Jag har varit ett tag på facebook men nu avslutat mitt konto då jag fått en hel del negativ uppmärksamhet och känner mig inte trygg där….så övernaturligt där är ett avslutat kapitel för mig om några undrar vart jag har tagit vägen….
Här håller jag mig kvar med er mina vänner…kvällskram Jeremina! 
Kram.

Kan man avsluta något på facebook? Trodde dom ägde en när man väl lagt ut något där…?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Hur gjorde du då när du avslutade det? Har också hört att det inte går så jag har inte försökt avsluta mitt.
Kramizar.
Jag har också avslutat mitt facebook konto, men hur jag gjorde, ja det är en annan fråga, det kan jag inte säga faktiskt. Men avslutat är det i allafall enl. vänner jag hade där.
Jo, men visst går det!
Jag såg en inställning häromdagen där det stod avsluta konto på.
Ja jag funderar oxå på att avsluta det hela.. Har oxå för mej att jag läst någonstans inne på fb hur man gör. Jag sitter hellre här inne än på fb 
Det är en knapp för avaktivera ditt konto under inställningar på din profilsida….

Mm men det har ju var en jätte debatt om att facebook spara dina saker ändå..
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Jasså då kanske jag får sätta min son juristen på att fixa detta åt mamma…
#0, låter obehagligt detta som händer på facebook, skrev i en annan tråd här om just att man råkar ut för konstiga brev där….och att saker tydligen sätts igång utan att man vet det själv när man t ex svarar eller kommenterar inlägg där, verkar det som…
Fick typ se ett brev, där en vän till mig hade lagt ut en förfrågan som skulle svaras med "ja" eller "nej", på frågor som " om "mitt namn" strippa,
om "mitt namn" hade tagit betalt för sex.
om "mitt namn" hade stulit nycklar från någon.
Jag blev störtsur på vännen o fråga varför hon hade satt ut sådana där frågor, och fick då till svar att hon hade fått likadant och kommenterat dom och på det viset tydligen fört vidare detta på andra som hon hade som vänner på sin sida….hon hade inte en aning om att det kunde bli sådär…..mycket obehagligt tycker jag iallafall…
Japp Eija..det är hur dumt som helst och jag ville inte fortsätta..kan säga att min man inte varit speciellt glad över detta….
Men sen är jag inte helt glad över att finna att folk har länkat om mycket som jag skrivit här på Ön….jag har läst igenom vad som gäller men när t o m det finns en sida där någon släktforskat på mig…
Dem har fått fram min släktsida där Jeremina finns född 1883….den eller dem måste veta vem jag är och inte bara lite heller för en sådan lyckträff kan inte ens den mest synska människa få…
Jag är förbenad som min farmor uttryckte sig för att inte svära….ledsen och förödmjukad…..
Nu har jag gjort om inställningar på min sajt och endast inloggade på iFokus kan nu se den….
Kanske ändrar till endast vänner men då kanske det är dags att avluta även ifokuskontot….
Söndagskramar från Jeremina som nu ska ta en promenad med man och hund….

#8 ja…det har vart uppe i rätten…och FB förlorade! förr ägde de rättigheterna till allt du gjort där trots att man avslutade sitt konto…men nu gör de det inte längre 
(o jag tillhör fortfarande v.v.f.b
)
väl mött Linda
#12 ,låter verkligen jobbigt o obehagligt….usch!…
…man kan då undra vem som det är som är så intresserad av just dig…nä va läskigt….
Låter bra linhof…ska be sonen läsa vad domen blev i rätten. Vet du vilken rätt det var och om fb har överklagat? 
Ja nu har även jag tagit bort mitt konto 
Vilken fin vinterbild Jeramina 

jeremina…
inte den blekaste….läste det i tidningen… man ska kke inte tro på allt man läser i media men det här kändes bra
ska ja vara ärlig så tror jag inte det är helt klart än…kan mycke väl tänka mej att FB överklagade…. 
Grann vinterbild du lagt in 
#15 Alla dina inlägg i gruppen är i alla fall borta Jeremina!
Kram
Är kvar på fb men det är för att min ena dotter har sitt fotoalbum där så det är enda sättet att kolla hennes kort från resor o så. Men håller med om att det är otroligt mycket som kommer upp till rutan om förfrågningar. Just nu har jag 2 vänförslag, 18 andra förfrågningar och 1 förfrågan från what kind of animal. Någon gång har jag klickat upp en förfrågan o så småningom kommer man till att man ska skriva telenr. Då hoppar jag av. Jätterädd att det kommer något tok då. Stog något om att det kostar si o så mycket per dag o man får spela något på mobilen. Jättekonstigt.
Har heller inte varit med o skrivit i diskussionerna där annat än en presentation. Känns inte så aktuellt för mig, är mycket heldre här… som Ferdinand säger.
Jag är en sån som inte hakar på trender. Sånt som alla andra gör har alltid gjort mig skeptisk och jag brukar få rätt i slutänden. Och tack och lov har jag aldrig känt mig lockad till facebook. Bara att det är amerikanskt gör att jag drar öronen åt mig. De är ju inte kända för att vara humanister precis. Där ler girigheten som mest. Det tråkiga med sådana forum är att man nog lätt blir utlämnad åt människor som inte drar sig för att skada andra eller tror att de känner dig och lyckas krypa innanför skinnet på dig. Skönt att du kunde avsluta kontot Jeremina
Kram Åsa
Tack allihopa…jag känner att jag gjort rätt och jag gör nog som Ferdinand…sitter under korkeken eller ÖN..fniss Frejzan 
Åsa..jag är nog som du och tycker att jag vill inte haka på trender heller..vill inte läsa på fb eller msn vad min son eller hans vänner diskuterar t ex….
Kramisar på er Jeremina! 
#12 NEJ, du får inte avsluta ditt iFokus konto. hade saknat alla dina inlägg
Kramizar