En vit hund
Jag har tidigare fått en bild på en hund i vardagsrummet…en hund som inte finns i livet alltså. Bilden försvann och nu dök hunden upp på en ny bild i Jultider.
Om jag nu lägger in den undrar jag om fler kan se henne…för om det är någon av våra tidigare vita pudlar så har vi bara haft tikar.
Ni måste titta i rummet till höger där det grå valvet är på golvet till höger om den furuvita tv-bänken!
Jeremina!

ja jermina det är en pudel som söker er uppmärksamhet
kraaaaaaaaaam
Jag har fått veta av ett säkert medium att vår första pudel Millan som dog 1986 finns här men denna pudel liknar mer hennes dotter Mireille som vi fick ta ner 1992 då hon hade haft så många epilepsianfall.
Grejen är den att just där hon syns hade vi 1992 en soffa. Vi bodde inte här då utan det var vårt fritidshus. Den dagen 5 oktober 1992 när vi tagit ner henne for jag och gubben hit med dem två andra pudlarna vi hade för att hämta oss. Vi var lediga några dagar och var här och grät tillsammans. Vi satt många timmar just där hunden syns..tillfällighet eller?
Kramisar Jeremina!

nej det tror jag inte att det är en tillfällighet
hon strålar värme och sitter snällt och vaktar
Kram squaw
Hon ser glad och nöjd ut tycker jag
Vet du hur hon fick sitt namn? Min man gillar sångerskan Mireille Matieu, en liten kvinna som sjunger som Edit Piaf gjorde. En syster till henne fick namnet Marina efter bilen Morris Marina..vi har haft många hundkojor under åren (bilarna).
Han brukar ha dålig fantasi men där fick han till det då vår Millan fick valpar 1981.
Jag hoppas på fler sådana bilder nu 

nåt litet ljus ska oxå falla på de våra jermina
är helt övertyggad om att så blir det
Vad häftigt, jag ser också hunden 

jag kan ej se hunden var är den?
hej jeremina.
Visst ser jag en pudel där du beskriver men jag tycker mig även se en pudel till… till höger om lampan över tv,en. Eller?
Ser också junden. Tuff bild.
Det är kul att fler ser pudeln…om någon inte ser den kan ni zooma in..kram Jeremina!
Jag ser inte heller någon hund.
har ringat in där jag tycker mig se hundar.
Tack powderpuff….jag vet inte hur man ringar så vad glad jag blir när du hjälper mig..du är en av dem på ÖN som gör att jag vill vara kvar här….kvällskramar till dig från Jeremina 
Tack själv, Jeremina 
Jo, man får spara bilden på sina dator och sedan öppnar man ett ritprogram, typ paint. Sedan är det bara att rita och måla där du vill ha markerat på bilden
Tack själv, Jeremina 
Jo, man får spara bilden på sina dator och sedan öppnar man ett ritprogram, typ paint. Sedan är det bara att rita och måla där du vill ha markerat på bilden och s
Tack själv, Jeremina 
Jo, man får spara bilden på sina dator och sedan öppnar man ett ritprogram, typ paint. Sedan är det bara att rita och måla där du vill ha markerat på bilden och sedan
Tack själv, Jeremina 
Jo, man får spara bilden på sina dator och sedan öppnar man ett ritprogram, typ paint. Sedan är det bara att rita och måla där du vill ha markerat på bilden och sedan spara
Tack själv, Jeremina 
Jo, man får spara bilden på sina dator och sedan öppnar man ett ritprogram, typ paint. Sedan är det bara att rita och måla där du vill ha markerat på bilden och sedan spara den i
Nu spökar det nog riktigt här, skickade bara en gång och all text kom inte med 
Jaha, du vad är det som händer? Någon vill ha kontakt tror jag..
Ja, man vet aldrig
.
#14-18 Nu vet vi i alla fall hur man ritar och målar på bilder
hihi
På tal om huvudämnet av att se en hund, så ser jag inget mer än Arne Weise på Tv.n där 
Hej Jeremina!
Kunde först inte se någon hund och tycker mig inte göra det nu heller. Men efter att Powderpuff #12 ringat in kan jag se något i den högra ringen. Men tycker inte att det ser ut som en hund. Jag tycker mer att det ser ut som ett barn, men jag har ingen kunskap/ erfarenhet om detta ännu. Vilken av de två ringarna är det du ser en hund som du menade från början. Jag tycker att det är hemskt fascinerande och är nyfiken..
kramar Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#22 Vad bra. De blev det bra förklarat 
ve i fan vad som hände jag skickade det b ar 1 gång när jag skrivit färdig men ändå kom inte all text med…. det var väl ett "spöke" som satt vid sidan och tryckte många gånger på 2enter"…..
Hunden är till höger i ringen som powderpuff fixade åt mig….kram Jeremina!
Ser du ett barn? Vill du utveckla det är du snäll?
Jag ser också hunden :) Fast jag tyckte det mer liknade en schäfer :) Zoomade iof inte bilden, men häftig hur som helst :)
#27 och jag tyckte den var lite retriever-lik. Den sitter med öppen mun och tungan ute, på typiskt hund-vis.
#26 Ringen som är till höger som alla andra ser en hund, tycker jag att jag kan se ett barnansikte. Jag ser tydligt ögon och munnen. Men jag är helt grön på detta… så jag har ingen förklaring eller så. Tycker bara det är så häftigt.
kram Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Det kan var en Golden för våra käraste vänner ett gift par som bodde här i byn men nu har flyttat till Värmland hade flera goldentikar….Den senaste som levde längst var nästan vit medans de andra var just guldfärgade…den vita tiken hette Sofie.
Historien med henne är att hon skulle ev. ha avlivats av förre ägaren som var en tidigare arbetsgivare till mig när jag föreslog att detta par kanske kunde ta henne då dem redan hade 2 st men älskade just golden….först var dem bara hundvakt ibland med sedan tog dem över henne…
Jag hade ju ett finger med i spelet att hon fick det så bra och jag tror dem hade henne i 11 år och hon blev 16 år gammal…så gó 
Och detta par är dem bästa vänner man kan ha…
Jeremina som kommer skriva JS i fortsättningen istället som står för mitt alias och mitt rätta namn i det här livet Susanne! Kramisar…..
Ja jag ser då hundar i båda ringarna, för mig ser det ut som pudlar.
kram
Tyvärr ser jag inget på bilden men sen kan jag inte höger och vänster så jag blir förvirrad ^^

