Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 27436 ggr
Eija
38

Läskiga ormar....

Inatt drömde jag om äckliga o läskiga ormar….jag har lite ormfobi….det bara krylla av dom överallt, har drömt något liknande för många år sen…och då var det oxå en massa av dom….inte bara en enda inte…

Undrar om det är någon som kan säga vad orm betyder i drömmen….

kram/Eija

luxplyr
0

Jag har ett drömlexikon, där står det att ormar betyder otur.

Eija
0

Håller på att bli rejält förkyld, så det kanske är därför man drömmer sådant som man är rädd för….för jag är livrädd för att bli sjuk nu när hjärtat o lungorna är dåliga…

Vad tror ni där ute…….

Eija
0

#1, jasså, ja det har jag haft nu ett tag här, hade trott att det skulle ge sig någon gång….tack iallafall, även om det inte låter så muntert….

[Puppan]
3

Djurens språk -Solöga, Orm:

Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring.

När du vill att något nytt skall hända dig/komma till dig -förändra din inre värld och du förändrar därmed din yttre värld.

Kram

Ayena
4

Jag tycker ormar är väldigt vackra Skrattande

Ormen är ett mycket betydelsefullt Tecken. Ormen har länge varit symbol för helande och läkekonst. Ormen kan också vara Tecken på andligt uppvaknande eftersom den symboliserar Kundalinikraften som finns i ryggradsslutet.

Ormen är också en stark symbol för transformation. Ormen ömsar skinn för varje gång den växer. Denna dröm kan alltså också vara Tecken på att du håller på att göra dig av med gammalt som ska bort så att du kan välkomna det nya i livet!

Kram!

Eija
0

#4, och 5….tack för detta, lät så bra….många ormar var det så det finns tydligen mycket som skall bort, och förändras…..

Ser nu framför mig när jag blundar…..sjukdomar flyg, flyg iväg och lämna mig utan saknad….bara lättnad….

Kram

[Hellas]
1

Att drömma om Ormar handlar oftast om att förändringar är på gång, "ömsa skinn".

För mig är det otroligt possitivt med just sådana drömmar men visst kan det kännas skrämmande, alla förändringar kan mer eller mindre kännas oroande när man inte riktigt vet vad det är för något som ska inträffa.
Vi människor kan ju oroa oss även då vi vet att det är possitiva förändringar i görningen.

emji
0

Men åh, vad spännande. Jag har också drömt om ormar flera gånger på sistone. Kollade också på drömtydning och läste att det betyder otur…tyyypiskt tänkte jag då…men med de andra förklaringarna som ni har skrivit här gör att det genast känns lite bättre kan till och med stämma bra in på mig just nu. Mycket intressant.

Choklad
0

Ormar kan också betyda kraft och livets eviga cirkel. Sen är du ju rädd för dem. kan betyda att din skräck för ormar slukar dig, har du något ormliknande i ditt liv just nu? en falsk vän eller situation som slukar dig? En härva att nysta upp?

U R us

Eija
0

#9 Inga falska vänner eller så, men jag har ju varit med om så mycket nu med både läkarbesök som inte föll så bra ut, och mer läkarabesök på gång och en eventuelle operation, får först se hur hjärtat mår, för det finns risker med nedsövningen….är mycket orolig för det…

Och sen att min lillebror avled, vilket innebar mycket jobb att ordna med, plus den andra brodern som åkte på en misstänkt propp igen, han har fått en stroke för ca ett år sen…så då blev det oro där oxå, vilket gjorde min gamla mamma orolig med….så jag har fått medla o trösta per telefon, för vi bor ju en bit ifrån varandra….

Och för en vecka sen så blev min lilla hund sjuk och avled på sin födelsedag, så det har varit ledsamheter här nu ett tag….och nu har jag åkt på en dunderförskylning, och som jag är livrädd för, eftersom hjärtat o lungorna inte är friska…känner nu att det börjar gå ner i lungorna så det bådar inget gott….

Så nu hoppas jag verkligen att det blir en förändring till det bättre nu….snart orkar man inte mer, kan ju vara därför som man åkt på denna förkylning för att det har tagit så mycket på en med detta som har hänt runt nu…….För jag är ju inte så kry o stark i kroppen…

Så nog har det varit och är fortfarande saker som slukar mig i mitt liv just nu….

KramEija

bettis69
0

Jag drömmer jätteofta om ormar i alla dess former. Läskigast var nog när en jätte-anakonda var ute efter att äta upp mig. Men ofta drömmer jag att jag går på en mark där det kryllar med ormar. Ibland blir jag biten, ibland inte.

[Chakra]
0

Förr när jag drömde om ormar kändes det inte bra.De kröp ovanpå bjälkar och jag föll ner i stora gropar med ormar och de fanns runt kroppen på migGladDå skrattade jag inte kan jag säga.

Nu blir jag glad när ormdrömmarna kommer för jag vet att något nytt händer.För mig är det ett Tecken på transformation som flera här ovan skrivit.

Det gäller att bli sams med dom, och försöka få bort rädslan!

Ta väl hand om dig Eija!

Kram

Jane-Lyzell
0

Orm står också för läkekonst- helande!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
0

Ja just det med helande..du kanske ska låta jordens helande kraft stärka dig? Och vara som ormen, slingra dig fram genom alla bekymmerna och klara dig ur med list och klokhet, du har all den styrkan inom dig. Kram! Du har upplevt mycket …

U R us

Eija
0

Tack alla ni, det låter lovande….då skall jag försöka att bejaka mina drömar om ormar i fortsättningen….kram på er