Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 755 ggr
[GunillaF]
0

OT Vasaloppet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrattande Jag är så glad för min arbetskompis klarade Vasaloppet under 6 timmar idag.

Känner du någon som åker eller har åkt något tidigare år. Du kanske har åkt själv. Berätta.

[GunillaF]
0

Jag sade till honom vad hans sluttid skulle bli. Jag gissade fel på 1 min och 49 sek. Jag gräms…SkrattandeTungan ute

[GunillaF]
0

Nähä…det verkar inte vara några sportisar här.

Jag brukar säga som så att om man åker ett sånt lopp 1 gång är väl ok men att dom glömmer tills nästa år hur jobbigt det var och gör om det igen, det kan inte jag fatta! Foten i munnen

Magi-cat
0

Helt fantastiskt! Jag beundrar alla som klarar att åka skidor så långt, så snabbt och ändå klara livhanken - och göra om det kanske nästa år igen! FörvånadSkrattande

Nä, jag har då aldrig åkt själv, kommer inte att göra det, skulle aldrig falla mig in! (Har för stor självbevarelsedrift kanske….)

Men det var roligt att se på Tv….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katarinaj
0

Min äldste sons pappa åkte för ett par år sedan då han gjorde en Svensk klassiker och där ingår bla att köra Vasalopper, kommer inte i håg hur lång tid det tog, men han sa att han var så till slut att när det var lite nerförsbacke och det svängde, så var han så slut så han orkade inte svänga utan körde rakt ut i terrängen. Men han kom i mål och klarade sin Svenska klassiker.

[GunillaF]
0

#4 Strongt gjort.

Min jobbkompis smsade att han "är så gott som död" !Obestämd

Katarinaj
0

Ja det tyckte jag med. Man ska under ett år åka Vasaloppet, simma Vansbrosimmet 10 km ( tror jag ) och cykla Vättern runt och springa ett Maraton, så jag tyckte det var imponerande.

Bra gjort av din vän, också.

[GunillaF]
0

#6 Jaa vi är jättestolta över honom. Skrattande

Britt-Marie
0

Jag har aldrig åkt Vasaloppet själv. Men har en väninnas man som åkt flera gånger. Vet ej om han åkt i år. Det har jag glömt att fråga då vi pratats vid på telefon.

Vi har som tradition att gå upp tidigt göra i ordning frukost och sätta oss i rummet och titta på STARTEN i Vasaloppet och sedan följa det under dagen, men inte hela tiden. Jag tycker det är roligt då de intervjuar folk i vid de olika kontrollerna.

Vet att en granne här brukar åka med. Ja, det finns allt några härifrån vår by som brukar åka.

Att de orkar hela de 9 milen på skidor..