Jag ser en hund ^^ Den ser liten ut, och det ser ut som om att den sitter :)
Det ser ut som en pudel, var den trimmad (helt)
#31 #33 Kul att ni ser hunden för den syns så väl om man verkligen tittar men kan man förstora blir det bättre annars kan den som inte ser och vill se ta till förstoringsglas….
Det är nog en pudel för vi har haft flera vita pudlar och visst ser det ut som den sitter…
#32 längst in i rummet….rummet längst in vid sidan om det furuvita du ser, det är en tv-bänk för vi har en tv där med…jag menar inte den första tv:n i bilden…..där syns den bäst…prova att titta igen…
Nu ser även jag hunden längst till höger på bilden, och rätt så tydligt dessutom! 
Den andra hunden tror jag oxå att jag anar….Var det en liten hund?
hmm, mycket märkligt. När jag tittar på bilden igen så den nedersta ringen med hunden som ligger mitt på golvet tycker jag har ändrat utseende 
Jag kan inte se någon ting
Neeej, jag kan inte med bästa vilja i världen se någon hund trots många försök.
Vi har haft vita pudlar och det ser ut som en sådan, nu har vi en som är både aprikos och vit…..mitt äldsta barnbarn 6 år sa igår när jag frågade? Ser du hunden på bilden? Ja, farmor det är Molly!
Han har inte träffat dem andra hundarna som ju har dött…..så när han såg hunden trodde han att det var vår nuvarande pudel.
Hunden längs fram såg inte jag förrän någon av er på ÖN poängterade det. Man ser den om man står en bit från datorn tycker jag…..go kväll….Jeremina!
Har inte alls (vad jag vet) några mediala erfarenheter, men jag tycker fortfarande att vovven som JAG ser liknar en retriever. Inte vit heller utan mer gul (vanlig golden-färg)
Men som sagt, har inga tidigare erfarehetr av att se saker på foton, så ta det med en nypa salt.
#40 Okej..det kan vara svårt att se riktigt…..som sagt det kan ju vara grannens golden som dog för över ett år sedan..en hund är det i alla fall…..kram
Hej Jeremina! härlig bild som jag gick igång lite på 
Jag såg oxå hundarna i de områden powderpuff ringat in.
Jag tittade lite mer på bilden och då kom det upp en massa…två hästar (huvudena) en till hund och en katt.
Hunden (hon tror jag) fick jag en känsla av att livlighet, alltid på språng och så kom det bilder av hon hämtar något, en sten kanske, och släpper det framför fötterna med en uppfodrande lek med mig blick. Mycket pigg och glad.
Hästarna känns som att dom var mycket för varandra.
Katten ser jag ligger under möbeln.
Jag är ingen expert på detta utan endast en glad amatör! men ville dela med dig vad jag upplevde med bilden
det kändes lite spännande. Jag har ringat in där jag upplever att jag tar in.
Kram
Nu har kärringarna fått masspsykos. 
Gått igenom bilderna, men NEJ. Varken hästar, ungar, katter eller hundar. däremot en väldigt underhållande läsning. Tack för den.
#43 Jaha även du är salig på din tro, fast det du tror är att du impar. Den enda du impar på är ditt ego.
#43 Varsågod. Alltid trevligt att kunna roa…det bjuder jag på 
Kärring, masspsykos…hm…man brukar känna andra på sig själv sägs det
Något du kan känna igen kanske!?
Låt stackarn tala för sig själv!
Jag ser också hundarna:=)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#22 det är inte Arne… det är juh Björn Asplund
vem d nu kan vara???
Jag ser en hund….faktiskt
och nåt annat….
Den hund som vissa av er kan se på mattan, är den liten med stora runda ögon, eller hur tycker ni den ser ut?
