Tala med djur
Det är första gången jag hittade hit, wow säger jag bara. Är djupt fasionerad!
Såg tråden om att tala med djur, jag har själv tre djur jag undrar över. Främst mina två hästar som jag har mycket frågetäcken om och inte riktigt förstår.
Tack på förhand!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

jätte intressant det där att tala med djur.Jag har själv hästar och hund också.Men upplever nog det lättare att prata med hästarna än hunden faktiskt.

#5 Ja verkligen! Har aldrig riktigt trott på det, aldrig varit med om att läsa/prata om/med folk som kan det. Men nu när jag läst här är jag SÅ fasionerad av det! Kan helt enkelt inte släppa det
Vilka fina djur du har….jag känner ängslighet hos hästen på första bilden och hunden är en riktig kramis, eller hur? Kramisar Jeremina "som har tre kattor, en hund och 24 höns…" 

#7 Tack, så mycket! :)
Kramis, ja det stämmer ;) Haha, han ligger just nu i mammas knä nere i soffan och kollar på tv 
Pm:a mig om du vill, mer privat med frågor och svar kan vara bra ibland…kramis 
Jag kanske inte kan prata med djur men däremot kan jag få deras tankar i huvudet (man brukar få bilder då de försöker säga något)
ibland har de svarat på frågor som jag ställt dem
men för min del är den förmågan väldigt liten, måste stort sett ha djuret i knät eller mittemot mig
men som jermina skrev om hunden så känner jag exakt samma sak, kramig och kelsjuk, men det är något mer som jag inte kan sätta fingret på som hunden sänder ut
men som sagt så är den förmågan väldigt liten på mig, men däremot har jag en annan förmåga med djur o det är att de blir väldigt avslappnande i min närvaro (de flesta iallafall)
Vi har haft hem en kvinna som "pratat" med våra hundar, det var otroligt intressant.
Det stämde mycket på personligheten som hon beskrev dem och några av deras äventyr kom också upp.
Samt att den äldre hunden saknade vår katt som varit borta några år nu. Hon beskrev katten i minsta detalj,De var uppvuxna tillsammans och katten bestämde över vår hund.
Vi var mest nyfiken på hur de trivdes och om den gamla hunden hade ont någonstans.
Jag blev väldigt imponerad i alla fall.
Va spännande. Skulle vara kul om nån kunde försöka "prata" med mina katter. Svårt att veta vad djuren säger ibland :)

#11 Så häftigt! Jag funderar på att ta ut en till att prata med mina hästar, vet tyvärr mycket lite om min ena..
Vi fick berätta vad de heter och vilka frågor vi hade till dem.
Sedan mediterade hon och fick kontakt med en hund i taget. Det tog mer än 30 min/ hund,och hon skrev ner vad som kom fram.
Hon beskrev även känslor och saker hos hunden som denna kvinna omöjligt kan veta om i förväg. Bla om att den är orolig för lillmatte och han är bekymrad för henne (hon har mått dåligt psykiskt).
Sedan talade han om varför han är rädd för åskan, den slog ner i närheten för väldigt många år sedan och det small till inne i huset det kom han ihåg.
Hon beskrev ett ställe dit vi brukar fara och bada hela familjen, det beskrev hon perfekt, vi måste åka båt till den stranden. Det var tydligen hans favorit ställe som han var mest lycklig på.
Och det har alltid synts för han blir valp igen när vi kommer dit.
Även den yngre hundens sätt beskrev hon jättebra, hon berättade ända från stället de föddes på och när vi hämtade dem allt stämde.
Väldigt roligt var det och intressant , vi fick reda på många saker som de inte kan svara oss direkt på.