anden i glaset
God förmiddag.
Tänkte höra här om någon kan förklara varför det anses oseriöst att göra Anden i glaset? varför det inte är ett bra sett att kommunisera med andra sidan? varför det skulle vara mindre seriösa andar som skulle förmedla på det viset? är det någon som kan förklara det för mig, har funderat lite över det?
Mvh Carola
Man ska vara försiktig med sånt. Veta exakt vad man ska göra för att undvika onda andar osv.
Ungefär så har jag fått det förklarat för mig.
Hej.
Ja det har jag också hört, att man ska passa sig att det kan vara riskfullt. Men varför skulle det komma fler oseriösa eller onda andar via den kontakten? Har du hört något om det?
Det är väl för att man öppnar en portal, och andar dras till detta ljus från oss. Man blir sårbar eftersom man bjuder in .. man har ÖPPET HUS så att säga.
Jag har varit med om människor som berättat när dom gör Anden i glaset att när dom fått kontakt med en viss ande, så talar den inte sanning och att det kan börja hända lite konstiga saker efter det.
En sådan är ju heller inte mycket värt att ta kontakt med. Man kan ju börja med att ta kontakt med någon man känner som gått över till andra sidan.
Nej just det har jag aldrig hört faktiskt. Men man ska nog verkligen veta vad man gör. Jag vill inte hålla på med sånt där i alla fall.
Vill man ta kontakt med någon, tycker jag nog man ska fråga ett seriöst medium istället.
Hej.
Men om man är hos ett medium då öppnar väl hon också en port och släpper in andarna, jag menar varför kommer det oseriösa andar till Anden i glaset men trovärdiga och seriösa andar till ett medium, vet man det? Mvh Carola
Det är inte så att jag rekomenderar Anden i glaset utan är bara nyfiken på varför det mindre seriösa eller onda andarna kommer den vägen.
Hoppas det finns nån som kan ge svar på det :) skulle vara intressant och veta.
oftast är det ju släktingar och bekanta som gått över som kommer igen när man besöker ett medium. Jag vet inte, det handlar väl om att när man gör Anden i glaset, så söker man ingen speciell, utan svar på frågor från någon.

Jag tror att Anden i glaset har fått dåligt rykte därför att det ofta experimenteras med det av folk som inte riktigt har koll på vad de gör. Det klassiska är väl tonåringar som provar det tillsammans och jagar upp varandra, fulla av nervkittlande rädsla. Och det är inte en bra grund att stå på, det säger sig självt.
Ett medium är van att handskas med andevärlden, utan rädsla, vilket innebär att resultatet blir helt annorlunda. Ett barns lek är inte jämförbart med ett mediums professionella utövande, om du förstår hur jag menar.
Men det går alldeles utmärkt att göra Anden i glaset på ett seriöst vis. Det finns ingen anledning att vara mer rädd för det än för något annat, enligt min mening. (Underförstått: jag utgår från att folk här inne har någorlunda koll på andevärlden och hur den fungerar. Har man inte det bör man inte hålla på med den heller. En grävmaskin är ett utomordentligt redskap om man vill gräva, men det krävs vissa kunskaper för att få det resultat man vill ha.)
"9 Ja jag har en tonårs dotter och dom sysslar lite med just det här.
Därför söker jag här efter om min egen rädsla på området är befogad då jag säger till henne att man inte gärna ska syssla med Anden i glaset men har inte just något svar att ge henne eller förklaring då jag egentligen inte vet varför det är oseriöst eller till och med kan vara "ruggigt". Man satt ju själv som tonåring och gjorde just detta. Tackar för alla svar. Mvh Carola

När jag körde Anden i glasset med min vän och våra mammor så var det en ande som var lite elak :P … Han kallade min mamma och hennes vän för massa saker och dom blev jätte arga så dom kasstade glaset i papperstunan ^^) (För många år sen)
//Simona

När jag körde Anden i glasset med min vän och våra mammor så var det en ande som var lite elak :P … Han kallade min mamma och hennes vän för massa saker och dom blev jätte arga så dom kasstade glaset i papperstunan ^^) (För många år sen)
//Simona

#9 Jag håller med, tonåringar är ofta ute efter att bli uppskrämda, jag vet, jag har varit en av dem :) Och det är nog inte så smart att leka med andevärlden. Men jag har även många gånger gjort Anden i glaset med seriösa intentioner och då har det varit helt annorlunda. Inget otäckt har skett utan vi hade långa konversationer med dem. Det var länge sedan men jag minns att vi ofta hade kontakt med 2 st återkommande manliga andar. En gång bad min vän om hjälp att skriva något kärleksfullt till en kille som hon gillade. Då dikterade de några helt otroligt vackra dikter som vi skrev ned. Hur som helst, jag tror att bara man är försiktig och har lite vetskap om hur andevärlden fungerar så finns det nog ingen anledning att låta bli.