Jag ser en liten rackare med såna kluriga små ögon!
Jag vill verkligen kunna se hunden/hundarna, men det går inte. Jag tittar och títtar tills tårarna rinner, men nejdå, inga hundar. Hur gör man ? Måste man vara medial för att se dom kanske ? Och det är jag då inte ett dugg.
Att det sitter en pudel där inne till höger vid tv-bänken är helt klart o tydligt tycker jag…och att den är vit, syns ju oxå….Fast den andra hunden som powderpuff har ringagt in ser jag inte lika klart, det kan vara mönstret på golvet som förvillar…
Men du har helt klart din pudel där, det är min åsikt iallafall….
Den har stora runda öron och små kluriga ögon alldeles riktigt..
Kan ni tänka er att det visst måste vara ganska sensationellt att en hund kommer på bild och man ser att det är en hund…bättre än mina runda Orber..fniss….
Eija…vännen du måste ställa dig en bit från datorn för att se den…så var det för mig…kram på er alla vänner! Jeremina 
Ja då är det nog den jag tycker mig ana!
Den ser nästan ut som en liten nalle på nåt vis…
Vilken ras var den?
Vi har bara haft pudlar förutom när jag var barn hade jag en svart dvärgsnauzer som hette Lilleman…..
han har kommit till mig när jag träffade min mentor en gång…
Kollade på dvärgsnauzer på nätet och fick då bl a fram denna lilla filur! Hunden som jag tycker mig se liknar denna i ansiktet men ser gladare ut…Färgen vet jag inte riktigt, ser bara ett litet ansikte.
Såg även en annan en som jag tyckte var mycket lik, men den hade solbrillor på sig! Brukade du spöka ut din lilla hund med brillor Jeremina? Isåfall kanske den såg ut såhär! Den jag ser har stora ögon, så den är faktiskt mer lik den här känner jag…
Då är det vår lilla Lisa som fick diabetes och blev blind över en natt
…hon var liten med stora, oklippta öron och runda pigga ögon och hennes ögon sa så mycket…..
Hon var så kul för hon var liten och ettrig men också go och glad ungefär som hennes matte…fniss….
Grabbarna våra brukade hålla på och spöka ut henne och hennes mamma som var en normalstor pudel medans Lisa var väldigt liten….
Ja, det kanske är hon! Vilken färg var hon?
När du säger normalstor pudel, menar du en mellanpudel då, och är det inte en pudel i den storleken som sitter där längst bort vid bänken?
Vid bänken är det en dvärgpudel som på gränsen är mellanpudel men Lisa var mindre än en dv.pudel och dem var vita båda två…..Dem ser kanske jämnstora ut båda två…som sagt den främre är ju svårare att se….
Nej, jag menar inte att dom ser jämnstora ut! Jag tänkte att kanske den bakre var mamman till den främre? Pudeln är ju mycket större än den framme på mattan, och hon syns ju hur bra som helst tycker jag!
Men, som sagt var, jag säger bara vad jag tycker mig se, har ingen som helst efarenhet av detta, och har aldrig varit med om det förr.
Mammi…jag tror också att det är mor och barn…då är det Millan längst in som dog 1986 redan och hennes dotter Mireille, hon dog 1992 som var väldigt lik Lisa i storlek och färg och form..kul att du vill kolla hur det ser ut…..
och vilka dem kan vara….Jeremina!
#54. Hunden på första bilden du la ut, så ser hunden ut som ligger mitt på golvet, som jag ser den 
#60 Då är det lilla Lisa som dog 2001….hon brukade ligga där och bredvid låg vår hankatt Puff som dog 2007. Honom brukar jag se men han har inte fastnat på bild…än i alla fall…..kram powderpuff…

