Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1637 ggr
luxplyr
0

En fråga.

Ni som känner av era släktingar från andevärlden.

Hur känner ni av dem då?

Det jag är svårt att känna av dem.

[Jeremina]
0

Ibland hör jag min farfars hjärta…han hade en konstgjord hjärtklaff som hördes. Han pratar med mig ibland och ibland ser jag honom bara…..vindpustar är vanliga att känna..

Farmor talar om för mig hur jag ska sy t ex och jag hör henne..ibland ser jag henne också…..

Farmorsmor och hennes syskon kommer i vaket tillstånd på samma sätt men även i drömmen….

Jag har en fd pojkvän som blev mördad..han kommer också men oftast så visar han sig bara..ingen släkting men någon som varit mig mycket nära…

En moster och morbror brukar visa sig som inne i huvudet men sällan säga något……

Mormor står ofta i bakgrunden när någon annan pratar..som tankar hörs dem ibland och ibland som vanligt tal….

Som mina stora Orber vet jag nu att det var min farmor som jag växte upp hos och som jag stod såå nära…

Jag kan känna när jag ska sova hur dem smeker mig på kinden..

En del av mina erfarenheter…kram Jeremina Glad

Eija
0

Mina kommer i sömnen, det är som att man drömmer fast man vet där i drömmen att man drömmer inte…förstår du….

Sen har det hänt andra saker under dagtid, och då kan jag inte säkert säga vem det är, förutom en enda gång…och det var i julas, då kände jag en enorm stark glögglukt, och då vill jag poängtera att jag hade inge sådant framme….satt framför teven och kika på en film helt alena….

Jag var tvungen o springa runt o kolla o jag gick där o sniffa överallt…men det lukta bara framför teven i vardagsrummet….fatta ingenting….men sen slog det mig vem det var….det var min systers pappa (min styvfar)…han gick bort förra året alldeles vid jultiden….och för honom var det lutfisk o glögg som gällde vid julen….

Så händer det hos mig…..kram/Eija

Aldebaran
0

Jag har bara det  under sömnen numera (äntligen)

Backabranden 1998 här i Gbg, då 63 ungdomar dog var ingen rolig tid för mig under ett par år…Samt då lilla Engla förra året..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
0

Lukter glömde jag som röklukt och parfymlukt….

Jag hade jobbigt då Anna Lind blev mördad, fick till mig andra namn än bara han som var mördaren och som du lilla Engla….jag hade ritat av killen och vägen där hon hittades men det hjälpte ju inte för det var dagen efter och innan dem hittade henne men det var ju försent i alla fall…

Vad har du drömt då?

Aldebaran
0

Kolla mitt inlägg Osynlig hjälpare som åxå kom in tre ggr Förvånad

[Jeremina]
0

Jag fattar ingenting..vad är det som händer? Förvånad

Aldebaran
0

Håll dig till det inlägget som har mest svar nu..Dom andra två kan sajtvärden ta bort tycker jag…

madeilene87
0

jag drömmer ofta om mina, kan känna lukter och jag brukar känna att de tar på mig (på armen eller nacken eller håret exempelvis ) :)

[Hellas]
0

Jag har kontakt med dem på samma sätt som jag har kontakt med andra själar då jag länkar så det är ingen skillnad egentligen.
Att vi sedan har olika sätt attt förnimma andevärlden är ju ingenting konstigt.
Jag ser, känner och hör dem och de brukar komma då jag tillåter att det får komma.
Fast jag vet ju att de egentligen finns där hela tiden, det är bara jag själv som stänger igen min mottaglighet så att jag inte ska gå omkring och känna dem hela tiden annars blir man ju knäpp tillslut.
Sedan kanske de själva tonar ner sig lite också förstås :)

Britt-Marie
0

Det kan vara en doft som jag känner igen. Eller en smekning över en arm eller i håret. Har även hört andetag. Även i drömmar kan jag känna kontakt med anhöriga eller andra avlidna. Där man får som små medelanden.

Kan ibland känna som om någon kommer och sätter sig vid mig på min säng. Det kan vara så olika och olika under vissa perioder.

luxplyr
0

jag har bara drömt om mormors hund som finns i andevärden, och om våran hund donna våran hund.

Enannan gång var kånstigt då viste jag inte om jag drömde eller om jag var vaken.

Jag mins att jag va ialla fall hos min pappa då när jag va mindre, och det va på kvällen då jag hade lakt mig och min lilla syrra låg och sovde  väggen brevid mig.

Jag hade dörren öppen en bit så att det kom in lite ljus så att det inte blev för mörkt, då så fick jag se farmor tydligt som hon gjorde då när hon levde hon frågade hur jag mådde och så.

och hon frågade om hon fick vara kvar och titta till oss litte jag sa det får du.

jag sa att hon skulle prata lite tystare för jag pekade på att amanda låg och sovde och sedan så sa jag att pappa låg i rummet brevid och sovde. sedan på mårgonen när vi vaknade så frågade jag pappa  om han hade drömt någon ting i natt, och han hade drömt om farmor då så då viste jag att hon hade varit och hälsat på,

på natten.

