Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1523 ggr
Ayena
0

Gudinnan Kore

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon var dotter till Zeus och Dementer alias Ceres, årsväxtens gudinna, och en dag i sin ungdom fick hon och plockade blommor på en siciliansk äng där guden Hades alias Pluto fick syn på henne och omedelbart blev förälskad och drog henne ner i sin underjord på denna vulkaniska ö. Efter långt sökande fann hennes mor sent omsider hennes gördel som flöt på vattnet i floden Cyanes märkvärda källa, och källnymfen Arethusa vid ett annat närbeläget vatten upplyste henne om vad som hade hänt med Persefone. Dementer uppvaktade då Zeus och krävde att Hades skulle tvingas släppa sitt rov, och Zeus gick till sist med på detta under förutsättning att Persefone inte hade någonting med sig från udnerjorden när hon återvände till ljuset och solen. Allt skulle nu ha ordnat sig om inte en illvillig person som Askalafos hade gett hals och upplyst om att Persefone när hon passerade de elyseiska fälten hade ätit en granattäpelkärna. Därmed var vilkoret överträtt, Persefone måste återvända till Hades, men Zeus som rördes av Dementers förtvivlan beslöt att Persefone i alla fall skulle få tillbringa halva året ovan jord

---------------------------------

Här är en målning som jag gjort färdig idag. Jag hittade denna bild på denna länk

http://www.tealogerna.nu/

Jag kunde inte motstå att försöka återge henne, en äkta oljemålning på 35 x 35 cm

[Hellas]
0

Väldigt vackert, du är duktig Gunilla

Ayena
0

# 1 - Tack så mycket Hellas Glad

Erika-A
0

Mycket vacker bild Gunilla!!! Glad
Gillar Gudinnebilder…roligt att ta i bruk dessa gamla skatter.

Erika

ewapewa
0

Verkligen fin! Vilket djup!

Ayena
0

# 3 - Tack så mycket :-) Ja, jag fick ju sätta på henne en näsa och haka, men jag hoppas att det blev till hennes belåtenhet.

Jo det finns många bilder av gamla gudinnor som man kan låta sig inspireras av. Fast nog skulle jag vilja se denna staty i verkligheten !

# 4 - Tusen tack Glad

Trisha
0

Helt underbar…. guuud va duktig du är!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

mommo
0

Vilken vacker gudinnaGlad

[SusannaK]
0

Förvånad…oj oj…vilken vacker tavla!!!!

Ayena
0

# 6, 7 och 8 - Tusen tack för ros Kyss

hinzidi
0

Herligt vacker :) igen får jag den rena känslan , att du har fått tag på et uttryck av renhet i ansiktet :) et rent ljus

Ayena
0

# 10 - Tusen tack för ros Kyss

Elisabeth-J
0

Du har målat den här jättebra Gunilla!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

solblomman47
0

Gilla jag tycker den bara blir vackrare för varje gång jag ser på den. jag önskade att jag hade den. Glad

Ayena
0

# 12 - Tusen tack Elisabeth Kyss

# 13 - Tackar så mycket Solblomman. Din önskan kan ju kanske ifrias *blink*

Kram Gilla

stina63
0

Så vackert Gilla och så duktig du är. Mycket vackert

Kramis Tina

Kvickast
0

Oj oj oj, vad duktig du är, önskar jag oxå kunde :)

Ayena
0

Tack så mycket # 15  och 16. Det är en glädje för mig att få hålla i penseln när gudinnor vill bli målade Flört

solblomman47
0

Nu är Gudinnan Kore min jag har övertagit den av Gilla. Jag blev så kär i gudinnan jag vet inte om det är för att det finns viss likhet i henne av min dotter. Nu väntar jag på att hon ska komma till mig.Tack och kram Gilla.   Kyss

Ayena
0

# 18 - Ja hon ska bara torka först. Hon måste ju vara torr bakom öronen innan hon ger sig ut i stora vida världen Flört

Tiia
0

Väldigt fin är den ,Gunilla

Trisha
0

Kan du tänka dig att reproducera den med nån teknik? Vi är nog många som skulle vilja ha ett ex att rama in. Kanske går att scanna in på något vis….

Snart har vi väl alla väggarna tapetserade av dina gudinnor - vilken kraft det skulle vara!!!

Ayena
0

# 21 - Det är ju en oljemålning och det är svårt att fota med kamera så att det blir bra. Blir alltid en massa blänk som stör. Min scanner tar bara A4-format *kliar mig i huvudet*.

Kan någon tipsa, så är jag tacksam.

Jag kan ju göra en bättre bild i Paint Shop Pro och spara den i ps-format, men det blir ju inte ni gladare av ………Obestämd

Trisha
0

Tack i alla fall! Vi får njuta av att se den här.

solblomman47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Så här ser min Gudinna ut i sin nya ram!

Den sitter inte på den plats där den ska sitta sen eftersom vi inte är klar med det rummet ännu.

Tack Gilla för att hon fick bli min.Glad

Ayena
0

Jag är jättenöjd nu när jag ser att hon blivit komplett med ramen. Det gläder mig väldigt mycket Skrattande

Kram

Erika-A
0

Hej Gunilla,
Jag vill bara ge dig ett tips om blänket vid fotografering av tavlan. Prova att ta utan blixt så blir det inte blänk. Alla kameror kanske inte har det så att man kan stänga av den. Men min kamera har den funktionen. Hoppas du mår bra annars.

Kram Erika

Ayena
0

# 26 - Jo, jag har testat med att fota i dagsljus för då behöver man inte blixten. Sen blir det ju bättre när färgen får torka, men det är ju inte alltid man har tålamod att vänta, man vill ju visa det man har gjort me'samma Tungan ute

Kramen

tong
0

Helt fantastiska målningar du gör, kan titta på dom flera gånger.

Varma kramar carola

Ayena
0

Tusen tack Carola Skrattande

Kram