Jeremina, jag sitter här med förstoringsglaset i högsta hugg!
powderpuff, vakul att vi ser i stort sett ser samma sak! 
#60 och #62
Det känns som om vi är andliga detektiver..vi tre..dem tre musketörerna….fniss..men egentligen är det ganska sensationellt och därför allvarligt med….
Vem som helst som håller på med foto kan få granska det och se att det är helt och hållet äkta….
Ibland ser man så tydligt men kan inte sätta ord på vad eller hur det ser ut men ser man en bild på det så är det glasklart.
Kram på er 
Kram tillbaka på er mina kära detektivkompisar!! 

jag tycker mig också se hunden i rummet. Dock ingen på mattan eller golvet och de andra platserna några har sett. Jag tycker däremot att det mer liknar en golden än en pudel men det är juh en ganska mörk bild (vid hunden) så det är svårt att säga :) Sen tycker jag att det ser ut som om den ligger stolt på golvet. cool bild!
Cool bild….Tack för det 
#69 iallafall tycker jag att det ser ut så.

Jag ser en nästan genomskinlig 'orb' på skåpet.

Nu ser jag helt plötsligt 4 st hundar!
Men 2 av dom ser ut som Schäfrar?
Tack för detta förtydligande…det uppskattar jag men nur många hundar blir det till slut…? 
Några schäfrar har aldrig jag haft men jag bor ju i ett hus som delvis är från början 1900-talet!!!
De får valpar 

Kram.
#73 varsegod! 

Jaha ,du! Här kom en kärring till som fått psykos, och även jag min tok, ser pudlar.
Då måste min sonson somär 6 år vara en kärring för när jag frågade om han såg en hund någonstans på bilden så pekade han på hunden och sa: Det är Molly…vår nu levande pudel heter Molly….
OMG jag ser hunden :O Fan va häftigt! :D
Visst är det häftigt…..hunden är ju på andra sidan men syns på kortet….så kul….nattkram Jeremina! 
#79 ja hur häftigt som helst :D Förut när jag kollat bilder har det typ varit "Jo men jag kaaaan nog få det till det om jag kollar såå" typ, nur vare "Shit, det sitter ju en pudel där!" så grymt coolt :D

hejhej!
spännande bild!
Hunden längst bak så att säga tycker jag liknar en mindre vit schäfer? Jag tycker inte den ser ut som en pudel…? ska kolla igen!*=)

Jeremina, kan du ta lite nya kort och se om det är lika många hundar på det. Kan ju var kul att se.
Varma kramar :)

jag ser nu en pudel som ligger på golvet innan det andra rummet "längst fram"=)
Powderpuff min vän…jag har tagit så lite kort ett tag men jag kan prova så får vi se….kramis 
ja,d et kan bli spännande om det blivit fler vovvsar 
Kramizar

Jag har tittat och tittat på detta foto, många gånger. Det jag sett är en vit "pudel" som sitter på första trappsteget till höger om tv:n. Men nu har förstoringsglaset kommit fram och då ser jag tydligt en schäfer också. Den sitter inne till höger, en bit in i den andra dörröppningen. Tack för tipset om förstorningsglaset! 
Eva

Coolt Ser den oxå , Gullig :)
Tycker inte ni att det är ganska sensationellt att jag fångat en hund eller möjligen flera på ett kort? Hundar från andra sidan….

