Varför är jag rädd?
När orden kommer upp andar eller spöken, eller om de finns med på film så blir jag allderles stel av skräck. Många i min omgivning och några i familjen säger sig se dessa ting och säger att de ej är farliga. Jag kan ibland få känslan av att någon är nära och då vill jag ej vara kvar där känslan infunnit sig. Varför är jag så rädd för detta, jag skulle mer än gärna ha denna förmåga att se dem men är livrädd för hur jag skulle reagera om det hände.
Om jag befinner mig i ett hus där de sägs spöka så är jag så rädd att jag kan vara vaken i flera dagar.
Vet någon hur jag kan bli av med denna rädsla?
Hemma hos mig spökar det. Jag var jääätterädd i början men nu har jag vant mig. Jag vet att dom finns där men dom gör ju inte mig något ont så då tar det ju bara onödig kraft att gå och vara rädd. Dock kan jag inte förklara hur jag gjorde för att komma över det för det bara blev så. Jag vande mig väl.
Det är ingenting konstigt med att vara rädd. Människan är rädd för det okända…så är det bara.
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
#0 Alla människor känner rädsla mot någonting. Destå mindre man vet om saken, destå mera den kan skapa rädsla. Kunskap är den som knäcker rädslan. Jag vill ge råd åt dig. Tänk i lugn och ro vad du vill lära dig. Tvinga dig inte söka spökar eller tro på det okända innan du är mogen för det. Kram. Pirkkolino