Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1190 ggr
Holkyklubbanloob
0

Vad tror ni medium

OM detta?

[Jeremina]
0

Obestämd

Holkyklubbanloob
0

VAD tror ni medium kan det ligga någon satanism bakom detta?

Kyrka pistolrånad i Stockholms innerstad

Schlagerstjärnan Gabriel Forss: Jag stod på scenen när det skedde

1 000 personer befann sig i Filadelfiakyrkan på Rörstrandsgatan i centrala Stockholm när två pistolbeväpnade rånare klev in.

- Personalen är chockad, det är nog ingen som förväntar sig att bli rånad i kyrkan, säger Björn Engström på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Larmet kom in till polisen klockan 19.51 på måndagskvällen.

Männen hade då slagit sönder receptionen och hotat personalen innan de flydde till fots med kontanter i byte.

- Två yngre män har varit inne vid receptionen och hotat personal med ett pistolliknande föremål, säger Björn Engström.

Grovt rån

Ännu är ingen gripen för dådet och polisen söker efter gärningsmännen.

Enligt uppgift till Aftonbladet fanns cirka 1 000 personer i kyrkan vid tidpunkten för brottet som rubriceras som grovt rån. Orsaken till att så mycket folk samlats i kyrkan var att det var säsongstart för körkursen "Du kan sjunga gospel" som leds av den kände körledaren Gabriel Forss.

- När jag stod på scenen skedde rånet. Men jag fick inte reda på det förrän efteråt. När jag höll på att avsluta kom en pastor in och berättade satt det skett ett rån.

I receptionen som rånades av de pitolbeväpnade männen satt Gabriel Forss kollegor från proffskören One Voice.

"Går in och rånar en kyrka det är inte klokt"

- Vi är väldigt nära vänner och det som hänt är helt fruktansvärt. Att man går in och rånar en kyrka det är inte klokt, säger Gabriel Forss.

Ingen person ska ha kommit fysiskt till skada vid rånet som efter vad Gabriel Forss hört utförts klumpigt.

- Det kändes som att det var ganska amatörmässigt. De kom in maskerade och uppträdde mycket nervöst. De kom inte över mycket pengar.

Frejzan
0

Det behöver inte vara satanister för det. Förmodligen var det några som tänkte att det måste vara mycket pengar i kassan för inträde när det är så mycket personer.

Frejzan
0

Det är tråkigt när det händer sånt här. Oavsett vart det är rån. Det blir så många drabbade.

Happyspirit
0

Varför tror du att de skulle vara satanister? Jag tror att tjuvarna blir mer och mer påhittiga bara. Det är klart det florerar mycket pengar i sådana sammanhang. Med så många människor.

Holkyklubbanloob
0

putt

CatarinaJ
0

Skulle det vara något speciellt för oss medium att uttala oss om ett rån i en kyrka? Jag förstår inte att du skriver "Vad tror ni medium".

Att det finns människor som inte vet vad som är ditt o mitt har väl alltid funnits Flört

[Hellas]
0

Konstig fråga, varför fråga just medium samt varför överhuvudtaget komma på tanken att det skulle kunna vara Satanister, jag håller med ovanstående, det troliga är att det är helt vanliga tjyvar

Holkyklubbanloob
0

Har fått det bekräftat nu att det var satanismn

[Hellas]
0

#9 Ja det finns väl tjuvar även i de leden kan jag tänka, jag fattar däremot fortfarande inte vad det har med mediumskapet att göra.

För min del struntar jag nog i vad tjuvar och mördare har för tro, det är samma skit vilket som.
Idag mördas de flesta människorna i krig och i Guds namn.

Holkyklubbanloob
0

10# Inshalla?

[Hellas]
0

#11 ObestämdObestämd

Lilj-an
0

#7 och #8

Holkyklubb..  ställde bara en fråga !!!!!

[Vargen-J]
0

#7-8 undrar (även vi andra) varför just medium skulle svara på om det var satanister i görningen. Det var nog det dom blev förundrade över, så ävenjag. Varför ska just medium svara på den frågan? Alla andra kan ju göra det också, även om dom är medium/mediala eller inte Glad

Inget illa menat, ville bara förtydliga lite =)

MVH

Lilj-an
0

#14 En fråga bara, som alla andra frågor som ställs till medium så kan jag inte förstå varför man reagerar på en fråga som denna.

Jag kan bara tänka mig att Holkyklubba inte menat nåt illa med frågan, bara var nyfiken om någon kände nåt.Oskyldig

MVH //

[Hellas]
0

Lilj-an, jag ställde också bara en fråga tillbaka till trådskaparen, "som alla andra frågor som ställs" det måste ju vara ok.
Det är ingen som påstår att Holklubba menar något illa men intressant är det varför just den här frågan ställs direkt till medium och ingen annan.

Jag förstår ännu mindre när jag bara får ett ord till mig "Inshalla?"

stina63
0

Jag har sökt på inshalla och fick fram att det betyder något med om gud vill,

CatarinaJ
0

#15 Jag ställde en fråga tillbaka till författaren av denna tråd då jag önskar veta varför just bara medium blir tillfrågade. Och det är väl ändå inte fel att ställa en motfråga?!

Lilj-an
0

#16 och "18

Jag förstod det som att #2 ville att något medium skulle känna av vem som gjorde rånet, annars förstår jag inte varför den var riktad till medium…

Och ställa en motfråga är aldrig fel …. Nej Nej .. kör hårt med frågor

Skäms på migSkäms

CatarinaJ
0

Skrattande  #19 Nej, nej skäms inte! Det tycker inte jag i alla fall!

Men kanske ska #2 föra sin talan, så blir det kanske glasklart vad som "önskas" Flört

TantAlma
0

# 16 Inshalla betyder om Gud vill som Stina 63 skrev.

koppling ska nog vara de till de som kallar sig rätt trogna muslimerna som dödar i Guds namn.. Till dit inlägg i #10

Men en rätt trogen muslim (även kallad mu´min)  dödar inte någon. Efter som det är förbjudet att döda och pracka på någon en religon. tro är något mellan Gud och människan.  

Hadjas lilla syster

Alma

[Hellas]
0

#21 Tack Tant Alma, då förstår jag lite bättre.

Vad fint det lät, "Tro är mellan Gud och människan".
Inte skrytsam eller påprackande utan ren såsom det bara är.