Vad är en Orb?
På bilden jag tog skulle vi precis åka på en begravning.
Putt

Det ser ut som en orb.Dom finns runtomring oss.
Jag ser bara en orb och först såg jag ett kattdjur sedan en man med skägg och något över håret. En yngre person dök syntes svagt men det kan även vara en kvinna.
Jag såg ibörjan av veckan en "orb" live, det var första gången som jag reflekterade att det var någon form av energi som rörde sig.
Tidigare har jag sett många på kort samt i ögonvrån. Jag såg den ett bra tag sedan försvann den, jag stod upptagen med en säljare så jag kunde inte säga "kolla en orb", då har han nog sprungit ut.
När jag la in denna tråd så såg jag inte att det var en till som gjort det.
#3 Kan man likna dom som själar?
#4 Jag pratade med en kille på jobbet och han sa att man kan se ett ansikte i orben.
Jag ser ingenting
Men har nog inte den begåvningen. Ser dom ut som om det är ett gammalt fotografi eller ser det ut som en modern bild?
Det är nämligen första gången jag får in såna här bilder. Jag har köpt en ny kamera, som tydligen är ganska effektiv.
När jag tittade noggrant på en till bild så hittade jag en Orb till. Är det samma motiv på det?
#8 Nu har du nog hamnat lite fel
#7 Jag har tittat och verkligen försökt att se något, men lyckas inte. Jag är jätte glad att jag får så kloka svar av er. Finns det fler svar?
Hej Du!
Nu kommer jag med en helt annan idé! (Förlååt!!) men det ser mer ut som sådan "rundingar" som är vanligt att få med en digitalkamera.
Går man tex. in på Tradera så ser man ofta sådan här fläckar på bilder. Har själv fått sådana här på bild med digitalkamera. Men ifs det är kanske massor med Orber istället? Jag vet ju inte helt säkert!
Men jag är absolut ingen expert, men jag har för mig att en orb snarare är en eller flera ljuglimt/låga/or än sådan här "rundingar".
Mitt svar är ju inte lika spännande som de andras . Jag har kanske totalt fel oxå! :)
Men det finns en annan bild här på denna sidan som tydligt visar vad jag absolut tror är en orb.
/S
!0 Kan du länka till den bilden så man kan få se skillnaden?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det här var det läskigaste jag har varit med om på länge!
När jag tittat på orben om det nu är en sådan. Så ser jag först ingenting (somvanligt)
När jag senare gick tillbaka och tittade på den, så ser jag att rundeln blir rörlig och växlar lite i färg, det blir vacker blå färg i den. Som streck som rör sig i rundeln. Sen träder det fram en jätte söt katt, nästan som en kattunge, grårandig med Tecken i ansiktet.
Jag har aldrig varit med om det förut. Så nu sitter jag och ryser här!
~ Anneli ~
Jag har sökt nu och funnit!
Under Foton i listen, "Orber i bygdegård" finns det på en av de två bilderna vad jag kallar en orb.
Jag har stirrat på "rundingen" men jag ser inget. Intressant att ni ser saker i denna. Var precis inne på aftonbladet och kollade hemvideos. Där är det några orber på någon film.
/S
#12 Är det min bild med orben du tittade på?
Vi hade en katt med den beskrivningen men fick ta bort honom för ett par år sedan. Blandning skogskatt /bondkatt.
#14 Ja det är din bild jag menar. Har aldrig varit med om att se något förut.
~ Anneli ~
#14 Jag kollade nu igen. Tänkte om det bara var inbillning förut. Men det är samma katt jag ser. kan nog vara lite skogskatt i den, hemskt söt är den.
Det är nästan läskigt när det rör sig och det blåa kommer fram och sen ser man katten klart och tydligt.
Men jag ser det bara på första bilden, inte på den andra.
~ Anneli ~
Iiih!! Jag ser katten!!! Jag satte mig och slappnade av och nock tusan ser jag en KATT!! Och jag som mopsade mig så med nää..det är en runding!! Förlåt!!!! Det är en katt!!! Med ansiktet snett inåt mot magens håll. Jag ser inga öron men väl ansiktet!!
Jag måste titta igen!!
/S
jag ser hela katt huvudet. med öron ögon å allt, men jag ser den inte i färg, den e svart vitt, men jag fick känslan av att katten är gråtigrerad.
~ Anneli ~
#18 Den är grå tigrerad och heter Nils. Om det är han. Öronen syndes ibland inte ordentligt eftersom han var lite långhårig.
Men varför ser inte jag honom
#19 Precis, öronen ser lite små ut.
Han ser nöjd ut iaf.
Jag har aldrig sett något i de Orber jag har tittat på här på ÖN, Det här är den första, så jag vet ju inte om jag "ser" rätt eller inte.
Jag har en följd fråga till alla som kan se.
Är det så att man kan se olika saker i samma orb?
Om inte, hur vet man vem som ser rätt?
När jag ahr försökt titta på andra Orber, har jag inte sett något annat än en fläck. Men den här rör det sig i. På den andra bilden är den helt stilla.
Kan någon förklara lite om hur det fungerar?
~ Anneli ~
#19 Jag undrar precis samma
#21 Ja det var väll egentligen det tråden handlade om eller hur?
~ Anneli ~
#22 Stämmer bra det.
Men det är alltid intressant att få reda på andra saker också. Jag är mycket vetgirig
#23 Jo, och om det inte var för denna tråd skulle jag aldrig ha sett.
Jag undrar bara vad det kan betyda.
~ Anneli ~
Jag ser inget på första bilden, men på bild nr. 2 får jag ihop det till en liten glad smiley tja eller kanske en katt , har själv sett sådan här hemma fast det visade sig som gula små runda prickar som flög runt i rummet och då är det i det rummet där det innan huset byggde lär ha begåtts ett mord.
Förut i dag så såg jag när jag stod och lagade mat vid spisen och slängde ett öga in i det rummet, hajade jag till för jag såg en vit molnliknande skepnad som hastigt liksom gled förbi i dörröppningen och jag tänkte ja det är väl inte så konstigt med allt dom händer runt denna familjen.
Jag ser ofta sådana saker nu förtiden jag vet inte om det är någon från andra sidan som vill mej något eller om det är skyddguiderna som vi alla har runt omkring oss, men der något det gör jag i allafall.

