Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2326 ggr
SilvianLuna
0

Påverka vatten

För ett par månader när jag och min sambo flyttade in i en 2:a lite utanför stan, var min första känsla när vi började flytta in och fått nycklarna att någon iakttog oss i vårt donande och fixande. Känslan försvann inte utan blev allt starkare en kväll när jag hade glömt mobilen på hallbordet och det var förövrigt ganska mörkt i hallen. Mobilen behövde jag för att sätta på alarmklockan, då jag fick en obehaglig stöt av vår gamla väckarklocka som fick åka ut med ögonaböj. När jag skulle gå in igen i sovrummet för att lägga mig kom en överväldigande känsla krypande över mig och en skugga manifesterade sig vid sidan av mig, bara som en kontur av en människa (eller något annat). Känslan naglade fast mig och det var som att stå där i en hel evighet tills jag "vaknade" och sprang in i sovrummet, och utan ett ord till min sambo.

Det hela stegrades upp under en period när mörkret kortade ner dagarna och jag blev hemskt nere. En kväll jobbade sambon natt och jag började höra ett brusande ljud. Jag tänkte att grannen ovanför oss står väl och duschar, men sådär högt har det ju inte låtit förr, konstigt, måste vara väldigt lyhört? Bruset blev högre och högre och jag fick ett spontant ryck för att titta in på toaletten. Till min stora förvåning står kallvattnet i handfatet på högsta brus som jag stänger av snabbt och tar ut hunden, för att smällta det som har hänt. För sådant händer ju inte. Sedan avfärdade jag det som att det måste vara fel på ledningarna.

Det går en vecka och kranen på handfatet har gått igång igen av något och jag frågar min sambo om han glömt stänga av kranen ordentligt när han varit på toaletten? Men nej, han var helt hundra på att han stängt av den ordentligt, och det hade ju gått ett tag sedan han hade gått på toaletten.

Vi har sagt upp lägenheten då vi hittade en större lägenhet. Underliga saker har skett sedan dess och det stora ultimatumet slog på jobbet en dag när jag stod vid vattenkranen och den började betee sig märkligt, som om det var "glapp" eller att någon minskade och höjde vattenflödet, så som det även händer hemma hos oss, så det nästan inte kommer något vatten alls emellanåt och man blir irriterad på det.

Självklart har jag varit noga med att se om det finns några naturliga förklaringar, men då många saker hänt för att överbevisa oss båda har det varit svårt att finna några logiska förklaringar.

[Jeremina]
0

Någon på besök….Flört

SilvianLuna
0

Jag tror det. Har väldigt svårt att tro att det inte skulle vara något särskilt alls.

Choklad
0

det är inte du som påverkar vattnet?

U R us

Ahnna
0

Min dusch betedde sig skumt för ett tag sen och droppade ibland hela nätter så att badrummet var helt blött på mornarna. Men det visade sig att när man vrider lite för löst på kranen så stängs inte vattnet av helt utan börjar rinna igen efter ett tag, helt naturligt. (Kranen liksom vrider upp sig själv lite, litegrann så att det börjar droppa.) Drar jag åt kranen lite mer bestämt så blir det inget dropp.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SilvianLuna
0

#3 Jag vet inte om jag några sådana förmågor..att påverka vattnets flöde. Jag skulle vilja tro att det är "glapp" eller att något busigt spöke pillar med det.

Frejzan
0

Tror som Jeremina att du har någon på besök. Någon som kanske vill säga dig något eller bara att bli uppmärksammad.

SilvianLuna
0

#6 Det tror jag också Glad

snurro89
0

Jag tror bara det är något fel med vattenkranen, och stöten från väckar klockan känns la inge speciellt medTungan ute