Hej!
Har läst era inlägg här och undrar om man kan göra Anden i glaset ensam…eller är det bättre att vara fler?
Jag rekomenderar INTE Anden i glaset! Iaf inte barn som gör det av ren nyfikenhet! Man ska VETA vad man gör!
Jag gjorde det när jag var 12…. ALDRIG IGEN!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag tycker att alla andar är seriösa och trovärdiga , det blir det man tror på och hur man gör. Dom brukar skoja och driva med personer på samma sätt som andra driver med dom.
Jag brukar prata med andar i glaset har halva glas vatten och tänd ljus. mina släktingar, vänner mm. Ibland käns det bara bra att sitta och prata med dom.ENSAM
Alla som kallas medium är inte seriösa och man ska var mycket försiktig när man tar kontakt första gången med medium. Jag har haft kontakt med några st och en sk. känd medium det var det värsta samtal i mitt liv men jag brydde mig inte och stängde av tel. Han var knäpp i huvudet men min energi var positiv då han fick panikångest det var roligt kan skratta varje gånger när jag tänker på det.
Det finns många tidigare trådar om just Anden i glaset och orsak till varför det inte rekommenderas.
Använd sökfunktionen som finns så hittar du dessa trådar.
Har hört samma sak och även upplevt obehagliga saker under Anden i glaset som tonåring.
Har även dikuterat detta mkt och många har frågar eller undrat, har inte andarna helt andra saker för sej? varför skulle dom ta ork och tid till att sitta o besvara en massa frågor genom Anden i glaset, dom har väl ett liv presis som vi och andra saker att göra?
och då kanse det kommer mer lägre stående andar genom Anden i glaset som kanske inte har nått annat vettigt att göra? vad tror ni kan de vara så? jag vet ju inte har ingen aning, men har själv börjat fundera på detta. vad tror ni?
"17 När jag söker på Anden i glaset så kommer inga inlägg endast det som jag har skrivit om "anden i glaset" i och för sig andra inlägg men ingen överskrift, Anden i glaset. Sen kan jag heller inte komma till nästa sida, när jag trycker på nästa… så låser sig min dator, vilket den aldrig gör annars?
"18
Ja det är ju en möjlighet, det förklarar ju i sådantfall varför de inte alltid håller sig till sanningen samt verkar som om de också ger lite busiga svar .det är kanske som du säger "lägre stående andar"
Fast det låter åandra sidan lite elakt. Men också något att fundera på. Tack för alla inlägg, Varma hälsningar Carola

Tja …det är väl så här att allt inom det mediala KAN vara otrevligt…
Så ock en medial sittning hos nån som jobbar professionellt.
Alla har inte fingertoppskänsla…kanske..*?
Men det beror ALLTID på oss själva ..Jag tycker väl kanske inte det är så lämpligt att barn o ungdom leker med sånt här , med det är ju vårt vuxenansvar….kanske att vara med eller vägleda!
Jag upplever att alla som anser sig själva som väldigt seriösa medium alltid förkastar allt sånt här som människor kan göra på egen hand…Vad kan det bero på ??
Jo det blir mindre jobb då…..
Samma effekt som när Kyrkan skrev om bibeln och plockade bort det mesta av det som de flesta av oss här tror på ….Det ska inte vara till för alla och då säger man att det är fel eller farligt…Allt för att inte förlora sin makt….
ALLT är bra med en gnutta sunt förnuft skulle jag vilja påstå…
Så Lek på därute !!
Vem vet…Troligen har de flesta börjat sin bana just med Anden i glaset!!
Vandra i Nyfikenhet
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag är inte helt säkert hur man "leker" Anden i glaset. Kan någon ge mig en någolunda detaljerad beskrivning?
Jag har en fråga till er som har kört:
Vad sa ni då ni frågade efter andar? Och när ni avslutade? Vi sa:
_Finns det några goda andar här?
_
och då vi avslutade sa vi:
Nu avslutar vi denna kontakt!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Anden i glaset!! Har varit upp här flera gånger. tydligen ett "intressant"ämne. Kanske någon kan lägga in de' gamla trådarna,så kan ni läsa mera där…
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Nja men man vet inte vad man kallar på har hänt mycket hemska saker.. under dem spelen så man ska va försiktig

Lite skeptisk till detta med Anden i glaset, vad är det som gör att just denna lek fungerar? Är det någonting med glaset? Jag tror man mer eller mindre undermedvetet själv styr över glaset och tolkar ord till det man själv vill tro. Att det händer konstiga saker efteråt kan väl lika gärna vara en slump?
jag tror INTE det e undermedvetna ifall det skulle strula till det hemma att nån t.e.x kastar ner saker från bokhyllor öppnar dörrar m.m SÅ mkt syner har inte en normal människa att dom skulle inbilla sig nått sådant själv skulle jag ALDRIG göra Anden i glaset då den leken för det första inte e nått för mig jag väljer å ta kontakt på mitt sätt d.v.s med mitt andliga jag, för det andra så vet jag INTE vem jag får in för ande genom den leken tkr ndet e lite otäckt men om jag mediterar elr att jag tar kontakt med nån särskild ande e jag inte ett dugg rädd för då VET jag vem jag bjuder in så e min syn på det hela iaf:):)

Jag tycker inte att någon ska göra Anden i glaset, jag tror inte att det är goda andar som man har att göra med då. Det är vad jag tror av egen erfarenhet.