Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1326 ggr
ellie84
0

'spökar' tips/råd?

hej! letar runt efter någon/något att få hjälp av… både jag och min kille upplever att det 'spökar' hemma, mycket utav det rent obehagligt… bla har vi båda känt hur någon (båda känner av att det varit/är en man) kryper ner o lägger sig brevid oss (när vi varit ensamma i sängen, alltså antingen han eller jag) nu i veckan blev jag inte insläppt i lägenheten (ena låset var som låst inifrån, därför undrar om det är jag som börjar bli konstig?) och samma dag satte två spisplattor på sig själva på femman o sexan. kan garantera att de varit avstängda då jag packat upp varor på spisen o visat min kille att hur jag än gnuggar magen mot spisen (brukar stå i alla fall 1-2dm ifrån men i alla fall) så kan jag omöjligt satt på den, o skulle heller inte laga mat förrän om flera timmar senare, så kan inte satt på själv heller, var även 'fel' plattor för matlagning… en natt när vi var ganska nyinflyttade rasade en stor glastavla i golvet, glas över hela vardagsrummet.. värst när man är ensam hemma, mycket oförklarliga ljud, känner sig iakktagen som om någon är precis bakom axeln. en dag fick jag inte komma ut ur klädkammaren, dörren hade glidit igen o var precis som om någon stod utanför o tryckte på, krävdes flera försök innan jag kom ut…upplever som sagt att den är en man, medelålders? kan inte komma på någon avliden släkting osv… har inte rikigt vågat fråga honom nåt, e lite orolig för vad osm kan hända… men jag har sedan jag var barn ofta kunnat märka eller känna av 'konstiga' saker… (tyvärr så hade jag o vännerna även någon period av 'anden i glaset' ångrar dem gångerna verkligen…) som sagt tips? vad kan jag vänta mig om jag skulle fråga mannen, kan något gå fel? mvh ellie

beliivelove
0

Hej lilla du .. Jag tror det känns som en man . för mig också ..

Det finns saker du kan göra tex ,, ringa till en , vad heter dem , Hjärnsläpp nu igen en sak du också kan göra du sätter dig med din pojkvän där det är mäst aktivitet, eller så du tänder ett ljus ett stort vitt ljus, du säger är det någon där, isånnafall kan du lämmna oss ifred vi har inte gjort dig något, eller något sådant om d¨å inte det hjälper får du ringa till en medie :)

[Pirkkolino]
0

#0 Från avståndet säger jag ingenting vad ni har hemma. Men däremot säger jag till dig. Att lita på vad ni har upplevt. Jag har erfarenhet av liknande händelser i mitt hem. Värmefläckt satte sig på "själva" o brinnande värmeljus vände sig uppochner o yttedörren har varit olåst, trots att jag hade låst den o.s.v. De är händelser, liksom er spis, vilka kan få allvarliga konsekvenser. Ta händelser på allvar. Om ni inte klarar själv få kontakt med anden, andar, som vill uppmärksamhet, ta kontakt med någon seriöst medium. Men, tvivla inte din egen förstånd. Detta händer på riktigt. Kram. Pirkkolino

Cristine
0

Ni bör nog ta dit någon som rensar åt er, särskilt om plattor sätts på och ni har sällskap i sängen. Det ska finnas en lista med medium här på sajten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ellie84
0

hej! tack för svaren : ) ska se om jag hittar den där listan : )

så tråkigt bara när man möter folk som är skeptiska o tror man e lite koko, eller de som liksom hånar en o är sarkastiska ('kom igen, berätta nu, berätta fö honom/henne vad som händer hos er' med ett stort elakt flin)

har ju aldrig liksom försökt känna av nån tidigare, så känner mig osäker på om jag 'manar fram' något medvetet eller om det är riktigt?

Men upplever i alla fall en lång man, omkring 40 (44 har satt sig nånstans i bakhuvet) ljus, känns påträngade, retsam, ungdomlig också liksom. han känns i nästan alla rum, men går jag in i badrummet o stänger (annars känner jag att han står i glipan) så får jag vara ifred, men kan ändå känna hur han väntar utanför, nästan som om han försökt komma in men insett att han inte kommer in i badrummet, nästan som om han står o kikar i ett nyckelhål eller verkligen fokuserar för att komma in/att se (inget nyckelhål i dörren men känslan). men han pockar mycket på uppmärksamheten, sitter jag vid datorn tex så kan jag nästan se hans ansikte uppkört bara centimeter från mitt (mentalt inte visuellt) som sagt, retfull hela tiden, 'hallå, här e jag. hallå titta på mig'.

men som sagt, är lite rädd för att själv 'fråga' vad han vill, att jag kanske gör något fel, därför försöker vi just nu bara ignorera honom…

ZorroR
0

Säg till honom att sluta, det är inte roligt. Du gillar det inte och om han fortsätter får han inte vara där länger! (även om dui inte bestämmer det.. men man kan försöka?) Jag försökte, men likt föbannat står det en gubbe i hallen -.-'

/ Sara 13 år

SilvianLuna
0

#2 Låter lite läskigt det där med att värmeljusen vände sig upp och ner. Var med om något liknande för några år sedan.

Jag hade under den tiden haft värmeljus på ett silvefat på nattduksbordet. Jag hade råkat somna ifrån dem när de brann och efter några timmar väcks jag av ett ryck och ser att någon har blåst ut ljusen för stearin fanns det gott om kvar i formen. Jag frågade förstås alla där hemma om de hade varit in i rummet och blåst ut dem. Och alla sa de nej och såg fundersamma på mig.

Ännu idag går jag och grubblar på vem som hade släckt ljusen när jag själv hade glömt det.

Det känns rätt konstigt att tänka att jag själv skulle ha blåst ut dem i sömnen.

[Pirkkolino]
0

#6 Jag har en bild här längre tillbaka i en tråd av ljustaken var värmeljuset låg.

Du hade säkert också någon som blåste av lågan under tiden när du sov.

Jag var vaken och kände direkt vars ande-energi var hos mig som så skickligt vände formen upp och ner smällt parafin i.

Lita på din egen känsla, vad som än händer. Kram.

[Caroline92]
0

#6 en skyddsängel som tyckte det såg lite farligt ut? :)

[Jeremina]
0

Jag håller med Cristine…skaffa hjälp…Flört Lycka till!

SilvianLuna
0

#7 Ja, förmodlingen. Jag har mina aningar på en viss andehjälpare som jag har haft med mig  i många årFlört

SilvianLuna
0

#8 Ja, det tror jag. :)