Känslor/Förkylning...
Jag var och spådde mig för ett par veckor sen, jag var lite förkyld och hon sa att förkylningar beror på känslor man inte gör nåt åt.
Jag har tidigare varit hos medium, som sa att om jag inte pratar om min sorg så sätter det sig på halsen ofta.
Är det nån som vet mer om allt detta?
Stress vet väl de flesta att det sätter sig i magen…men om jag har ofta/alltid ont i ryggen då? Huvudet? Knän? mm…?
Alla psykiska saker man inte gör sig av med sätter sig alltså fysiskt…men vad står för vad?
Har ofta undrat, men faktiskt inte tänkt så långt på att någon/några härinne faktiskt vet.
Kanske finns det en bok om detta? Hoppas någon vet iallafall…
Ha det bra!
Kan rekommendera en bok som heter Kroppen talar till dig av Lise Bourbeau - Den kompletta guiden till orsakerna bakom sjukdomar
#0 Jag håller med #1 Det finns böcker som handlar om bla. såkallade psykosomatiska sjukdomar. Det finns böcker som handlar även om att vår tidigare liv, eller flera liv, är orsaker på många sjukdomar vad vi har här i livet.
Jag själv har tänkt mkt om saken. Allting är värt att fundera. Personligen har jag kommit på, att mina allergier är förknippade hur jag mår psykist. Jag "forskar" själv även mina tidigare liv under tillståndet som liknar nära på självhypnos. Har fått intresanta minnesbilder vad jag lägger ihop som en pussel. Jag har mkt kvar att "forska". Men, psyket och kroppen samarbetar. Den saken är jag helt säker på.
Ville berätta om det finns någon som vill tänka på saken. Ha det bra. Kram.
Tack båda 2!
Jag har nog inte kopplat riktigt förut?!
Har på nåt sätt inte fattat att man kanske kan få hjärtproblem pga något i ett tidigare liv, har bara utgått från att har man kanske en knöl på foten som stör (tex) kan det vara ett minne från ett sår i ett tidigare liv.
Nu känner jag mig nästan dum…det måste juh självklart vara så!?
Sjukdomar är kanske oxå minnen…låter iallafall logiskt när jag faktiskt tänker efter.
Vilken AHA-upplevelse jag fick nu…härligt, såna är bra att få!
Jag ska köpa den boken…absolut.
Åter igen…Tack!
Det är bara roligt att kunna ge lite tips som kan hjälpa andra. Det är bara litet bevis, att hur mkt vi människor behöver varandra. Livets mening är, att vi ställer upp för varandra, i tur och ordning. Och, olika kunskap och allt hjälp, är i slutändan, lika värda.