Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1560 ggr
[Jeremina]
0

8 mars internationella kvinnodagen

GråterFör mig är 8 mars den dag då jag förlorade min farfar "styvfarfar" som uppfostrade mig tillsammans med farmor…..kan inte tänka på annat den dagen….Obestämd

Exakt kl 02.00 alltså snart så dog farfar av en brusten kroppspulsåder och hans klocka stannade då och gick inte att få igång igen….Obestämd

Denna helg har han besökt mig intensivt och hela tiden hjälpt mig när jag har det lite tufft just nu..Rynkar på näsan

Det är 27 år sedan han dog och jag saknar min stora nallebjörn än…..Gråter

I onsdags begravdes min biologiska farfar och jag kunde inte vara med…Rynkar på näsan

En lite pessimistisk Jeremina…olikt mig Obestämd

skrult
0

Man kan inte vara på topp jämt….EN STOR KRAM TILL DIG!!

[Jeremina]
0

Tack..skrult…kram tillbaka….Flört

pepsan
0

Kramar om dej mycket Jeramina!

[Jeremina]
0

Det närmar sig kl 2 och jag vet att varje år går jag igenom samma elände…det förändrar sig aldrig även fast jag har andlig kontakt med min farfar…..Obestämd

Han har gett mig vissa bilder och kommit i en dröm och jag tolkar denna dröm som inte bara positiv…kan ha fel…Obestämd

Jag kan känna farfars smärta och kamp samt att jag kan se min farmor tappa fotfästet…vet att jag ska kämpa att få bort det men varje år går jag igenom samma sak…Gråter

Dagen efter kan jag må hur bra som helst….Flört

Kramisar pepsan min vän i natten…Jeremina!

Eija
0

Men Jeremina……det är med blandade känslor som jag skriver….det första är att jag lider så med dig….för sorgen går ju aldrig ur, utan man lär sig leva med den, och sen så sörjer vi ju olika på olika människor beroende på hur mycket dom betydde i livet….och vad jag förstår så betydde denna nallebjörn som du säger, väldigt, väldigt mycke för dig….

Jag undrar om inte du har låst fast dig i ditt undermedvetna, om hur du tolkade hans bortgång, du vet ju hur det jag skrev om hunden min är lite av att man tolkar saker på ett visst sätt….att jag inbilla mig att det var mitt fel att han blev dålig för att jag gav honom medicinen…..att han kanske led o hande ont innan bortgången….

För det är ju så att inte vill man att den man älskar skall lida, och det är dom första frågorna som kommer upp i huvudet när någon går bort…..Det känns verkligen jobbigt för dig Jeremina att du får sådana bilder…..

Sen det andra verkar ju vara att han finns hos dig med den andliga kontakten, hur är den….för mig låter det som något positivt…

Kramar om dig och önskar att jag kunde göra mer för dig, du har hjälpt så många andra här, och man vill så gärna ge dig något…

Eija

pepsan
0

Åh vad jobbigt du har det lilla gumman Gråter Varför måste du gå igenom detta varje år, vännen?

Massor av kramar Kyss

[Jeremina]
0

Eija…farfar hade inte behövt dö då. Jag har fått veta att min pappa och farmor fick bestämma om han skulle skickas till Uppsala för operation och han sa nej för läkarna sa att han kunde dö på planet. Men då hade dem i alla fall provat, han hade kunnat klara resan.

Jag fick inte vara med och bestämma …jag var i alla fall 22 år gammal då och den som var närmast farfar känslomässigt.

Läkarna tog bort blodtryckssänkande och lät honom dö…Gråter dem berättade inte för honom själv hur illa det var…

Sedan under hela min uppväxt om något behövde fixas sa alltid farfar: Gulligull som han kallade mig….farfar fixar det här. Det sa han den eftermiddagen innan han dog. Gråt inte..farfar fixar det här!! Den här gången gjorde han inte det…var arg på honom länge men ännu argare på pappa och farmor som lät honom dö.

Ni får ursäkta men nu kommer allt ur mig….lika var det när farmor var så sjuk då hade pappa sagt att dem inte skulle ge henne antbiotika mot lunginflammationen som hon hade…hon dog dagen efter, hon hade lungemfysem.

Men vad pappa inte visste var att farmor hade bett mig att säga åt läkarna att hon ville leva så länge som det bara gick. Det skulle jag säga till dem om dem frågade om livsuppehållande medel.

Kanske kommer allt detta extra nu när dem talar om barnläkaren som kanske blir åtalad för spädbarnsmord?

Iaf Eija….så är allt positivt från farfar när han tar kontakt..eftersom han hade en konstgjord hjärtklaff som hördes utanför kroppen så kan jag innan han tar kontakt med mig höra den…han blåser på mig när jag är ledsen så nu väntar jag just på att han ska komma….Kyss

Goskramar till Eija och pepsan min kära vän…tack för att du tänker på mig!

[Jeremina]
0

Nu är klockan 2 och jag känner mig yr men glad för farfar visar sig och ler och hjärtat tickar i mitt vänstra öra..min lilla katt tittar åt det hållet mot soffan vid sidan om mig…nu är jag lugn i alla fall och skickar kramar till alla som läser mina dumma trådar…..Skrattande

pepsan
0

Dina trådar är inte dumma Jeramina. Vad kul att farfar kommer till dej med ett stort leende och kramar om dej Kyss

skrult
0

Nämen,du är inte dum! Farfar din har det bra nu och finns ju kvar för dig ändå men förstår att det måste kännas jobbigt när du tänker tillbaka. Och det är så givande att läsa dina berättelser Glad

Kramis

[Jeremina]
0

Vidare då….internationella kvinnodagen var inte påkommen då 1982 utan kom till senare…..jag känner att "So What"!

Den här dagen är något annat för mig och jag blir arg varje år när dem tjatar om det men jag vet att det är fel att tänka så.

Jag tänker naturligtvis på utsatta kvinnor och alla andra med som starka kvinnor som kämpar för kvinnors rättigheter men det kan vi väl göra alla andra dagar med i så fall? Varför en speciell dag?

Okej..något positivt då: denna månad samlar hjärt-lungfonden in pengar just för kvinnohjärtan…en hel månad. Jag kommer att skänka 100 kr lika som jag skänkte 100 kr förra månaden till barnens hjärtan.

Man kan undra om forskningspengarna används som de ska?

Jag kommer nog inte att sova alls i natt till min mans stora besvikelse för då sover jag på dagen i morgon.

Jag känner en sådan energi men det är väl pga kommande fullmåne då jag blir mångalen..fniss…Skrattande

snurro89
0

Oj vad konstigt nästan alltid när någon dör så stannar klockorna vad kan detta betyda igentligen? Men beklagar sorgen.. Verkligen..:/