Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1399 ggr
Eija
0

Varför händer allt...

Varför händer allt tråkigt hela tiden….nu har vi äntligen fått min bror till vila, minnesstunden var i ondags och allt var så vackert o fint….

Men igår natt föll min lilla omplacering omkull o verka helt slö o ha ont, sen spydde han lite grann, men han mådde inte bra alls….jag visste nästa säkert att han hade inte fått i sig något olämpligt, men han verka ha ont i magen samtidigt som han var väldigt vinglig när han gick….

Så idag har vi varit hela dagen på djursjukhuset, och det har tagits prover och röntgen, och det visa sig att min lilla kille hade njursten, med stenar i njuren, urinblåsan o röret…inte undra på att han hade ont….

Men sen fick vi oxå veta att han hade ett förstorat hjärta, som tryckte upp lungorna så hon sa att han hade lungödem med….att han har haft blåsljud på hjärtat det visste jag, men detta….

Så nu skall jag få veta om en vecka vad för sorts njursten han har, för den ena går att få bort via diet, men den andra måste opereras, och då kanske inte hjärtat klarar det….Gråter

Jag skall iallafall ge honom nu vätskedrivande medel, så att hjärtat kanske minskar av det….

Nu är det dystert, man kan verkligen undra varför det hela tiden skall hända saker som är jobbiga….det är så tung just nu….man är så ledsen…Gråter..

Visst jag vet, det blir bättre…..men herrejisses…ibland blir det bara för mycket…..

Måtte nu inte bara jag åka in på skrapningen den här månaden, för det skulle bli en till men under narkos…och jag som just nu igår hämta ut mina Kolmediciner, så att jag i lungn o ro skulle koncentrera mig på dom i två månader för att se om det blev bättre med mina lungor…och så händer detta med min lilla pojke….

Ge mig kraft….snälla……ni har ju gjort det när jag behövde det som bäst när min bror dog för en månad sen, och jag fixa det så galant alltihopa tack vare eran styrke power till mig….det vet jag med säkerhet….

Men nu är jag så nere igen….visst, jag vet att det kunde komma denna nedstämdhet efter begravningen, nu när allt var över, men så blev min lilla pojke så sjuk, och jag visste inte att det var så illa med lilla hjärtat hans oxå….

Var bara tvungen att skriva av mig lite granna….ni känns ju som en familj och jag ville berätta……

kram/Eija

[GunillaF]
0

Gumman, jag tänker på dig och hur "hopplöst" du verkar ha det. Men det är ju jättebra att du nu fått vara till vetrenären och jag antar att du fått någon medecin med dig hem. Det blir bra med allt ska du se!

Ta inte illa upp nu, men du vet väl hur det är med attraktionslagen. Det man går omkring och tänker på, det drar man till sig.

Försök att tänka tankar som:

Tack för att det gick bra för min omplacering.

Tack för att jag inte behövde in på skrapning.

Tack för att mina lungor är bättre.

Osv.

Jag vet det är svårt när man känner att allt rasar omkring en, men försök tänka positiva tankar.

Tusen kramar från mig! Glad

GunillaF

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack kära du, jag vet precis vad du menar, och jag är en person som brukar ta det kallt och tänka positivt….men då har jag inte varit så här sjuklig själv…och det tär så förbaskat på kroppen….för det är inte bara dessa krämpor….

för egentligen är jag ju sjukpensionär för en ryggskada som jag ådrog mig sen många år tillbaka, och den har ju blivit sämre o sämre såklar med åren…så nu har jag en sådan molande värk hela tiden i den oxå, och sådant brukar dra ner humöret….

