Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2213 ggr
Knny
0

Terrys bergsmeditation

Nogon som använt Terrys guidade bergsmeditation?

Vad upplever ni när dessa händer lyfter upp er från berget?

Själv upplever jag ett vitt tomt vakum utan känslor eller tankar.

[GunillaF]
0

När händerna lyfter upp mig från berget upplever jag väldigt olika, periodvis. Även min "färd" upp till bergets topp. Jag har kommit på att det speglar hur jag mår för tillfället.

Ofta bär mig händerna över landskap jag kan titta ner på. Ibland är det vassa, karga bergslandskap men oftast är det gröna sluttningar, ängar, sjöar och hav. Jag brukar komma till ställen där jag aldrig varit "på riktigt". Platser där det är en lugn och skön stämning. Jag känner mig alltid välkommen och efterlängtad och där brukar jag träffa på anhöriga som gått över. Det är spännande resor.

Knny
0

Det var fina upplevelser du har haft Glad

[GunillaF]
0

#0 Ett vitt tomt vakum….skriver du.

Det kanske är vad du behöver. Att få vila från alla tankar, impulser och andra intryck! Har du använt dig av Bergsmeditationen många gånger?

Knny
0

Jag har väl använt den en tiotal gånger Glad

[GunillaF]
0

Och upplevelsen är alltid densamma?

TantAlma
0

Vad kul att läsa det här, det låter som något man skulle prova.

SkrattandeAlma

Knny
0

Ingen mer som har nägon erfarenhet av Terrys bergsmeditation.
Puttar upp tråden.

carip
0

Jag går utbildningen hos Terry till bergsmeditationsledare. Vad du upplever är ju olika från gång till gång. Det är meningen att du ska komma i kontakt med ditt innersta jag. Men försöker man styra så kan det bli alldeles tomt - kanske du försöker för mycket. Prova igen och låt saker och ting bara ske.

Detta är nog den kraftfullaste meditationen som finns att hitta sitt rätta jag. Du skalar av lite för varje gång du gör den. Men försök inte styra utan bara låt det ske.

millam
0

Jag går alltid samma väg, möter samma k.ippor, dock klarar dem olika. Blir faktiskt lite otålig ibland när landskapet inte är tillräckligt bergit.

Men när jag lyfter, det är skönt, men samtidigt blir jag orolig för vad som händer om jag räkar somna då, vågar inte riktigt släppa taget. Fast det i och för sig präglar min natur också, jag skall alltid ha kontroll över saker o ting. Är dessutom rädd för höjder.

millam

mejasmatte
0

Vad är bergsmeditation?

[Hellas]
0

Jag gillar inte Bergsmeditationen så det är tur att det finns olika meditationer att välja på, allt efter personlighet, tycke och smak.
Det finns många olika, väldigt kraftfulla metoder, att hitta sitt JAG, det gäller bara att hitta rätt i djungeln.

Jag vet ju att det är otroligt många som har jättestor behållning av just den här meditationen så det är bara att gratulera.

Jane-Lyzell
0

#11 benägen att hålla med digSkrattande

För dem den fungerar lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"