Mamma Mia
Har alldeles nyss sett filmen på dvd. Den var skitbra, även om en del sjöng hellre än bra men den var lite smårolig och Abbas musik är ju egentligen helt otroligt bra.
Vilka kompositörer de är Björn och Benny alla låtar man hör gör så att man inte kan sitta still utan nynnar med (eller sjunger) och diggar med hela kroppen.
Skådespelarna var också jättebra fast Stellan var lite väl stel tyckte jag. Men han brukar väl mest spela skurk och inte casanova i sina filmer.
En klart sevärd film, jag har haft den hemma sedan november men inte kommit mig för att se den.
Jag kan tänka mig att den är ännu bättre på bio där ljudeffekterna blir helt annorlunda.
Ni som inte har sett den gå och se den eller hyr den, den som inte gillar musikaler behöver inte vara rädd, jag uppfattade den inte som vanlig musikal utan filmen var underhållande och riktigt bra.
Tatsu
Jag har också sett den. Den är bra.
Agneta i ABBA såg jag första gången 1971 på Myregården i Resele, utanför Sollefteå. Hon och en kille var på "turne´" i Sverige och besökte ungdomsgårdar och gjorde små framträdanden. Före Abba-tiden alltså.

Har oxå sett den tycker den va bra!

Jag har oxå sett den några gånger. Den är så där mysigt bra att man kommer på sig själv med att sitta och fånflina:)
Den är hur bra som helst ^^