Jag vet ju hur jag skall handskas med denna värk, men det har ju varit så jädrans mycket nu och man har fått flänga runt och grejat lite  för mycket så att man  har inte hunnit ta igen sig emellanåt…och sen denna jäkla snö som verkligen satt igång ryggen….har ju varit tvungen att skotta själv…oturligt nog…

Som du skriver så brukar jag alltid säga att det finns dom som har det värre…Men nu känns det lite tröstlöst att tänka så….och jag brukar tänka att det kunde ha varit värre….men inte just nu, springer som en tätting nu med och försöker att få den lilla att dricka o äta….men icke sa nicke….

fick i han sin värkmedicin iallafall med hjälp av korvpålägg….och imorgon skall jag hämta ut hans vätskedrivande medicin, för vi hann inte idag för apoteket hade stängt när vi äntligen var klara, värktabletterna fick han där….

Men tack snälla för att du peppar o bryr dig…här är min lilla bubbe

Kram

[GunillaF]
0

Godmorgon Eija!

Jag hoppas du fått sova något och vilat upp dig.

Jag förstår dig precis. Jag har också en rygg som jäklas med mig. Speciellt efter snöskottningen. Jag har lejt en kille som tar det värsta med en traktor iallafall. Det räcker för mig att skotta det som han inte kommer åt. Jag brukar ta två voltaren och lägga mig ett par timmar när jag känner att värken är på väg och det brukar räcka för det mesta.

Din vovve är snarlik min lilla Ester. Hon är en Tibitansk Tempelhund.

Här är en bild på henne sedan förra julen.

Ha en bra dag!

GunillaF

TantAlma
0

Styrke kramar och varma tankar till dig Eija.

Ta till dig Gunillas ord i inlägg 1 och skriv av dig så mycket du kan så stöttar vi dig genom din tuffa tid. Det är jätte svårt med positiva tankar och tacksamhet det vet jag. Men de funkar. Sen blir det lättare för varje gång när man tänker positivt genom svåra perioder.

Ju mer ledsen du blir desto mer värk får du i kroppen. 

Vi finns här för dig.

Med ljus och värme 

Alma

Marina2
0

Ja du Eija ibland tycker man verkligen att livet är orättvist.

Inte nog med din egen värk,men att sen ens djur har det.Det känns ibland övermäkligt. Förstår att du tycker detta känns jätte jobbigt.

Jag skickar massor av styrke kramar till er och värmande tankar.

Försök ändå att tänka positvit.

Kram/Marina

[Chakra]
0

Varm kram till Dig Eija och lilla söta vovven!

linhof
0

Kramar till eija o vovven

Jane-Lyzell
0

Jaa du Eija  buddisterna säger ju att vi lever i lidandets inkarnation - och är väll benägen att hålla med dem!

Det händer mycket nu för alla och det är bara att hålla i sig - självklart sänder jag healing till dig ikväll!

Kramisar Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0

#3, Vilken sötnos hon var, faktiskt så är hon väldigt lik min andra hund i ansiktet oxå…han är en blandning som har tibetanks terrier i sig, så därför har han lite av denna utseende…..den lilla som är sjuk nu han är en blandning av Cavaljer king charles, och någon sorts terrier….jag tackar dig återigen för dina ord o peppningar…

#4. Tack TantAlma, jag är så medveten om detta du skriver, men ändå är det så svårt att tänka så när det som nu har kommit så mycket på raken….Först brorsan som dog, och sen fick jag åka iväg o skära bort en knöl i pannan, sen vidare till gyn och göra en skrapning utan bedövning, och du anar inte vilken fruktansvärd smärta det var, och tala inte om efteråt, jag bara gick ut med hundar o tillbaka till sängen i 3 dagar….

Samtidigt så fick jag trösta min mamma per telefon så gott det gick och ordna med allt runt begravningen…nu blev det inte en jordfästning utan kremering o minneslund, men det var mycket sittande i telefon o ordna…ihopplock av musiken efter kontakt med de andra syskonen o mamma, och sen knåpa jag ner en berättelse om min bror som skulle framföras där på minnestunden….

