Två katter
Jag hade två katter i lägenheten igår. Märkte i förrgår också vid några tillfällen men trodde att jag sett och hört fel. Men nu är jag övertygad.
För någon vecka sedan fick jag se en svartvit katt som snabbt sprang längs väggen och bakom soffan. Efter ett ögonblick så fick jag se en boll av svart och vit energi som stod en stund i luften vid dörren till vardagsrummet där jag sitter vid datorn. Jag tänkte då på att detta kunde ju vara min förra katt, och undrade varför hon kom. Men nu vet jag. Hon är här för att hämta Trixi, att följa med henne så att hon inte blir ensam när hon kommer över. Och så är mina älskade katter tillsammans för att vänta på mig den dagen jag kommer.
Katten pratade med mig väldigt mycket i gårkväll, hon är en pratande katt. Jag har helt övertygad om att hon vet vad som ska ske. Hon verkar så lugn nu. Innan om dagarna har hon gått omkring som en osalig ande, hon har väntat på Pussi.
Jag var väldigt ledsen igår och grät mycket, men det var ändå skönt att jag fattade beslutet. Jag har egentligen vetat detta hela veckan.
Men det känns tryggt och helt fantastiskt att gamla katten kommer hit för att hämta Trixi. Man blir rörd 
//Kram
Åh, blir så ledsen när djur ska gå över, tänker på den dagen när min kille(katt) ska över.
Men är tiden kommen så är den. Jag läste dina inlägg igår och grät, kunde inte ens kommentera.
Känner så med dig, tänker ljusa helande tankar om er och varma kramar till dig.
Kram cilla.
Jag känner med dig, usch det är jobbigt att vara med om. Många tröstande kramar får du av mig.
U R us
Blev rörd över din berättelse. Förstår att det känns ledsamt och tungt,men så fint att den gamla katten kom.Fint också att Trixi pratade med dig. Djur är kloka och vet nog vad som ska ske.
Kramar till dig/er.
Marina
Tack så mycket. Ja det är väldigt jobbigt när man ska ta adjö av sina små pälsklingar.
Men vi har haft en mycket bra tid tilsammans hon och jag och jag är väldigt tacksam för att jag fick ta hand om henne när hon var fem år och blev "över" vid en skilsmässa. Nu har vi fått mer än tio år tillsammans och jag har fått mycket kattkärlek och fått ge mycket kärlek tillbaka.
Så fint Gunilla….jag blir såå glad av sådana berättelser..visst hjälpte det dig i denna svåra stund? 
Jodå. Och i morse när jag var på väg till taxin så tyckte jag att jag hade gamle katten med mig, att hon gick sidan om mig.
Det var ett mycket vackert avsked, ett vackert minne att få med sig. Tänk att där kunde finnas så mycket kärlek i en sådan liten katt.
Men det har varit en tuff dag, mycket tuff.
Kram
Nattiskramar till dig Gunilla från Jeremina!