Märkligt under meditation
Hej allihop!
Det är så roligt med er, för ni vet så mycket om saker som ingen annan har kunnat svara på. Därför fortsätter jag min utfrågning. *skratt*
Sedan någon månad tillbaka har det börjat inträffa att min kropp ofrivilligen rör på sig under Meditation. Det hela startade med huvudet som plötsligt av sig självt (som jag upplever det) gick från sida till sida, stannade till några sekunder och sedan gjorde samma mönster igen.
Detta fortskred under alla mina kommande meditationer. Det var absolut inte obehagligt, bara märkligt.
Sedan började jag lägga mig ner och meditera, eftersom jag har märkt att det funkar bättre för mig med avslappningen.
Då rörde fötterna på sig, på samma sätt som huvudet gjorde tidigare.
Idag rör sig hela kroppen. Inte från meditationsstart, men det verkar som att det oftast kommer när jag är som djupast inne i meditationen.
Det känns som att jag vibrerar inombords och detta får till följd att armar, fingrar, huvud, fötter, ben börjar skaka.
Det är fortfarande inte alls obehagligt.
Men vad är det? 
Kram!
Jag brukar känna liknande, men att min kropp gungar.
hmm kanske den inre "kroppen" vill ut och flyga?
U R us
Japp…jag har både vibrationer och gungningar…..
Min dotter berättade något liknade för mig att det händer henne i bland. Hon är 8 år.. Men hennes känsla var att först började pirra långt inne i henne, sen känns det som huvudet vill kasta sig upp och ner och åt sidan sen börjar fötterna röra sig och benen göra masken. (Som hon kallade det) Fast hon ligger ner och slappnar av.
Jag tror också kroppen vill ut och flyga.

# 4
Tack, det är härligt att höra att mina upplevelser är desamma som ett öppet barns. Underbart!
Kram