Under denna period så fick då min andra bror en ny stroke, vilket självklart ställde till en enorm oro hos oss alla andra…återigen fick jag föröka medla o trösta mamma, ringa bror och kolla upp hur det var , oc h lugna mamma…han kunde däremot inte komma till minnestunden p g a att han var så dålig….så här finns det mycket oro, man är ju så rädd att mamma inte skall orka heller mer…hon är ju oxå så dålig med sitt hjärta…

Och medans allt detta händer så är jag iväg o kollar mina lungor som inte är friska sen min operation av hjärtat…plus att jag fick åka på en ny kontroll just för hjärtat och min diabetes som jag har dragit på mig med nu för ca ett halvår sen….svaret om lungorna kom just före minnestunden….och det visade sig vara Kol. så jag skulle börja med inhalator o testa i två månader…

Det var den jag börja med nu för att jag ville göra det först efter begravningscermonin, så att jag i lung o ro skulle koncentrera mig på det…då kommer detta med min lilla hund…samtidigt som jag fick besked oxå här innan begravningen att jag skulle iväg på en ny skrapning, fast då under narkos….inget som jag ville höra….och det skall ske nu någon gång i mars…sen vet jag ju att jag skall till mammografin den 30 mars…..så då måste ni ju förstå att jag har haft fullt upp…..och det har tärt på mig o kroppen….man är ju ingen ungdom mer, för då kunde det gå undan både i det ena o andra…

Så nu vill jag verkligen få se någon ljusning framöver, men det är svårt just nu när lillen är så sjuk o min oro är koncentrerad på honom just nu, han har inte ätit eller druckit vatten än idag, så snart måste jag hitta på något för att åtminstonde få i honom vatten…för det är ju viktigt att njurarna får arbeta…..

Jag är så tacksam för att du tänker o bryr dig om mig, du är en ängel….och jag vet hur väl du vill…men som du förstår så är det inte lätt att tänka i dom där banorna just nu….du får förlåta mig…

Jag tackar dig Marina2, chakra och linhof av hela mitt hjärta…

Ni alla berör mig så mycket och det känns så skönt att ha så fina vänner trots att man inte personligen har träffats…bara detta gör, att man känner sig inte så ensam i det hela….

kram o tack till er alla

Eija

Cristine
0

Men snälla Eija vad jag blir ledsen att höra om allt tråkigt som händer dej, kan bara instämma med Gunilla att trots det svåra tacka universum.Kanske det är bäst att du får skrapningen nu så är allt det svåra undanstökat. Jag sänder healing till dej och vovven i kväll när det är lungt här.

Kramar Cristine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Eija
0

Hej Cristine, jag är helt inne i samma banor, men det är så svårt att tänka så just nu….jag försöker så mycke jag kan, men kanske av alla era peppningar kan det vända till något  positivt….

Fast just nu skulle jag inte palla för mer, känns det som…då går jag nog in i väggen….fast jag vet att jag har förmågan att ladda mina batterier när dom har tatt helt slut….har ju råkat ut för det några ggr i mitt liv….är ju min egen psykolog, som jag brukar säga…eller snarare har jag starka hjälpare med mig kanske…..

Nu skall jag försöka att ge den lilla vatten igen, om så bara några droppar så är lite vunnet….fast idag har han varit med på en liten promenad och det käntes verkligen positivt, och sen så har han börjat att prata/knorra lite, då kom det en liten tår i ögat, för det är ett gott Tecken, för när han gör det är han på bra humör…..så ni ser, det händer saker här så fort ni skickar era goda tankar…..tack alla ni goa, jag blir så glad….

Kram/eija

mona43
0

Skickar nya krafter till er alla! och att allt vänder och ni får må bättre.

Styrkekramar Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[GunillaF]
0

Eija. Om du doppar ner din hand i vatten och håller den framför nosen på vovven så slickar han av den. Upprepa huuur många gånger som helst.

När livet känns som jäkligast och svart så brukar jag tänka att nu kan det bara gå åt ett håll och det är åt det bättre! Skrattande

Eija
0

# 8, Tack Jane, missa ditt inlägg….så det är så i den buddistiska tron…hmmm…ja där ser man…det är ju den tron jag tror på närmast om man nu har en tro….förutom då detta om att vi återföds o träffas igen osv…..men egentligen är det ju samma sak, vi återföds ju för att lära oss, och hur lär man sig, jo av lidandet…..

