Drömtydningshjälp!.....
Hade en helskum dröm precis innan jag vaknade imorse,tänkte någon kanske kan hjälpa mig att förstå innerbörden?
Hörde en röst(som verkade vara min egen)som sa att:man kallar det för moder jord o fader himmelen,men allt är egentligen moder jord o moder himmelen då allt är kvinnligt,..jag befann mig i universum o verkade vara en del av det,o jag såg som en rosafärgad "platt" virvel lika stor som en planet(svårt att beskriva)som svävade sakta o var som en del av "det oändliga"….sedan vaknade jag….har inte läst om "moder jord el liknande o heller inte sett något om sådant på tv el ens sett någon rymdfilm,så det kan alltså inte bero på att jag blivit påverkad utifrån…???
någon som kan försöka hjälpa mig att förstå om det ev skulle betyda något?
ja tror att det rörde sig om ett meddelande från någon…begrunda orden.det är så som indianerna tror, det med moder jord och fader himmel. någon vill säga att allt hör ihop och är ett…så förstår jag det. men …ta en stund och begrunda eller meditera på detta. tror inte man kan tolka detta som brukligt.
U R us
Din guide eller ditt högre Jag.. (tror jag) ville nog säga att allting är kärlek, rosa betyder kärlek, (är det inte rosa färg i hjärchakrat?) och virvlen..evighet? och att allt som existerar är ett och att det är kärleken som håller det eviga livshjulet i universum uppe och flödande.Och att du ska veta att du är ett med universum och kärleken, du är älskad …
U R us

Hej Anica, jag tror (jag arbetar med drömtydning) att det bara rör sig om, antingen att ditt undermedvetna vill göra sig av med intryck som inte längre behövs (som när vi raderar ut information på en dator som vi inte längre behöver) eller så kan det vara ett fragmentariskt minne från den intrauterina tiden, dva tiden i livmodern.

Det låter rätt likt filmen "The Fountain" med Hugh Jackman i huvudrollen. Du har inte sett den nån gång, kanske bara en glimt?
Där sitter huvudpersonen i en bubbla ute i universum och glider närmare och närmare solen, samtidigt som han pratar med ett träd som egentligen är hans livs kärlek. (Skitskumt om man inte har sett filmen!) Det är rätt mycket rosa och röda toner runtomkring och en röst som talar i hans huvud ibland och sådär. Det lät i alla fall väldigt likt din dröm.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Tack för era svar!
#4 nej någon sådan film har jag inte sett,men jag kände mig nog inte som i en bubbla heller utan mer som en "åskådare" till det hela,samtidigt som jag hörde denna röst som nu verkade komma ifrån mig själv……
#1 intressant det du säger om att indianerna tror på moder jord o fader himmelen,hade jag ingen aningom heller..
#3 kan du förklara mer hur det kan betyda att man gör sig av med intryck man inte längre behöver?
låter intressant med tanke på att jag blev "spådd"för något år sedan att jag kommer "göra mig av med sådant jag inte längre behöver/el släppa det gamla,det som varit" detta året,jag trodde inte det rörde sig om att man upplever det i en dröm….hmmm…(kanske innerbär det att jag är på rätt väg)fast drömmar behöver ju kanske inte heller betyda något,det var bara att den var så annorlunda….
hmm jo, de flesta drömmar betyder något. Speciellt en sådan som den du nu hade. Om man inte lyssnar på en viktig dröm så kommer den tillbaka igen, och om den är mycket viktig så kan det bli väldigt envist och jobbigt för det kan betyda något viktigt för dig i ditt liv. Så drömmar ska man lyssna på.
U R us
#6 ja kanske har du rätt,själv har jag blivit dålig på att minnas mina drömmar övh,men förut kunde jag komma ihåg upp till 3-4 st olika per natt…ja vi får väl se om det blir någon "fortsättning följer" på denna tills jag fattar hela innerbörden själv…tyckte det var konstigt just pga att den sa "allt är kvinnligt"…..din tolkning var fin!