[Pirkkolino]
0

Jag har sedan som litet barn känd bortgångna anhörings närvaro, men även drömt om de upprepade gånger. Jag känner igen var och en när de besöker hos mig som ande energier. Svårt förklara, hur, men känslan bara dyker upp inom mig. Ofta händer även så att vissa saker låter eller bilder rör sig på plats samtidigt när min känsla förnimmar någons närvaro. Men, jag alltid tagit perioider när jag inte vill "umgås med spökar". Då får de pyssla vad de vill utan min uppmärksamhet. Glad

Puman42
0

Hej!

Har en liten fråga som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig

med ett svar. Har själv kontakt med andevärlden men inget som

jag kan se utan bara känna. Allt började i sommras… Jag satt och tittade på TV och så känner jag hur jag plötsligt blir jätte kall på min vänstra sida och jag vet att det är min dotter som är och hälsar på och vill sitta mig nära och det tycker jag är helt ok. Men det jag undrar över är. Om mornarna så är jag väldigt kall på min vänstra sida det känns som om jag har stått i ett kylskåp och jag fryser.

Undrar nu om det kanske är min dotter som ligger brevid mig

när jag sover??? Är det någon som kanske kan hjälpa mig med

ett varm svar.Glad

Wargmane
0

ÅÅhhh jag har min älskade mormor…Hon kommer ofta och besöker oss…lukten av hennes majja Tvål kommer som en liten vindil genom rummen…ofta när det är för mycket omkring mig och min lilla dotter…då känns det Så tryggt när hon är här!

Sen…gillar hon att "busa" med våra besökare…..

men alltid kärleksfullt..tror inte någon blivit skrämd av det !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Choklad
0

jag bara känner vem det är och så finns och pratar dom med mina tankarObestämd jo och så sänder de mig låtar ibland eller någon bild, och en mängd oändlig kärlek

U R us

luxplyr
0

Hur ser ni bilderna då? som andarna visar?

Aldebaran
0

Fråga, är det ingens mormor eller gamelmormor som går vidare i sinutveckling någon gång tror ni? jag menar går in i andra dimensioner, på sin väg tillbaka (reinkarnation)

Förmig vore det rent förfärligt att tvingas vara kvar och "spöka" på det fysiksa planet decenium efter decenium…

Wargmane
0

Klart dom Går vidare!!*s*

Men de finns kvar som ett astralt "avtryck"

Så det e inget konstigt!!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

luxplyr
0

oki då vet jag detGlad

Choklad
0

Hmm jag tänker så här; min "mormor" kan i vilken värld som helst, som hon väljer.men hon visar sig för mig med den bild jag har av henne. Även om hon inte "ser ut" så just nu.

U R us

Aldebaran
0

mmm ja det finns dom ju.. astralkroppen förruttnar ju inte på samma sätt som vår fysiska, men mormors medvetande ligger ju inte kvar i detta skal längre.. Utan befinner sig på mentalplanet….

Så vad är det då som kommer tillbaka å "busar"??

Eija
0

#21. Där fick du verkligen en att fundera på saken…har aldrig tänkt i dom banorna….mycket intressant….Obestämd…Jag som tror på reinkarnation. Men kan det inte vara så att vissa är kvar längre och vissa kommer tillbaka tidigare till jordelivet….för vi får ju inte någonsin kontakt med vissa av de som har avlidit…..inte jag iallafall…..och likaså, så har någon som har kontaktat mig för länge sedan aldrig mer hört av sig…..

Vad tror du, eller har någon annan en uppfattning om detta…..

Aldebaran
0

Det finns 7 "världar"  Fysiska, Astrala, Mentala, Buddic, Atmic, Anu Padaka och Adi där då Adi är sol logogs DVS Gud….

Astrala är den värld vi kommer till då vi dör, när vi sedan går in i Mentalplanet/världen så kan vi dela in den i två huvuddelar. Mental och övermental. Den underliggande mental har vi fortfarande personligheten med hos.. Dvd Du är fortfarande "Eija" från detta liv.. I övermental (åxå kallat kausualplanet) lägger vi av det personliga och går upp i det individuella (vilket då är opersonligt)

Vi tankar givetvis av erfarenheterna från detta jordeliv (bra som dåliga) innan vi efter entids tillvaro återvänder (reinkarnerar) ner igenom materien för att återfödas på det fysiska planet. men då har vi en ny personlighet som själen har klätt sig i..

Dom 4 planen över mentalplanet tillhör ett högre jag som vi kommer att komma till så småningom då vi har utvecklats lite högre Flört

Det är ju därför vi sällan eller så fragmatiskt kan förnimma våra tidigare liv..