Jag tar allra ödmjukast emot din hjälp….tack snälla goa du…

#12, tack snälla mona….du är för go….kram på dig

#13, har gjort precis som du skriver..doppat fingrar i vatten o låtit honom slicka, och har full av hopp sträckt fram skålen med vatten…men nä…han vrider då bort huvudet…för så brukar det funka ibland…..men nu har jag rotat fram en sorts spruta som man fyller med vatten o trycker ut…så får se hur det går…

Kan meddela att lillen kom knallandes alldeles nyss självmant och ville ut via verandan….ett stor glädjande syn skall ni veta…förut har jag fått bära honom ut sen detta hände….jipppiiiii….nu kanske man inte skall ta ut glädjen i förskott, men jag är ju så glad för det här lilla….som är så stort ändå….

Tacka alla snälla ni, och en stor puss från Gizmo

[GunillaF]
0

#14 SkrattandeVad roligt! Ett framsteg att vilja gå ut!

Eija
0

#15, Ja verkligen….och nyss så studsa han fram….ja, faktiskt studsa….och ville leka lite….så nu är jag så glad för hans skull…så nu får man verkligen hoppas att det är rätt sorts njurstenar…så han blir av med dom …..

Nu ser man verkligen att han får hjälp av er…visserligen är det små ryck men ändå, just nu så gick han tillbaka till sin korg, och nu ligger han där o skakar igen, suck…men det kan ju hända att han fryser oxå för han vill gärna ligga nära elementet…

Men hur som helst det kommer små ryck från han som gör en glad…och självklart så måste det ju göra ont med dom där stenarna som vandrar där inne….

kram/Eija

Britt-Marie
0

Sänder varma kramar och tankar till dig och dina hundar och särskilt till den lilla som är sjuk. Hoppas liten kryar på sig.

Och så får du inte glömma och sköta om dig själv.

Kram/Britt-Marie

[Jeremina]
0

Lilla gumman…jag skickar allt jag kan och hoppas det ordnar sig..skönt att det gick bra med din brors minnesstund…jag sa ju att det skulle gå bra..kramar Jeremina Glad

ZorroR
0

Ska tänka på dig och din vovve! <3

Hoppas det löser sig!

KramKram

alexandra09
0

skickar dig massvis med kramar!  Håller tummarna för att din lille inte behöver operation!

Frejzan
0

Men vilken jobbig tid du har just nu. Du vet väl att det är som mörkast innan det ljusnar. Tror att det snart blir bättre både för dig o hundarna. Någon gång måste det ta slut med lidandet.

Jag ska sända på dig. Det är så roligt höra att det hjälper att vi skickar healing, tankar, kärlek osv. Tror att just djur är extra mottagliga för sånt. Dom är väl mer öppen än många av oss människor.

Som dom skriver här ovan så är det tankarna som styr oss. Det vi tänker får vi och därför kan du visualisera att din kropp är frisk, se hjärtat pumpa som det ska, se blodet rinna i ådrorna, se luften fylla dina friska lungor o skicka syre runt i alla celler du har. Fortsätt med alla organ o se att allt är friskt. Lika kan du göra med lilla vovven. Se framför dig att hans njurar, urinblåsa, hjärta är friskt. Du kan samtidigt föra dina händer över honom.

Vet att det är jobbigt att tänka sig frisk men kom ihåg att tankens makt är stor. Du behöver inte ta allt samtidigt och när du är som mest "nere" utan du kan ju börja i det lilla. Börja med vovven o när den är frisk igen kan du börja med dig själv.

Men det här kan inte utesluta medeciner o läkarkontakter utan ett komplement till det. Det du önskar kan du få.

Kram o lycka till.

Dinengel
0

Livet är jobbig ibland men tänk på efter regn kommer sol

Jag skickar dig ljus och healing och många styrkekrammar.

Kram Dinengel

Ayena
0

Jag skickar många kärleksfulla tankar till dig och din vovve.

Kram

nero
0

Många varma tankar o kramar till dig o lillkillen!

// Nero