du "fly" från dina känslor?
Tack snälla för din tolkning.
Det verkar vara mycket nu med känslor. inatt i drömmarnas land drömde jag återigen om björnar, som sagt även jätte rädd i denna dröm. Om jag brukar fly från mina känslor? Ja antagligen är det väl så. det är mycket att vara fyrbarnsmor
Kanske brandvarnar drömmen var ett meddelande att jag skulle uppsöka läkare till min lille son, vilket jag gjord i går. Dom gjorde en rönken på honom och det visade sig att han var fullständigt förstoppad… så nu blir det medecin i en månad samt lavemang i tre dagar.Återigen Tack för din tolkning.
Kram Carola
Tack själv!
Kom ihåg att ta vara på känslorna när de kommer. På så sätt får du mer energi till annat, det kostar nämligen på att undvika känslorna! 
Ja fast det är nog lättare sagt än gjort. ska jag rannsaka mig själv då jag vaknar upp mitt i natten, skräckslagen? Och ifrågasätta varför jag får dessa drömmar, eller menar du att jag ska fundera i vaket tillstond vad det är jag är rädd för?
jag kan ju inte säga att jag går runt och är rädd under dagrna men vad är det egentligen som kommer fram under nattens timmar?
Ja det är väl något jag själv får ta reda på.
Återigen tack så mycket kram carola
Börja med att kolla batterierna i brandvarnaren :) Och kanske vara försiktig med el och eld och så.
Sedan finns det ju djupare tolkningar som här ovan.
Usch då… Jag har stor respekt för elden, har en fungerande brandvarnare, men nu blev jag lite orolig för min syster… Hon har ingen brandvarnare och har en trappa i från hallen upp till överplan. Tror jag får ta och ringa henne.
Hon har brandvarnare men har den inte uppe för att hon får plocka ner den varje gång hon lagar mat, dålig fläkt och dålig ursäkt
Tack för ditt svar kram carola
#5 Carola, Du ska inte rannsaka dig själv mitt i natten!
Men du kan gärna skriva ner din dröm när du vaknar, dock utan att tända alltför stark lampa. Hjärnan börjar bearbeta drömmen så snart man skriver. Skaffa gärna en liten "drömbok" att ha bredvid sängen.
Jag menar att du kanske ska försöka ta tag i känslorna genast när de kommer, stanna upp och var kvar i känslan en stund för att bli klar över vad det handlar om. Det är mycket bättre än att fly sina känslor! 
I drömmarna är det ditt undermedvetna som talar till ditt medvetna.
"8
Ja det låter klokt, ska införskaffa mig en bok och skriva ned mina drömmar i.
Tacka igen och trevlig lördags kväll kram Carola
Eller ; så ska du börja en ny resa i ditt inre, med ny värme och kärlek, från ditt övre jag, du kommer att bli mer mottaglig för andevärlden, sväva i nya högre höjder. Och stanna där. Vila i dig själv, trygg. Var inte rädd.Spöket representerar det okända, och du ska inte vara rädd, utan som sagt, vila i din trygghet. jag tror att det var ditt eget "övre Jag som sa att du ska inte vara rädd för att möta henne, hon finns i dina drömmar och pratar med dig där.
U R us
"10
Ja så kan man kanske också tolka det.
Har i tid och otid alltid varit en del av andevärlden, i yngre år skrämde det mig så pass mycket att jag inte längre ville tänka att det existerade, men nu på senare år har jag dragits tillbaks till det igen det går liksom inte att stänga ute.
Det finns så mycket att disskutera om allt det här med andevärlden men man kan ju inte älta om det med alla man känner, får välja ut ett par stycken samt är ju denna en bra sida som man kan ventilera lite på.
Tack så mycket Choklad kram Carola