Nu blev jag väldigt rädd!!!! För jag såg en gul prick en natt när jag vaknade och den gula pricken åkte i förnstret upp och ner och fösvann.
Har sett en molnliknande skepnad som åkte förbi vid gardiner i den resturang som min skola äter i. Det är lite mörkt där och gardinerna är mörkröda eller vinröda. Så det går inte att se igenom dem.
Har sett runda ljusfläckar i mitt rum oxå då jag har vaknat under några nätter.
Jag brukar aldrig vakna under nätterna!!!!
Det låter väldigt intressant alltihop.
Jag tycker mig oxå se en katt….Den ser "sur" ut, som katten Gustaf ungefär…
Jag vill inte var nån slags tråkig besserwisser, men orben i den första bilden är med största sannolikhet ett dammkorn som låg på eller flög förbi linsen vid fototillfället… Själva fenomet uppstår när ljusa objekt hamnar i oskärpa när man tar ett kort… Exempelvis ett dammkorn som träffas av en blixt… Se bifogad bild…
Mvh Joppo

#29 Som du sa det själv, ( jag var också en tråkig besserwisser), tills jag upptäckte skillnaden. Vi är också införstådda i allt vad dammkorn heter och att många av vita fläckar oftas är dammkorn.Men, i ett dammkorn ser du inga själar, men det gör du i en orb och i denna ser du själar.
Mvh Ann
Jag har som jag tidigare skrivit ALDRIG sett något i "orber" Kanske för att det justa kan ha varit damkorn. Men iallafall i den första här ser jag så klart och tydligt en katt. Det är flera som jag har visar den som ser att det är en katt, och då har jag inte sagt vad jag ser i den.
Ett damkorn kan inte röra sig.
Så det här kan inte vara ett damkorn.
~ Anneli ~