numerologi: talet 242?
någon som vet vad talet 242 symboliserar? jag har börjat se den hela tiden överallt på sistone. men sen tänker jag att det kanske beror på att jag lyssnade på ett gammalt 80-tals synthband som heter front 242 när jag var yngre och därför har en speciell koppling till talet?
det enda jag har hört från folk är att det blir ju en 8:a om man räknar ihop det. men borde det inte isåfall vara mer logiskt att jag gick omkring och såg 8:or runt mig istället för just detta 242? någon som är kunnig på Numerologi här? att söka på nätet har inte gett mig något svar…
Hallojsan!
Såg detta du frågar efter vad siffrorna betyder…jag har börjat lite med Numerologi, men är långt, långt ifrån att kunna detta bara sådär…måste fuska med boken hela tiden…
Men för det första, så är ju så att man går efter sina födelsetal eller sitt namn när man räknar ut nummer som betyder särskilt för den personen man kollar upp…så detta står det inte direkt något om bara att man ser nummer sådär….men visst kan jag ge en del av betydelser för var och ett av numren , men det blir nog inte riktigt rätt om du förstår….
Jag kan skriva ner vad numren betyder i en livsväg…men som jag skrev så blir det ju inte dina personliga nummer, för tar man ju fram via födelsedatan eller namnet….
Du har nummer 2 två ggr så det blir väl dubbel verkan då…
2:an betyder…
Det positiva: tvåor tar hänsyn till andras känslor - stundals mer än till sina egna….de kan låta andra få äran för något de själva gjort. Dom väcker uppmärksamhet och får beröm, andra blir fascinerade av den inspiration de väcker. Dom ogillar att bli jäktade och bör motsätta sig att arbeta i en takt som inte passar dem.
Dom är förtjusta i musik eller har själva musikalisk talang eftersom dom har utpräglat sinne för rytm. Osvikligt artiga och hövliga, tycker inte om oförskämt beteende.
De vil gärna ha en livskamrat och trivs med lagarbete, vanligtvis älskar dom att gå på marknader av alla slag efter som dom är födda samlare och hamstrar. Dom är hederliga utan större behov att visa upp sitt ego.
Negativt:Dom har svårt att fatta beslut för att dom vill inte reta andra och ser alltid saker från två håll.Dom kan lätt överreagera, är känsliga o lättsårade…dom är även lite av dagdrömmare och lever ut sina fantasier mer i drömmar än i verklighet…dom är blyga vilket sätter lite käppar i hjulen för dom.
4:an betyder:
positivt: Fyror är praktiska som inte är rädda för att ta i. De är allvarliga och mogna och tycker om roganisation och planmässigt arbete. De driver sig själva hårt och kan arbeta till långt in på natten….
Dom är konstruktiva och vill ha fasta grundvalar, dom är pålitliga o lojala och uppriktiga, dom vill se resultat…Tryggheten är viktig för dom och det är inte sannolikt att de slösar med sina pengar. Dom har svårt för att fatta beslut, vilket gör att det tar tid för dom…dom kan ta risker men endast när dom är säkra.
Negativt: Dom faller lätt in i arbetsnarkomani, dom har svårt att vila…deras barndom brukar oftast ha varit svår…dom är rädda för nya saker..och problemlösningar skrämmer dem….
Detta var vad jag kunde bidra med till din fråga…..men oftast så brukar man själv komma på vad som menas med numret…det är din egna känsla som brukar vara den riktiga….
kram/Eija

men jaa jag tror liksom att, det lär ju vara mer än bara talet två och talet fyra! eftersom jag ser siffrorna som detta specifika TAL!
jag hittar massa info på nätet om de olika livsvägarna, men jag vill veta mer om just detta tal, 242. om det kan tänkas vilja säga mig nåt särskilt.
jag själv har livsväg nr 7 och har läst o detta tal också, men det jag söker specifikt i denna tråd är om talet 242…