knackningar
Min morfar dog för lite mer en 1 månad sen. Han dog lungt hemma och nu bor mormor själv i huset. Så dom senaste nätterna har hon börjat höra knackningar mitt i natten. På olika tider. Det låter som knackninar av nån som vill komma in. Hon kan inte avgöra vart knackningarna kommer ifårn men det är endast 3 st knackningar sen slutar det. Det kan inte vara nån människa då det inte finns fotspår nånstans runt huset. Hon brukar även se på morgonen att köksluckorna till skåpen öppnar och stägs av sig själva. Kan nån se vem som är där och knackar? Skulle vara hemskt mkt till hjälp
Tack på förhand
Botakt
Kan vara din morfar….
hmmm,jag kan inte *se* om det är din morfar..det jag tycker verkar tala emot/gör mig lite tveksam efter vad du berättar,är om det var din morfar,..borde han ge sig tydligare till känna inför din mormor,tycker jag.inte smyga omkring,sådär..
antalet (3),betyder det något för dina morföräldrar ? jag har haft ett visst antal,som en signal med en kärlek (vi är bägge i livet)tex.handtryck. Är det vissa speciella lådor som öppnar sig,med koppling till morfar,innehållet ?
Vågar hon,tycker jag hon (eller du) kan fråga rakt ut i luften,vem o vad håller ..du på med ?
¿2 var det något som inte ..hann bli sagt..då ?
*beklagar din saknad-kramen*
penke

#2 I början såg min mormor morfar som en skepnad lite överallt. Sen har dom 3 döttrar (min mamma och hennes systrar) Men jag vet inte om det har nån betydelse eftersom det finns en bror med =D Jag skulle väl våga bara fråga ( är lite medial men behöde hjälp med detta =D) Jag vet inte om nått inte han bli gjort eller sagt. Det ända som har öppnats är kökslukor och lite så.
..till en del,kan ..gamla vibrationer,(bästa ord jag kommer på) sitta kvar.kanske som en skepnad eller ..,jag menar,om/när du går in i ett tomt rum, och riktigt känner olust eller att det hänger kvar skratt o glädje. Jag är ledsen att jag inte kan *se* åt dig..nog för jag skulle tro att det är en nära anhörig,som vill ..säga hej,eg. tror jag det är vanligare idag,i ett sekulärt land som tex. sverige,att många som nyss gått över,är så glatt överaskade,de vill verkligen visa de som är kvar,att ..livet fortsätter .
tre tog jag som ett exempel,OM det var något som mormor o morfar hade mellan sig,eller om det var en typisk knack från morfar och kökslådorna,om det var ..hans verktygslåda,typ eller annat av "hans" prylar,alt,hans favo-porslin jag menar,något som är kopplat till honom,eller deras relation.
Lita till din ..intuition *ler*
penke