Ibland är man på rätt ställe på rätt tid och med rätt kamra :) Hände samma sak med mig men fångade en bild på en människa som höll om mig och min syster på jul . :)
Härligt..vilken känsla va? 

Ja men blev lite rädd … :P
Verkligen härligt Jeremina….man skulle kanske prova o ta kort här med….för tänk om man får lilla Gizmo på fotot nu när han är på andra sidan….va glad jag skulle bli….
Prova Eija..absolut…kram 

Man ser verkligen att det är två Hundar !! Sjukt coolt ifall man kunde få se sina Djur oxå :P får gå omkring i huset med kamra ^^
Tycker jag också ser hundar på bilden, särkskillt där uppe till höger på bilden, den tycker jag syns rätt tydligt..

Det är en s k orb..en energi av något slag men inte damm i alla fall….
Men åhh vad tråkigt, jag kan inte se något… Lite kan jag se den dära "pudeln" i andra rummet läst bort… Men inte de andra?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det är den därinne som syns ordentligt dem andra är svåra att se…..så var lugn du! Kram Jeremina! 
#100 Har tittat lite extra noga nu och ser svagt ljusare fläck på golvet, är det också en hund?
Japp..Sweelin det är det….

#97 Jag ser en orb där ,en man i den ljusa delen , en kvinna till höger och ett litet barn nere till vänster.

Har ni inte hittat jycken ännu? Eller är det fler vovar på vift?
Jag har en rosa elefant som är försvunnen. Har någon sett den?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

#104 Abra kadabra så var du försvunnen !!!

Hehehe
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grupptrycker funkar tydligen. Så här ser bilden ut om man gör den lite ljusare. Inte sitter det nån hund där inte.
HAHA! Det första jag ser är hunden inne i andra rummet! Sorry gustafs! 
Samma här, Mammi 
Du kanske ska prova ett par glasögon eller förstoringsglas, Gustav 

Jag känner vibrationer från en aladåb.
Den finns i ett rött plastkärl placerat till vänster, i den undre delen av det stora skåpet till höger, bakom bordet.

Hunden i det mörka rumet är jätte gulig, liknar en goldon retveiler [vet ej ifall jag stavade rätt] :P
Jag ser 3 hundar och en konstig rund ring på skåpet och så ser jag nått skumt vit under skåpet , till höger
:)
Jag tycker att hunden längst bort liknar precis som #54# på den första bilden :) Men den ser ut att ha stå-öron? och den är nog mörk runt nos och munnen?

Oj, vad lång denna tråd blivit sedan jag kollade in den sist! Då såg jag ingen hund på bilden, men jag kände att jag ville kolla igen, och mycket riktigt… jag ser en vit pudel. Vad kul! :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag sitter här funderar i vilket tillstånd människor brukar se rosa elefanter?
Jeremina! 

Jadu det kan ju fundera på… Men jag försöker kolla efter den vita pudeln… E det den vita fläcken vid furubänken du menar?
Ser du inte hunden vid den fururvita bänken?

Mmm nu såg jag den.. Fick vrida lite på skrämen.. Men pudel…??
Jag tycker mer att det liknar en spets av något slag…Skall köar bilden i mitt bildbehandlingsprogram, förstora området och göra lite ljusare…
Aldebaran..jag tycker ju att det ser ut som en pudel då vi alltid haft pudlar men vi har haft grannar som var våra bästa vänner när dem bodde här och dem hade goldenretriever och en av dem var nästan vit….
?????
Jeremina…..jag ser ingen hund i bilden.
varför andra ser,men inte jag.
kram.

Golden kan jag kanske köpa…Vi får se vad som kommer fram…
Vad menar du kommer fram?

en förstoring och förbättring av bilden i p-shop… men det får vänta.. Moderkortet brände och datorn är på lagning veckan ut….