Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 15972 ggr
Jejje87
0

Ammade bebis..

Hej

Detta drömde jag föra några månader sedan, ska försöka komma ihåg så gott jag kan o beskriva så gott jag kan även fast det är svårt.

Jag drömde att jag var på något ställe, en lägenhet.. inte en lägenhet jag känner till. Det var en rätt trist stämning där, mörkt o dystert. Det var några människor där jag inte känner till, konstiga människor..kanske alkolister lr liknande. Samt några jag känner till, bland andra ett gammalt ex till min mamma sen flera år tillbaka.

Jag hade ett barn, det var min bebis, spädbarn. Låg i vagn i lgh tror jag, sen tror jag att min äldsta lillasyster hade min bebis i sin famn o skulle ge den flaska. Och jag blev väldigt upprörd o sa att det skulle hon absolut inte göra, för jag hade aldrig ammat o ville verkligen göra det, o nu kanske det var försent för den blev mätt.

Sen satt jag i en soffa i vardagsrummet, min bästa vän satt bredvid. Jag ammade.. barnet var naket, vet ej kön.

Det var mitt barn, men det kändes som jag fått det från tomma intet så jag kände kärleken men det var som konstigt, som att jag nyss kommit i kontakt med det, som att det var mitt till 99% bara, svårt att förklara känslan.

Vaknade med ångest o saknad.

Nån som vill göra ett försök att tolka?

[Hellas]
0

Det var en stark dröm, jag hinner inte tolka hela drömmen men det lilla barnet känner jag är barnet innom dig, kanske det är dags att du börjar vårda dig själv och bejaka dig själv.

Vi har alla ett litet barn innom oss som behöver all kärlek som vi kan ge dem.

kram

Jejje87
0

Tack för ditt svar Hellas! Ja, det var en stark dröm. Tillhör en av dom drömmar jag haft som känns mer verklig än andra.

Väldigt intressant, det kan nog stämma att det lilla barnet inom mig behöver mer kärlek.. men hur gör jag det?

ikna
0

Här kommer min tolkning:

Jag drömde att jag var på något ställe, en lägenhet..LÄGENHETEN = DU inte en lägenhet jag känner till. Det var en rätt trist stämning där, mörkt o dystert. Det var några människor MÄNNISKOR = DINA OLIKA SIDOR där jag inte känner till, konstiga människor..kanske alkolister lr liknande. Samt några jag känner till, bland andra ett gammalt ex till min mamma sen flera år tillbaka.

Jag hade ett barn, det var min bebis, spädbarn BEBIS = EN NY SIDA/EGENSKAP. Låg i vagn i lgh tror jag, sen tror jag att min äldsta lillasyster hade min bebis i sin famn o skulle ge den flaska DIN LILLASYSTER = EN AV DINA SIDOR. SKULLE GE DIN BEBIS FLASKA = VILL GE DIN NYA SIDA NÄRING. Och jag blev väldigt upprörd o sa att det skulle hon absolut inte göra, för jag hade aldrig ammat o ville verkligen göra det, o nu kanske det var försent för den blev mätt.

Sen satt jag i en soffa i vardagsrummet VARDAGSRUM = VARDAGSLIVET, min bästa vän satt bredvid. Jag ammade DU SER TILL ATT DEN SIDAN UTVECKLAS PÅ BÄSTA SÄTT.. barnet var naket NAKEN = ATT VARA SIG SJÄLV, vet ej kön.

Det var mitt barn, men det kändes som jag fått det från tomma intet DIN NYA SIDA FINNS INOM DIG OCH DU HAR JU DIG HELA TIDEN så jag kände kärleken men det var som konstigt, som att jag nyss kommit i kontakt med det dU HAR NYSS HITTAT DIN NYA SIDA, som att det var mitt till 99% bara, svårt att förklara känslan.

Vaknade med ångest o saknad. DESSA KÄNSLOR ÄR JUST VAD DU NU SKA TA HAND OM.

Bemydream
0

#3 Bra tolkning!!!

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Bemydream
0

#5 Hur tolkar man det att bli jagad i en dröm. Och att känslan av att inte veta vart man ska ta vägen, finns med i drömmen

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

ikna
0

#6 Att bli jagad, brukar symbolisera att man pressar/jagar sig själv.

Att inte veta vart man ska ta vägen, kan symbolisera att man har svårt att hitta sig själv eller sin väg i livet.

Jejje87
0

Tack för din tolkning ikna, väldigt intressant! Men jag har fått läsa tolkningen några gånger för att försöka sätta mig in i den. Men jag tror att jag börjar förstå hur du menar.

Jag har faktiskt märkt en "ny" sida hos mig själv, att jag faktiskt KAN vara stark, mentalt. Och det är något jag hoppas ska utvecklas. Det svåra är att veta hur jag ska göra det.

Jag ska fundera lite över detta..

Jejje87
0

Det knasiga är att drömmen hade en lite negativ känsla..

medans min sida jag hittat hos mig själv gett mig mycket glädje, det kanske handlar om någonting annat än det jag tänker på nu..

ikna
0

#9 Känslan här är viktig! Ångest och saknad kan ha med detta nya att göra, eller så känner du så just nu i livet.