Pratade med två "döda"..
Nu när jag är igång så kan jag skriva en annan dröm jag också minns.. Drömmen var för någon månad sedan.
Jag drömde att jag pratade med två som var döda. Det var min morfar som gick bort i maj-08 och så var det ett ex till mig (han lever).
Iallafall så pratade jag med dom två, en i taget, jag såg dom som levande människor men de var döda. Minns inte allt som sades, men det var lite om när jag skulle bli gravid, minns inte heller deras svar, men jag tror inte det var negativt, som att det skulle ordna sig o de var kärleksfulla. Det var utomhusmiljö, rusch-aktivitet i bakgrunden. Mot slutet blev det stressat, de var tvungna att gå så jag försökte få så mycket svar som möjligt, jag var stressad och ivrig att få svar. Sen slutar drömmen..
Tolkning?
Vad kom mitt ex ifrån? det är absolut ingen jag saknar, har kontakt med eller ens tänker på. o han lever ju?
Att drömma om döda människor (som är döda i drömmen, men inte i verkligheten), kan symbolisera de sidor man inte behöver längre. Du minns inte allt som sades, men det var lite om när du skulle bli gravid = du behöver en ny sida. Du var stressad = du pressar dig själv.
Alla personer man drömmer om, kan symbolisera olika inre sidor/egenskaper. Ditt ex = en av dina sidor. Eftersom han är död i drömmen, står det för att du inte behöver den sidan mer.

Okej. Tack för ditt svar!
Jag ska försöka fundera över vad det kan vara för sidor, kan vara intressant att lära sig mer om sig själv. Jag var svag med mitt ex, kan det ha med det att göra? att jag inte vill vara svag längre?
Och min morfar.. han är ju död, och vi hade en bra relation. Det måste jag fundera över.
Eftersom din morfar är död(i verkligheten),kan det vara något han vill visa eller säga dig.

Ok, ja så kan det vara. Min syster, mormor o morbror var på en storseans i fredags och då fick de kontakt med min morfar. Jag ångrar bittert att jag inte följde med.
Åh…Isåfall hoppas jag att han gör ett till försök att visa eller säga mig något!
#4 Det han hade att säga finns i din dröm! 

Okej!
Jag kan nog ana vad det kan vara som han vill få fram.. Det enda jag kan komma på, och jag kanske ska lita på att det är just det.
Tack för din hjälp!