Ayurveda.
Känner ni till den? Healing på indiskt vis. Skulle vara roligt att få höra lite om den.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ayurveda är ingen healingmedtod, ordet betyder ungefär kunskap om livet och är en form av läkekonst. Inne på Alternativ Behandlingar hittar du mer om det 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Min favorit-alternativ-medicin
!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ok, jag var intereserad av att få veta mera och då hittade jag det under indisk healing. Men det är en bok de annonserar.
Ayurveda är konsten att aldrig bli sjuk, att återställa och bevara kroppens helhet och harmoni.
Författaren till denna bok om den indiska ayurvedahealingen och dess historia är Scott Gerson, läkare och forskare om ayurveda i USA.
Hej Hoppfull
Hur använder du metoden på för sätt?

Oj, jag använder den inte själv eftersom den är enorm och uråldrig och det krävs massor av studier för att få kunskap (vilket jag inte har). Jag har inte heller gått till en ayurvediskt kunnig för att få rådgivning. Men jag har läst en hel massa om ayurveda och vet vilka fantastiska resultat den har.
Ayurveda är en helhetsmetod där det ingår såväl mediciner (örter), som fysiska behandlingar av olika sorter, yoga för din kroppstyp och din problematik och att äta rätt utifrån just dig och dina problem.
Du kan börja med att göra en doshatest t.ex. här
Men det finns olika sådana man kan göra om man är nyfiken, så bara googla på ayurveda, dosha osv så hittar du massor av info. Även inne hos oss på Alternativ Behandlingar iFokus finns det lite info här är en länk.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack, ska bli intressant att läsa allt, i kväll ska jag ta mej tid.