Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1828 ggr
Red-Lady
0

Vinden talar

Vinden talar när havet brusar.

Vinden talar när träden susar.

Och vårvinden leker,

mjukt och lätt den smeker.

Höstvinden talar när löven falla.

Vinden talar till alla.

Den tyckte jag var fin läste det i en tidning. Men i dag stämmer den inte för här är det nordanvind. I dag. Men vi har ju någott att se fram i måt. Ha det gott alla. Vi vår vänta tills vårvinden kommer.SkrattandeSkrattande

Frejzan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är väl på väg mot vårvindarna iaf. Fåglarna har börjat kvittra sin vårsång. Men det är alldeles för kallt ute. Det är nästan som aprilväder nu. Obestämd Varannan dag sol o varannan dag mulet o snö.

Man längtar till sol o värme. I helgen när jag o Peter hade tagit en solig promenad o kom hem såg vi hur det rök om släpvagnen som stod ute full med snö. Plåten blev uppvärmd o ångade. Det var ganska kallt ändå i luften. Tog kort men röken syns inte. Men däremot tog jag andra fina snöbilder. Som den här:

Stog mot uthuset o solade en stund i går när jag var ute o pinkade Freja. Det var riktigt varmt mot väggen o det droppade från snön på plåttaket. Solen har börjat råda nu. Satte mig sen på altan med en kaffekopp. Första för i år. Glad

Men i dag är det mulet igen..

Red-Lady
0

#1#

Jag håller med dig jag längtar till våren och sommaren. Kan sitta ute med en kopp kaffe som du gjorde nu. Men här har det varit mulet och snöat så det är för kallt tycker jag ännu. Men det kommer väll snart en vår hoppas jag. Ha det gott och trevlig helg

[Jeremina]
0

Frejzan…vilken uppfriskande bild….solen är maffig….kram Glad

SilvianLuna
0

Jättefin dikt Red-Lady, eller vad ska man kalla det..? Glad

#1 Tyckte jättemycket om din bild. Sådana bilder behövs när snön fortsätter att yra ner och man längtar att våren ska komma.

Fågelkvittret från några enstaka fåglar har varit uppfriskande en mycket solig dag under februari, men sedan kom snövädret tillbaka och sedan försvann det fina kvittret Obestämd

Britt-Marie
0

Jättefin dikt tycker jag. Tack för du satte in den här så vi fick läsa.