Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1172 ggr
pernillaa
0

Hur meditera???

Hej

Jag undrar hur man gör för att meditera?

Jag vill utveckla min mediala förmåga och har hört att Meditation är en viktig del.

Men hur gör man egentligen?

Kram kram

Ha en bra dag! // Pernilla

stina63
0

Hejsan Pernillaa

Meditera är så skönt man blir så lugn efteråt och får ny härlig energi. Hur man börjar meditera är att man lär sig slappna av tillsammans med en lugn musik eller en led röst som säger vad man ska göra.

Man sätter sig tillrätta eller ligger i sängen och blundar, Lyssnar till musiken. Det är en del av att meditera och brukar ta ca 10- 15 minuter- Men det finns mycket bra CD som man kan köpa som är led medition hur man ska göra,
En cd heter lär dig meditera, Och är en bra start om man inte kan det innan. Det bästa tycker jag är att man går i en cirkel. För då kan man sitta efteråt och prata om de man har upplevt,

Lycka till
Kram Tina

[Hellas]
0

Det enklaste är att börja med en vägledd meditationsskiva, det finns många att välja på i handeln och det kan dröja innan man hittar den skiva som passar den egna själen men mitt bästa tips på en bra skiva, både för nybörjare och för den som  har mediterat i flera år är med Iris Hall och "The Secret Garden".
Man lär sig hantera sina Chakran vilken är otroligt viktigt, man tränar sig i attt ta kontakt med sin guide och få kontakt med nära och kära.
Helt suverän och väldigt jordnära, inga konstigheter eller attt man måste sitta och lyssna koncentrerat i en timme *Ler* (skitjobbigt om man är ovan…och även van)

pernillaa
0

Tack så jättemycket för era svar.

Men har ni något tips på hur man kan göra själv väldigt enkelt?

Vad är den stora kärnan i Meditation? Alltså vad är det jag ska sträva efter att uppnå?

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

[Hellas]
0

Det finns en del övningar du kan läsa om här på forumet, se under gruppen Övningar