stresshantering.
Så minskar du stressen!
släpp Kontrollen
Lämna över ansvar till personer i din omgivning och strunta i att kontrollera om det blir gjort! Många av oss är livrädda för att släppa kontrollen, men kontroll är ofta en illusion. Litar du på att folk i din omgivning tar eget ansvar är chanserna större att allt fungerar. Tänk också på att inte kräva att allt blir gjort på ditt sätt.
Säg nej
Ingen tycker sämre om dig för att du tänker på dig själv ibland. Många säger ja till allt, närmast reflexmässigt. Då kan det vara bra att börja träna på att säga nej genom att be om betänketid.
Ta tag i problemen med en gång
Gå inte och vänta på att allt ska bli bättre sen. Många lurar sig själva med att bara man blir klar med det man håller på med just nu så blir allt bättre. Snart förstår nog parterna att han/hon måste hjälpa till mer och chefen blir säkert snällare. Ser man tillbaka några år upptäcker man oftast att så där har man alltid tänkt.
Våga Misslyckas
Världen går inte under om du kommer för sent till mötet, glömmer posta det där brevet just idag eller inte kommer iväg på ungarnas fotbollsträning. Med lite perspektiv på tillvaron upptäcker de flesta att allt det där man stressar för egentligen är ganska betydelselöst.
Ta dig tid till avkoppling
Kroppen måste varva ner mellan stresstopparna för att inte bli sjuk. Avsätt några minuter då och då till att bara andas och samla kraft. På så sätt sänker du anspänningen i kroppen och får lättare att klara ett högt tempo mellan varven.
Planera med måtta
Hur duktig man än är på att strukturera upp dagen så händer det alltid något oförutsett. Räkna med det och skriv inte för många punkter på att göra listan.
Ät, sov och motionera
Utan mat och sömn försvinner snart all kraft och glöm inte att kroppen är byggd för att röra på sig.
Jag läste det i en tidning Jag tycker att det är bra var tycker ni. Kanske kan vi lära oss något av det Ha det gott vi hörs
Red-Lady tack. Det var intresant läsning, som man kan ta åt sig.
Lena.P är jag i verkliga livet.

#1#
Det är sant det med chik. Man kanske skull försöka tänka så .
Det kan bli lättare att leva då Och man kan hålla sams med alla.
Byt ut Jag måste och jag borde. till jag får…. (Jamie Lee Curtis)
tex. jag måste städa idag. Nej jag får städa jag måste inte…..
Alma